Help vriendloos

ik zit echt even in een dip haha. Kijk ik zat eerst op een school alleen dat ben ik toen even af gegaan 9 maanden en nu ben ik dus weer terug. en ik was best bevriend met 1 meisje. dus toen ik daar op school kwam ging ik met haar vriendengroepje om zegmaar. Alleen ze maakt echt veel ruzie en nu is er dus niemand meer over alleen zei ik en nog een vriendin van mij. nou ik ben dus bang dat ik straks de volgende ben en dan heb ik helemaal niemand meer om naar toe te gaan…
Ik voel me zoo vriendloos de laatste tijd niet normaal. Mischien mensen hier die waarmee ik een beetje kan praten enzo?
x

Oke het is dus niet echt een duidelijk verhaal, maar ben erg moe enzo kan niet meer goed uitleggen… Eigelijk ben ik dus gewoon op zoek naar iemand waarmee ik gewoon een beetje mee om kan gaan enzo dat ik me wat minder vriendloos voel haha.
x

ik heb het zelf niet, maar dat komt omdat ik beste vriendinnen in verschillende ‘groepjes’ op mijn school en in mijn klas heb, jij moet ook gewoon nieuwe vriendinnen maken.

Weet je ook waarom je vriendin ruzie zoekt?

of je kan je band versterken met de vriendinnen die je nu hebt.

Je hebt nog een andere vriendin, dus alleen ben je niet. Trek meer met haar op en minder met dat andere meisje. Samen kunnen jullie met meer mensen uit de klas steeds meer omgaan en dan komen vriendschappen vanzelf.

ja :expressionless: straks is er iets aan de hand.
misschien… vind ze dat je er niet meer bij hoort nadat je 9 maanden weg bent geweest…

Nee kijk dat is het niet, ik heb zegmaar die 9 maanden even in een kutperiode gezeten dus toen ik daar op school kwam trok ze mij wel erg voor zegmaar. En ik weet echt niet waarom ze allemaal ruzie maakt me die anderen. Ik vind haar wel aardig ofzo. maar ja ik weet niet. soms denkt ze echt dat ze alles kan maken. pff je weet wel. Ze kan ook echt geen geheimen bewaren en dat had ik. en dan die andere vriendin waarmee ik wel goed op kan schieten. Zei is zegmaar altijd sjagerijnig. Ze gaat alleen maar met mij om en dat andere meisje zegmaar. En als iemand iets tegen haar zegt reageerd ze heel sjagie. Dat doet ze denk niet express ofzo maar daardoor denken ze wel van ja wat is dat voor iemand. Dus als ik meer met haar op ga trekken ga ik er niet op vooruit.
Ja ik hoef niet perse populair of wat te zijn, maar op deze manier vind ik het echt niet meer leuk. ik heb op dit moment gewoon geen leuke vriendinnen.

Iedereen op school heeft allemaal groepjes enzo, en het is dus heel moeilijk om daar mee bevriend te raken :frowning_face: ja, ik kan het niet goed uitleggen maar ik probeer het echt wel. Ik doe altijd supervriendelijk tegen iedereen maak complimentjes enzo maarja.
x

upje

Vriendloos zijn is kut :frowning_face: mar heb j buitenschool vrienden? want die zijn veel belangrijker.
Ik heb t op school ook een tijd gehad, t gaat nu beter.

Maar probeer niet te veel, comlimenteren kan slijmen zijn, zoek contact maar laat ook hun naar jou toe komen. ben blij met je zelf en zoek mensen met wie je het kan vinden. groepjes zijn kut, kijk naar wie het minste aanspraak heeft in de groep en zoek daar contact mee.

Even vol houden, t is al bijna vakantie:)
sterkte meid!

Heb je ook vrienden naast school? zoals uit de buurt, van sport of zo? Die zijn ook belangrijk!

nee heb niet echt veel vrienden buiten school ofzo. Voordat ik die 9 maanden weg ging wel maar die mensen hebben nu allemaal andere vriendinnen enzo

Je kan toch proberen contact te maken met die mensen, ze zullen je heus nog wel aardig vinden.

scheve zin maar je snapt wel toch.

heee ja heb ik wel een beetje geprobeerd, en eerst zeiden we nog hoi tegen elkaar op de gang maar dat is nu ook niet meer enzo. Ze zijn ook blijven zitten en hebben nu andere tijd pauze als mij en zie ze dus bijna nooit

upje

Misschien kan je buiten school gewoon op een sport gaan ofzo. (ik weet niet of je dat al zit haha.), of een hobby zoeken ofzo, en dan lid worden van een vereniging? (:
Misschien dat je dan nieuwe mensen ontmoet?

Ja dat is wel een goed idee opzich :slightly_smiling_face: alleen ik weet niet echt wat…
Mischien paardrijden heb ik 6 jaar opgezeten en ben er vorig jaar afgegaan

Het klinkt een beetje alsof je in een coma zit, en dan niet echt in een coma, maar meer in een stilstand. je moet weer gaan leven meid, ga er op uit, wees open, of ga anders in terapie! Meld je aan voor cursesen enzo, dat helpt. Ik ben weer gaan werken, en heb heel veel leuke mensen ontmoet, jij bent 15? dan kun je bij de boer gaan werken op het veld, daar ontmoete ik mn beste vriendinnen. als je dan weer meer contacten krijgt, heb je ook weer het vertrouwen om op school contacten te zoeken.

Vind je het ergens lekker om alleen te zijn, je verdrietig te voelen? want dat had ik wel. want zolang ik mn best niet deed, werd ik niet afgewezen, en was het vooral hun schuld. maar jij zelf bent de baas over je leven dus trek je stouten schoenen aan, en onderneem aktie!

daar heb ik de laatste tijd ook last van, maar dat heeft een andere reden. mijn ex was heel slecht voor me en op een gegeven moment kon ik er echt neit meer tegen, toen ben ik depressief geworden en toen hebben heel veel mensen mij laten vallen!