Help! Wat moet ik doen?

Hoi allemaal,

Bedankt als jullie mijn verhaal even willen aanhoren en mij willen helpen met wat ik nou moet doen. Er is een heren hockeyteam waar een aantal goede vrienden van mij in spelen. Ik ga dus elke week kijken en werd vanavond, waar het hele team bijstond, uitgevraagd door een jongen uit dat team. Probleem is echter, dat ik niet hem, maar een andere jongen uit dat zelfde team leuk vind. Alleen dit weet niemand, omdat ik eigenlijk bang ben voor afwijzing van hem. Ik heb geen idee of hij mij ook leuk vindt. Hoe kan ik de jongen die mij heeft uitgevraagd nou subtiel afwijzen, zonder zijn gevoelens te kwetsen? Ik zie hem nog elke week, dus het zou jammer zijn als het heel awkward zou worden allemaal. Hij is heel aardig, maar meer dan dat gaat het ook niet worden. Hebben jullie hier ideeen over?

Bedankt voor het lezen! xx

Gewoon zoals je zelf zegt, je vindt hem aardig maar je hebt geen behoefte aan hem.

Gewoon eerlijk zijn. Zeggen dat je hem mag, maar dat je geen gevoelens voor hem hebt.

Gewoon zeggen dat je hem niet “zo” ziet en het liever vriendschappelijk houdt. Afwijzing is nooit leuk en je gaat hem sowieso “bezeren”. Meer dan het lief brengen kan je niet doen, wees eerlijk, want daar heeft hij het meeste aan, ookal denk je hem minder te kwetsen met een leugentje, later raak je daarin vast en kwets je hem harder dan dat je eigenlijk wilde.