Help, wat moet ik nu?

Nouja, laat ik maar beginnen met zeggen dat ik heel dom ben geweest. Ik ben heel onzeker en kan ook moeilijk voor mezelf opkomen daarvoor krijg ik binnenkort ook een sociale vaardigheidscursus.
Dus ik weet al dat ik zoiets nooit meer moet doen en ik heb er serieus van geleerd!
Nu zal ik beginnen met mijn verhaal en ik hoop dat jullie tips hebben om dit op te lossen.

Nouja, wegens problemen zit ik niet op school maar op een dagbesteding. Het is daar wel gezellig, zoals ook afgelopen woensdag.
Ik raakte met een oude man (in een scootmobiel) aan de praat. We konden gewoon gezellig praten en dat hebben we ook een poos gedaan. We hebben het ook over muziek/theater gepraat en wat dat betreft zaten we op dezelfde lijn.
Ik had het er ook over dat er hier in de buurt een tentoonstelling is over prinses Maxima is en dat ik erheen wil. Toen maakte hij ervan dat we samengaan, ik durfde er niet tegenin te gaan en ik dacht, dat zal wel niet zo erg zijn? Terwijl ik zelf vanbinnen eigenlijk al een gevoel had van, ik wil niet met jouw en waarom doe jij alsof ik dat wel graag wil?
Nou, later vroeg hij om mijn 06 nummer, zoals ik eerder dacht dacht ik nu ook, dat zal toch niet zo erg zijn? Ik vond het moeilijk om nee te zeggen en dacht dat het geen kwaad kon.
Nu heeft hij mij sinds woensdag al 7 keer gebeld!!!
Ik had het er al over met mijn begeleidster en ze zei dat als ik niet wilde afspreken, ik dat niet moest doen. Ik voelde me schuldig omdat ik hem de verkeerde indruk had gegeven, maar ze zei dat het niks uit maakt. Als je het niet wilt moet je het niet doen zei ze. (terwijl ik nu terugdenk ik hem dat gevoel niet gegeven heb, maar hij dat opdrong).
Ik heb alle 7 keren niet opgenomen, ik heb hem vrijdag teruggebeld en gezegd dat ik liever niet afspreek met iemand die ik niet ken. Dat heb ik uiteindelijk gezegd dan, hij praat namelijk veel :frowning_face: Dat gesprek heeft uiteindelijk 6 minuut nogwat geduurd terwijl ik hem dat alleen wilde zeggen.
Daarbij zei hij dus ook dat we dat eerst op moeten bouwen ofzo? Ik zo nouja wie weet. Ik probeer het duidelijk af te houden maar hij wil dat gewoon niet zien.
Ik heb mijn begeleidster hier vrijdag over aan de telefoon gehad en gelukkig steunen ze mij. Ze zei ook dat hij daar haast nooit is, maar ik vertelde wat hij zei en ik ben dus bang dat hij nu speciaal voor mij komt omdat hij wat op wilt bouwen…Ze zei dat als dat gebeurd hun er wat van gaan zeggen omdat dat niet de bedoelling is. Je komt er voor jezelf en voor de activiteiten.
Nu is het plan dat ik ga bellen, of hij moet morgen ineens voor mijn neus staan daaro :S En hem dus moet gaan vertellen dat ik niet wil dat hij mij belt.
Gelukkig wilt een begeleidster erbij zitten, maar ik moet het zelf oplossen. Ik snap het wel alleen durf ik het niet.
Ik klap steeds helemaal dicht!! Iemand tips hoe ik dit moet doen? Daarbij weet ik nu wel zeker dat hij doorzeurt en zichzelf op gaat dringen, help :frowning_face:

Sorry voor het lange verhaal. Ik voel me hier zo dom door, ik doe dit nooit meer.

Ohja, die man is verder als je hem zit gewoon aardig…Niet dat hij verder dan dit iets ergs/slechts doet. Ik vind het alleen erg raar dat hij zo graag met mij om wilt gaan en van mijn zachtheid misbruik maakt

Je moet jezelf sowieso gewoon heel veel moed inspreken. En je kan je misschein een beetje voorbereiden door het tegen jezelf in de spiegel te zeggen, of tegen die beleidster. Misschien dat je dan minder snel dichtklapt!
In ieder geval sterkte ermee!

Wees maar gewoon even een bitch tegen hem.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren, dat ie je niet meer mag? Dat is dan toch juist goed.
Gewoon nee zeggen, dat levert minder problemen op dan ja.

Wat een nare oude man :frowning_face: Ik zou inderdaad een beetje een bitch zijn, om hem te laten merken dat je echt niet meer wil dat hij je belt. Beetje raar ook, dat hij bij een jonge meid (geen idee wat je leeftijd is) zo veel interesse toont…

Ik krijg hier echt een fout gevoel van, sorry. Ik krijg echt de indruk dat hij je wil manipuleren, omdat hij je ‘zwaktes’ (niet slecht bedoeld hoor) heeft ontdekt.

Anyway, zeg dat je gewoon aardig wou zijn, meer niet. Dat het een leuk gesprek was, maar dat je niet op zoek bent naar vriendschap of iets dergelijks.

Ohja: laat je niet doen! Zulke mannen kunnen je makkelijk inpalmen, maar je lijkt me een slim iemand, dus trap er aub niet in…

Ik heb je verhaal wel gelezen maar heb geen tips ofzo :frowning_face:
Aan mij heb je niks zie het maar als een up
Veel succes er mee !

Ik heb je verhaal even gelezen, is wel naar om mee te maken.
ik wens je succes morgen!

Vertel hem gewoon dat je geen vrienden wilt zijn en inderdaad gewoon aardig wilde doen.
Succes.

[i]je kan het meid!
jij bent sterk genoeg om te bedenken dat je niet met hem op stap wil,
dus heb je ook de kracht om hem dat te vertellen!
bekijk het zo;
of nu 1x doorzetten, en van die telefoontjes afzijn.
of juist niks ondernemen, zodat het alleen maar oploopt,
en je hem “valse hoop” geeft, en dan pas alles afblaast.

vertel dat je bij nader inzien geen zin hebt om samen te gaan,
maar dat je het wél leuk vind om op het werk met hem te praten.
zo geef je het “slechte” nieuws, maar breng je een “leuke” boodschap terug.

op die manier kan hij niet boos op je zijn omdat je een alternatief brengt,
en heb jij een goed gevoel omdat je tóch je grenzen aangegeven hebt,
én daarbij niemand gekwetst hebt!

succes meid, je kan het :grinning: [/i]

[i]ja je kan het gewoon joh!
bedenk dat je na dit telefoontje zo een goed gevoel zal hebben,
dat helpt vast wel met doorzetten, en dan komt t goed!

mag ik vragen in welke provincie/instelling je dagbesteding krijgt?[/i]

je bent wel erg naief geweest dat je t zo ver hebt laten komen.
Ik had precies hetzelfde met zo’n ‘stalker’ …gewoon negeren en opgelost!