Help, wat moet ik tegen mijn ouders zeggen?!

Ik heb morgen een date met een jongen die ik ken van de sportschool. Ik vind hem al leuk sinds ik hem voor het eerst zag. Er zijn alleen wel wat nadelen. Ten eerste ben ik net 17 geworden en hij is daarentegen al ouder dan 20. Daarnaast komt hij uit Hongarije, hij is in zijn eentje naar Nederland verhuisd om hier als ingenieur te werken, hij heeft dus al een baan etc. terwijl ik pas over twee jaar ga studeren (dit zou eigenlijk 1 jaar moeten zijn, maar ik ben helaas blijven zitten in 5V…), dit betekent dus dat hij al veel ‘verder’ is in zijn leven.

Mijn vrienden zeggen dat ze niet weten of hij te vertrouwen is, maar ik heb hem al vaker gesproken en ik voel me wel op mijn gemak bij hem, en zolang we op een drukke plaats gaan zitten moet het goed komen.

Maarja, wat moet ik tegen mijn ouders zeggen? Ik was eerst van plan om te liegen en te zeggen dat ik met vrienden naar de bioscoop ga. Maar eigenlijk wil ik gewoon de waarheid vertellen. Het probleem is alleen dat mijn ouders vast in shock raken als ze horen dat ik een date heb met een wildvreemde hongaar van 20+… Ik kan het niet maken om het nu af te zeggen, en zelf wil ik dat ook niet…

Wat zouden jullie doen?

ik zou er over liegen, want ik zou ook niet weten wat ik zou moeten zeggen, dus upje.

Zeg dat je wat hebt afgesproken met een jongen die je kent uit de sportschool. Je ouders gaan vast niet vragen wat voor nationaliteit hij heeft. Mocht het wat zijn morgen en je gaat hem vaker zien, dan kun je dat soort details altijd later melden.

Over zijn leeftijd zou ik me geen zorgen maken, en ook niet dat hij al werkt, zolang jullie goed overeenkomen. Misschien zou ik gewoon voor je eerste ‘afspraakje’ tegen je ouders liegen en dan kijken hoe het loopt, als er geen reden is voor het te wantrouwen en je je goed voelt gewoon vertellen dat je iemand hebt leren kennen van de sportschool?

Ik zou liegen. Maar dat advies moet ik je natuurlijk niet geven :'D
Probeer er eerst met je moeder/vader over te praten, als je het je ouders tegelijk verteld kun je vaak minder goed je zegje doen (is tenminste bij mij altijd zo)

Hoe oud is 20+? Is dat 21 of tegen de 25? Vind ik namelijk best een groot verschil.

Het is een beetje vreemd, ik heb hem al redelijk vaak gesproken, maar ik heb nog nooit naar zijn leeftijd gevraagd, en hij ook niet naar de mijne… Dat moet ik morgen maar eens gaan doen dan.

Eigenlijk wil ik jullie vragen hoe oud jullie hem schatten, maar ik durf het filmpje waarin hij voorkomt niet te plaatsen omdat ik bang ben dat iemand hem heel toevallig kent :S

haha nu word ik supernieuwsgierig naar hoe hij eruit ziet. Show meeeeee

Oke, heel even dan, ik haal het filmpje zo weer weg:

-

de rechter

O goddie hij is wel echt knap :open_mouth:

Maar ik schat hem toch wel redelijk oud hoor, een jaar of 26?

Ik denk dat hij wel tegen de 25 aan zit…

26 :flushed: Als dat zo blijkt te zijn zou ik daar toch wel even van schrikken…

Woa, gemist! Nog heel even? :smiley:

Ik wil 'm ook zien. xD

Ben nu ook wel benieuwd!:smiley:

-

-

Ik vind hem niet zo knap, maar ik denk dat hij inderdaad best wel oud is. Sowieso niet begin 20.

/