Help: weekendje Rotterdam

Hey meiden!

Samen met mijn vriend vertrek ik vrijdag naar Rotterdam voor een weekend.
Wij logeren in het Nhow hotel.

Aangezien wij van België zijn, weten we niet zo goed wat er allemaal te beleven valt in Rotterdam.
Uiteraard heb ik wel al opgezocht waar we zoal kunnen gaan shoppen (hihi) :wink:

Maar ik vroeg me af of jullie nog een paar leuke hotspots kennen.
Dit kan gaan van parken tot restaurants of van koffiebars tot mooie gebouwen.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :slightly_smiling_face:)

Mijn vriend woont in Rotterdam dus je mag me altijd noten :slightly_smiling_face: Maar naast dat je er goed kan winkelen is een bezoekje aan de markthal ook zeker de moeite waard. Sinds een tijdje zit daar Jamies Italian, dus daar moet je natuurlijk gaan eten als je van Italiaans eten hout.

De kubuswoningen, de Koopgoot, Markthal (zit een erg lekkere Vietnamees!)… Ik ken eigenlijk alleen het centrum :’)

Dit haha.
Ik zit zelf in Zuid… Daar valt nou ook niks te beleven.

Misschien de Euromast en de Erasmus brug nog?

Ik zou parkeren net buiten het centrum waar het gratis is, en dan de trein/metro/bus nemen. Scheelt heel veel!

Vervolgens zou ik beginnen met de Markthal (gratis). Daar is heel veel lekkers te eten en te zien. Vanuit daar kun je zo doorlopen naar de rest van het centrum! In de winkelgoot (heet dat zo?) ligt een cupcake zaakje. Zeker een bezoekje waard!

Veel plezier :slightly_smiling_face:

Oh wat een leuke ideëen seg! Ga even opzoeken waar alles zich juist bevind haha :wink:

Ik woon zelf ook pas in Rotterdam, maar winkelen is inderdaad geweldig. Je kunt gewoon via de Lijnbaan naar de koopgoot lopen en dan kom je zo langs alle winkels.

Verder kun je richting de euromast?

jij bent toch pas naar Rotterdam geweest toch? Was het leuk?

Ik denk dat je de Koopgoot bedoeld haha.
En het centrum ligt inderdaad allemaal heel erg dicht bij elkaar, je hebt ook nog Alexandrium. Maar Markthal en centrum/koopgoot vind ik het leukst.

Winkelen:

• koopgoot/lijnbaan
  • alexandrium (overdekt, 15 min met metro vanaf centrum)
  • zuidplein (overdekt, 10 min met metro vanaf centum)

Bezienswaardigheden

• Boijmans museum
  • kunsthal
  • kubuswoningen
  • euromast
  • markthal

Kop van Zuid
SS Rotterdam (groot cruiseschip)
Museumpark
China town

Ja klopt vorig weekend! Was echt heel leuk :slightly_smiling_face: Was nog nooit bij de Markthal geweest dus heb echt mijn ogen uit gekeken haha.

Persoonlijk zou ik de Koopgoot en Alexandrium mijden.

Katendrecht is heel leuk en China Town
Felix Food Loods en de Markthal zijn leuk om hapjes te eten
Er zijn verschillende leuke musea zoals Booijmans
De Nieuwe Binnenweg heeft wat leuke tentjes (zoals Koekela, lekkere taartjes!)
En uitgaan kan goed bij Witte de With (NRC is heel leuk), Rotown, Annabel. Sowieso is dat gedeelte bij Annabel (Biergarten, Bar en Transportbedrijf) heel erg leuk. Er zijn nog veel meer leuke tentjes in Witte de With.

In Rotterdam is echt héél veel te doen!
Ik weet niet waar je van houdt?

Als je een beetje de standaard dingen wil zien, is een rondje Kubuswoningen (en Oudehaven in general), Markthal, Laurenskerk, Koopgoot, Erasmusbrug leuk. Maar je moet écht de Erasmusbrug oversteken naar de Wilhelminapier (Hotel New York zit daar, voormalig hoofdkantoor van de Holland-Amerika Lijn, nu een hotel en restaurant), daarna de brug oversteken naar Katendrecht, Deliplein, en naar de Fenix Food Factory (en de SS Rotterdam als je er toch bent). Een tochtje met de watertaxi is ook altijd leuk trouwens :slightly_smiling_face:

Ook in Rotterdam Noord kan je heel leuk winkelen als je niet de standaard winkels zoekt. Daar heb je van die concept stores en winkels met leuke woonartikelen. Google op Zwaanshals en Noordplein (lunchen bij Lof der Zoetheid!). Ga vanaf Rotterdam CS aan de centrumzijde eruit, meteen linksaf, dan loop je zo via de zogenaamde ‘Test Site’ naar de Luchtsingel (gele brug over het spoor), kun je via Station Hofplein (daar heb je ook leuke eettentjes enzo) doorlopen naar Noord.

Koekela is heel leuk inderdaad!

En je kan lekker (en goedkoop) eten in bijvoorbeeld de Witte de Withstraat.
Ter Marsch heeft daar de beste burgers, haha. Bij Bazar kan je Oosters eten.
En een cafeetje in duiken op de Pannekoekstraat.
Alles is leuk in Rotterdam, haha.

Wijnhaven, Leuvehaven.
Veerhaven.

Oh maar hee, dit weekend opent ook Museum Rotterdam dus daar kan je gratis in.
Het zal daar wel stervensdruk zijn, maar het Timmerhuis (waar dat in zit, achter het Stadhuis) is wel een mooi gebouw!

In de Markthal zit ook Obba’s, daar kan je heeel lekker en goed betaalbaar Turks eten.

Als je hiernaartoe gaat (West-Kruiskade) zou je op zaterdag kunnen gaan, volgens mij wordt er dan Chinees Nieuwjaar gevierd dus dan is er een hele optocht met draken, haha. Verder vind ik in die buurt niet zo heel veel te doen.

De oude haven is leuk & hotel New York!