HELP!Waar is mijn conditie ? );

Ik heb een jaar lang niet mogen sporten…
omdat ik geopereerd ben aan mijn rug!
Weet er iemand tips om terug een conditie te krijgen ?
& je moet weten ik doe geen sport ;p

Weer beginnen met sporten?

… rustig opbouwen?

Da gaat wel nie zo makkelijk ;p
Ik ben nergens goed in!
Ik ben een SPORTRAMP echt waar ! ):

Dat gaat wel zo makkelijk… Kom op zeg :"). Je moet er wel 'n beetje moeite voor doen. Wat verwacht je.

Gewoon rustig opbouwen. Klaar.

Nou, je doet geen sport. Dan zou ik zeggen, begin eraan. Zonder te sporten krijg je ook geen conditie hè.

Wandelen op tempo

Eerst stukken wandelen, steeds een stuk verder. En als dat aardig lukt kun je ook een interval training gaan doen. 30 seconden hardlopen 1 minuut wandelen en zo steeds afwisselen. Je kunt ook gaan fietsen?

Bespreek zoiets met je dokter!!! Na een operatie moet je voorzichtig je conditie weer opbouwen en dat moet je niet doen zoals ervoor. Vooral als het nog kort geleden is (paar maanden). Anders kan je permanent letsel oplopen.

Mijn vader heeft z’n heup gebroken en moest na een tijdje alles weer heel rustig opbouwen en heeft ook fysiotherapie gehad… Ik zou óf de dokter óf de fysiotherapeut om raad vragen.

Inderdaad. Mijn moeder heeft nu ook al 3 jaar fysiotherapie. Als ze het tempo zou forceren zou ze nooit meer herstellen als ervoor. Je dokter kan je doorverwijzen naar de fysio, tenzij je al contact hebt met een fysiotherapeut dan kan je dit bespreken met hem of haar.