help! wat te doen?

hey iedereen,
ik zit met een probleem…

Er is zaterdagavond namelijk een soort feest van de school(ik zit in het middelbaar). Alle leerlingen mogen komen, en ouders kunnen ook mee.

Op school is er een jongen, ik noem deze even X, en normaal gaat hij er ook heen. Alleen mijn beste vriendin weet dat ik verliefd op hem ben. We waren er onlangs over aan het praten, en ik vertelde haar dat ik eigenlijk aan hem wou vertellen dat ik verliefd op hem ben, op dat feestje. Ik ben zo’n persoon die eigenlijk wel verlegen is, maar ik weet dat ik het hem ooit ga moeten vertellen. Ik denk dat hij me misschien ook wel leuk vindt, maar ik ben er niet zeker van.

Dus, hoe moet ik het hem vertellen? (ik weet dat ik afgewezen kan worden, en dat ik dan verdrietig kan zijn voor de rest van de avond, maar dat riskeer ik) Hij zal waarschijnlijk veel bij zijn vrienden zijn, gaat waarschijnlijk bijna nooit alleen zijn… En bdw, hij zit ook in een andere klas, ik zie hem alleen in de pauze, dus ik kan niet beginnen over een of andere les ofzo…

Weet iemand hoe ik een gesprek kan starten? en hoe ik het hem kan vertellen??

thnx alvast,
xx coockiemonster :flushed:

Persoonlijk zou ik het niet vertellen. Ik zou gewoon met hem gaan dansen, misschien zoenen en dan zijn nummer vragen, een paar keer afspreken en dan komt er vanzelf een relatie van. Hij kent je helemaal niet dus als je opeens tegen hem zegt dat je verliefd op hem bent zal hij waarschijnlijk niet zo positief reageren.

Amen.