Help, wat moet ik zeggen?

Hee meiden,

Sinds 2/3 maanden ken ik een jongen en heb ik geregeld met hem geappt. Vorige maand hebben we ook gezoend. Daarna elkaar nog een keer gezien, waarbij hij mij probeerde te zoenen, maar ik het heb tegengehouden (geen idee waarom). Ik heb zeker wel gevoelens voor hem gekregen, maar wil geen relatie met hem. Ik vind mezelf nog te jong voor een vaste relatie en heb daar nog helemaal geen zin in. Ik dacht dat hij dit ook zo voelde, maar hij heeft me nu meerdere keren meegevraagd naar de bios. Ik vind het gewoon zo lullig om hem af te wijzen, dus verzin ik steeds smoesjes. Ik vind hem namelijk echt wel een leuke jongen en ik wil hem gewoon niet kwetsen.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik zie hem waarschijnlijk zaterdag, dan kan ik wel met hem praten, maar ik kan zijn appjes moeilijk blijven negeren… Ik praat er eigenlijk steeds een beetje overheen en m’n vriendinnen zeggen dat ik gewoon eerlijk moet zijn en dat weet ik ook wel, maar het is zo moeilijk. Weten jullie iets wat ik zou kunnen zeggen zodat het minder lullig overkomt of iets subtiels ofzo?

vind het nogal sneu dat je hem negeert , wat stuurt ie dan?
het kan ook evengoed zijn dat ie ook zo voelt, want daar kan ik niets vna in opmaken van je topic dat ie een relatie wilt.

zoals je vriendinnen zeggen, wees gewoon eerlijk. draai niet rond de pot en vertel hoe je je erbij voeltt

^Ik denk dat de TS bedoelde te zeggen dat ze de appjes om mee te gaan naar de bios negeert. Want ze zegt er over heen te praten.
Althans zo las ik het.

Afwijzen blijft altijd een lastig en gevoelig ding. Je kan maar beter eerlijk zijn.
Ik zou wanneer hij het weer voorstelt gewoon eerlijk aangeven: ‘Ik vind je heel aardig, maar naar de bios gaan met z’n twee lijkt me geen goed idee. Dat lijkt dan net een date (en misschien bedoelde je dat niet zo hoor) maar op die manier ben ik niet geinteresseerd en daar voel ik mij niet zo prettig bij’.

Ik zou hem gewoon vertellen dat je hem een hele leuke jongen vindt, maar zelf nog niet toe bent aan een relatie, dus je hem geen valse hoop wil geven. Misschien dat jullie als normale vrienden ( + kisses lol) naar de bios kunnen gaan erna.