HELP ! Wat moet ik doen ?!

[i]Lieve meisjes,

Van school moeten wij boeken van VanDijk Educatie bestellen. Ik had in de zomervakantie een bestelling geplaatst, die gelukkig is aangekomen. Onderaan de factuur stond dat ik 1 boek; Natuurkunde deel 3 nog zou krijgen.

Tot op de dag van vandaag heb ik het niet. Ik heb hun gebeld & ik krijg als antwoord dat het boek bezorgd is en dat ik er al voor betaald heb. Terwijl ik geen boek & geen factuur heb gezien.

Ik heb 1 optie: dat is het boek kopen en dan aan het einde van het jaar weer inleveren. Dat wil ik dus echt niet doen !

Dus het komt er op neer dat ze me 3 x genaaid hebben:
Ik heb het boek niet.
Ik heb betaald voor iets wat ik niet heb gekregen.
Aan het einde van het jaar moet ik het weer inleveren, terwijl ik geeneens een boek heb. Mag ik nog 1x extra voor dat ding betalen :woman_facepalming:

WHAT TO DO GIRLS??[/i]

Schrijf samen met je moeder of vader een hele boze brief. en of hun dan jou handtekeneing even kunnen laten zien zodat hun kunnen bewijzen dt jy hem wel hebt,… mssg dt z t dn wel eerlyk wille geve

Gewoon een vriendelijke, nette doch dwingende brief (laten) schrijven waarin je verzoekt dat zij je een nieuw exemplaar opsturen en de kosten kwijtschelden. Dit kun je het beste samen met je ouders doen.

Wanneer het desbetreffende bedrijf daar niet naar luistert dan toch nog een brief schrijven of een telefoontje plegen, wanneer ze echt niet luisteren dan kun je altijd nog in een brief of telefonisch een subtiel dreigement toevoegen waar je bijvoorbeeld dreigt om dit hogerop te nemen (rechtzaak o.i.d.). Het is redelijk triest, maar bedrijven luisteren soms pas na een dergelijk dreigement omdat veel mensen te ‘bang’ zijn om actie te ondernemen en hun consumentenrechten niet kennen en dus gewoon toegeven aan een bedrijf, ook al zitten zij in de fout.

In ieder geval heb je in een zaak als deze zeker gelijk, ik heb ook ooit een tijdschrift niet ontvangen en dit laten weten aan het bedrijf en ze hebben me gevraagd om mijn gegevens en me direct een nieuw exemplaar opgestuurd - ook al hadden ze het wél verstuurd maanden geleden, het zal wel kwijt zijn geraakt bij de post maar toch is het dan de bedoeling dat het bedrijf een nieuwe opstuurt.

I agree. Succes meid!

Dank jullie wel lieve meisjes ! Ik ga deze week ff een brief schijven.
Kijken wat ze eraan gaan doen…