Help! wat moet ik leren voor me vmbo examen?

Hi iedereen,
ik ben 3 a 4 weken ziek geweest, en heb daardoor vrij veel dingen gemist…
nu heb ik wel alles afgerond voor me examen… en weet ik zelf wel ongeveer wat ik moet leren voor mijn vakken… maar ik zit toch nog met vragen… wat allemaal precies?

Nu denken jullie vast waarom vraag je dat niet aan je docenten?
Nou… de meeste reageren niet op mails (zeker in de vakantie) en sommige docenten durf ik het niet zo goed te vragen omdat ze dan gelijk boos gaan reageren dat ik het onderhand nu wel moet weten etc. etc.

Mijn vraag is dus aan jullie, zouden jullie me een beetje opweg kunnen helpen?
Het gaat hierbij om de vakken:

Geschiedenis
Biologie
Economie

Natuurlijk is het voor de andere ook handig om precies te weten wat ze moeten leren… dus kan ik hier een lijstje maken van alle vakken…

Alvast heel erg bedankt, ben nogal hopeloos!!!

Ik weet trouwens van geschiedenis iig
Staatsinrichting
Nederland & Indonesië
Koude oorlog

Ik weet trouwens van geschiedenis iig
Staatsinrichting
Nederland & Indonesië
Koude oorlog

Heb je geen vriendinnen/klasgenoten die je dat kunnen vertellen dan?
Ik kan je verder ook niet helpen, sorry!

Ik weet niet welk economie boek jij hebt maar ik heb “economisch bekeken” en ik Moet heel mijn boek Leren, bio heb ik niet in mn pakket maar ik weet dat Dat alle 4 de boeken zijn. Succes!

Geschiedenis:

• Staatsinrichting
  • Historisch overzicht (Eerste- en Tweede Wereldoorlog, Interbellum, Koude Oorlog, Nederland & Indonesië, Rusland & 't Communisme (hoe Lenin/Stalin aan de macht kwamen, hoe ze het communisme voerden, etc.) en ook nog iets over Israël (weet ik niet zeker)).

Biologie stof kan je vinden op het internet, officiële website van de examens.

maakt niet uit :slightly_smiling_face: blijf nog steeds googelen en alles haha, maar nee… mijn meeste klasgenoten weten het ook niet…

Nederlands is misschien ook een slim plan.

Euuuh, vraag het je leraren/klasgenoten? Lijkt me logischer.

bij mij van biologie alleen van vorig jaar en dit jaar. handig: biologiepagina.nl kan je oefentoetsen doen enzo, en btw op examenblad.nl kun je oude examens uitprinten en dan maken, je kan ze ook nog eens nakijken! super handig!! ik ben er al een tijdje mee aan het oefenen (:

succes! X

alleen moet zijn alles*

Doe je VMBO TL? Dan kan ik je wel helpen met economie. Hoofdstuk 5 t/m hoofdstuk 8 moet je leren. Als je de boek ‘Pincode’ hebt.

Als je naar www.examenblad.nl gaat en dan naar jouw schoolniveau (bijv. VMBO TL), kun je per vak de syllabus of de eindtermen bekijken. Daarin staat alles wat je moet weten.

Je kan ook gewoon naar de proeftentamens kijken. Dan heb je in ieder geval een globaal beeld van welke onderwerpen er worden behandeld.