help wat moet ik doen.

anderhalfjaar geleden was ik supererg en eigenlijk voor het eerst écht veliefd op iemand. Hij zag mij geloof ik ook wel zitten, dat weet ik wel zeker eigenlijk, maar toch was het niks geworden, omdat we allebei te verlegen waren/zijn om de eerste stap te zetten. uiteindelijk was ons contact weer wat verwaterd door school enzo en verdween mijn verliefdheid ook grotendeels, dacht ik. Ik was eerder super verdrietig dat het niks werd en geloofde ook niet dat het wat kon worden, omdat ik super onzeker ben en altijd van te voren met het idee rond loop van ‘oh hij zal me toch wel niet leuk vinden’ Ik was dus al lang blij dat ik er verder geen gevoelens meer voor had.

Toch heb ik altijd een zwak voor hem gehouden, elke keer als ik hem weer zag, voelde ik me net zo verliefd als daarvoor, maar na een dag was ik hem dan wel weer vergeten. Dat is altijd zo gebleven, al die tijd lang, zelfs toen ik wat had met iemand anders. Het probleem is dat ik merk dat ik hem weer steeds leuker en leuker ga vinden en ik weet niet zo goed wat ik moet doen: het proberen op de een of andere manier tegen te houden, maar je gevoel tegenhouden is vrijwel onmogelijk, of er maar gewoon voor gaan. Hem ontwijken gaat niet, want hij komt vaak zelf al naar mij toe.

Het liefst ga ik er gewoon voor, maar ik ben heel bang om teleurgesteld te worden, of dat weer hetzelfde gebeurd. Ik ben erg overgevoelig, dus dat heeft een grote impact op mij. Ik wil gewoon niet weer verdriet hebben om iemand. Maar ik weet zeker dat als het wél wat zou worden, ik super gelukkig zou zijn.

Of zou ik gewoon afwachten en zien wat er gebeurd?
Ik sta bijna op het punt het gewoon te gaan vertellen.

damn, ik voel me nu net een of ander puberaal 15 jarig meisje xD die tijd had ik toch echt al lang gehad ><

Gewoon doen.

Ik kan me je situatie wel een beetje inbeelden, en ik zou er voor gaan. Probeer het gewoon nog eens, want met dit gevoel kom je ook nergens, op een bepaalde manier blijf je naar hem verlangen (of dat heb ik toch) en zo kan je ook niet verder.

hmm oke, ik zou alleen niet zo goed weten hoe, ik ben echt een grote flirt ramp en super verlegen op dat gebied >.< moet toch maar eens die drempel overgaan, denk ik.

als je echt van hem houd, is dat het risico wel waart vind ik! als het mss niet werkt en het is uit tussen jullie is dit niet leuk! maar bij welke jongen zal je ook geen verdriet hebben? je bent al zo lang ‘verliefd’ op die jongen en elke keer als je hem ziet voel je vlinders in je buik! je kan moeilijk de jongen blijven proberen te ontlopen enz.
ik zeg maar één ding, ga er gewoon voor meid!!

X

Je hebt jezelf al overtuigd.
Mannen/jongens vinden het alleen maar goed en leuk als een meisje hen verteld dat ze hem leuk vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Go for it!

nou nou, laten we verliefd zijn en houden van nog maar even gescheiden houden he, dat heeft een langere tijd nodig :stuck_out_tongue: maar dankje (:

Wanneer zie je hem misschien nog eens (als in tegenkomen)? Of heb je zijn nummer ofzo, dan kan je eens een gewoon gesprekje starten :slightly_smiling_face:

Interesseer je hem voor je. Houd hij van voetballen? Geef hem complimenten, luister naar hem als hij praat over de laatste wedstrijd ookal interesseert je het geen zak en ga kijken naar zijn wedstrijden.

En dan vraag je hem een keer uit.

Ja, ik heb zijn nummer en ik spreek hem (in het echt) ook heel vaak. we zijn al vrienden. Soms denk ik dat hij me al die tijd ook nog leuk heeft gevonden/vindt, maar ik weet het gewoon niet, want het kan ook zo zijn dat hij gewoon super aardig is (wat hij ook is) en tegen iedereen zo doet.

ahh ja, thanks (: dat uitvragen is wel eng >.<