Help, wat te doen met me paard.

Hallo allemaal,

Ik heb nu al 4 jaar een eigen paard. Maar ik heb een probleem waar ik me eigenlijk heel erg voor schaam. Ik vind paardrijden niet meer zo leuk… MAAR ik wil mn paard niet weg! Want ik houd nog wel heel veel van hem. En ik durf het niet zo goed tegen mn ouders te zeggen want ze hebben alles voor mij gebouwd(bak,stal en wei) En als ik het zou vertellen hoe kan ik hem dan houden zonder dat ik hoef te rijden? En ik heb nu eigenlijk ook nog een andere sport erbij waar ik veel beter in ben dan paardrijden dus dat vind ik nu dus ook veel leuker om te doen. Heeft iemand goede ideeen?

Topictitel niet in hoofdletters.

Sorry, maar ik denk dat je hem beter kan verkopen. Of laat iemand erop rijden.

ooh sorry dat wist ik niet.
Nee ik ga hem niet verkopen, en mn moeder wilt dat sowieso ook niet want tegen haar heb ik het al wel verteld.Alleen tegen mn vader durf ik het niet te zeggen

Titel aangepast. Niet in hoofdletters en aub duidelijker.
Anders topic verwijderd. 1 topic is genoeg!

Waarom vind je het niet leuk? En hoe oud is je paard?
Als je het écht niet meer wilt, misschien kan je iemand uit de buurt laten rijden. Ik rij al meer dan 9 jaar , en vind het nog altijd leuk. Misschien kan je een paardenkamp doen om het weer leuk te maken? Of gewoon je paard wekelijks borstelen en kammen? Het zijn maar ideeën. . .

Wat voor paard is het? Misschien kan het paard wel tuigen trekken, kan je met 'm mennen, erg leuk! Ik heb het nog wel eens gedaan met een shet :slightly_smiling_face:.

Probeer misschien eens wat nieuws, andere manier van omgaan met je paard (op natuurlijke wijze zoals paarden zelf ook met elkaar omgaan bv.) of zet doelen klaar voor jou en je paard. Dat maakt het wat leuker. Probeer bv. op een bepaald niveau te gaan rijden, etc.

Je kan ook kijken of er iemand in de buurt woont die samen het paard wilt onderhouden, kan je een beetje afwisselen :wink:

Inderdaad, iemand hem laten ‘gebruiken’ als verzorgpony. Dan hoef jij er minder op te rijden. Maar ik vind dat als je hem per se wilt houden, dat je er dan ook op moet rijden/hem moet verzorgen. Als je dat niet wilt doen heb je ook het recht niet om het paard te houden, vind ik, dat zou dan alleen maar zielig voor hem zijn.

slachthuis.
:grinning_face_with_smiling_eyes:
grapje natuurlijk.

Nou er stond laatst in de krant dat dat nu wel massaal gebeurt. Omdat het te duur word etc.

hahaha. lol
ik zou gewoon iemand anders zoeken
er zijn genoeg meisjes die een verzorgpaardje zoeken
en ondertussen is tie niet weg en kan jij erop rijden wanneer je wilt :wink:

verhuur je paard ? Ik huur een pony en vindt het echt ideaal !!

Ja idd hang een briefje op bij de supermark dan kan een lief meisje hem voor je borstelen enzo haha :slightly_smiling_face:

zeggen dat je echt heel veel om hem geeft,
en dat je er af en toe nog wel op wil rijden.
misschien kun je vriendinnen erop laten rijden enzo.
hoeland heb je het paard al?

verhuur je paard of neem een bijrijder zeg maar :wink:

verhuur je paard of neem een bijrijder zeg maar :wink:

Had je van te voren maar moeten bedenken dat je het misschien niet meer leuk zou gaan vinden, ik vind dat je óf gewoon moet blijven rijden óf verkopen. Als je je paard alleen wil houden omdat je zoveel van hem houd, maar niet meer wilt rijden, kijk je er binnen de kortste keren niet meer naar om en krijgt je paard geen aandacht meer.

Waarom schaam je je voor je paard ?
Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je een eigen paard hebt !
Niet lullig bedoeld btw.
Maar heel veel meiden ‘dromen’ van een eigen paard.

Oke weer even OT;
Vrijheidsdressuur
Longeren
Bijrijder of verzorger zoeken.
Mennen (of eerst voor de kar beleren natuurlijk)
Wedstrijden gaan doen, zodat je een doel voor ogen hebt
Denk bijvoorbeeld aan springwedstrijden, dressuurwedstrijden, menwedstrijden enzovoort.

Mijn vriendin rijd niet op haar paard, maar verzorgd hem alleen! Vind ze ook hartstikke leuk. Heb je geen zusje/zus/nichtje/buurmeisje?

AAAAH! waar woon je? Als je vlak bij Assen woonde had ik er graag voor je op willen rijden! :drooling_face:

Ik wil zóóó graag een keer paardrijden, heb het nog nooit gedaan :frowning_face:

Heb je zusjes, broertjes, nichtjes, neefjes? Die zouden op jou paard kunnen rijden en zoals al werd gezegd, je kunt hem wel gewoon borstelen en verzorgen en af en toe erop rijden. Dat je een ander sport hebt waar je beter in bent betekend niet dat je helemaal niet meer dat andere hoeft te doen.
Gewoon tegen je ouders zeggen dat je minder tijd hebt om erop te rijden vanwege die andere sport ook, maar het is jou paard en je blijft erop rijden en verzorgen.