Ik heb morgen een date met een jongen die ik ken van de sportschool. Ik vind hem al leuk sinds ik hem voor het eerst zag. Er zijn alleen wel wat nadelen. Ten eerste ben ik net 17 geworden en hij is daarentegen al ouder dan 20. Daarnaast komt hij uit Hongarije, hij is in zijn eentje naar Nederland verhuisd om hier als ingenieur te werken, hij heeft dus al een baan etc. terwijl ik pas over twee jaar ga studeren (dit zou eigenlijk 1 jaar moeten zijn, maar ik ben helaas blijven zitten in 5V…), dit betekent dus dat hij al veel ‘verder’ is in zijn leven.
Mijn vrienden zeggen dat ze niet weten of hij te vertrouwen is, maar ik heb hem al vaker gesproken en ik voel me wel op mijn gemak bij hem, en zolang we op een drukke plaats gaan zitten moet het goed komen.
Maarja, wat moet ik tegen mijn ouders zeggen? Ik was eerst van plan om te liegen en te zeggen dat ik met vrienden naar de bioscoop ga. Maar eigenlijk wil ik gewoon de waarheid vertellen. Het probleem is alleen dat mijn ouders vast in shock raken als ze horen dat ik een date heb met een wildvreemde hongaar van 20+… Ik kan het niet maken om het nu af te zeggen, en zelf wil ik dat ook niet…
Wat zouden jullie doen?