help! vriendje denkt dat ik anorexia heb...

hee, mijn vriendje is er laatst achter gekomen dat ik aan het afvallen ben (niet extreem ofzo maar gewoon afvallen ) en nu maakt hij zich heel erg zorgen omdat zijn nicht anorexia heeft denkt hij dat ik dat nu dus ook heb. ik probeer hem uit te leggen dat dat niet zo is en dat dat ook noit zo zal zijn en dan zegt hij altijd tegen mij zo van oke dat hoop ik echt(dat het niet zo is he;-)) en nu horde ik van een vriend dat hij s’nachts heel slecht slaapt en dat hij als hij mij aan de telefoon heeft vaak zit te huilen. en tegen die vriend zei hij ook dat ze mij moesten stoppen en het uit mijn hoofd moesten prakten.
dus: mijn vraag was nu wzt moet ik doen om hem duidelijk te maken dat ik scht geen anorexia heb en ook niks wat daarop lijkt?

xx

Vertel ons eerst hoeveel je ongeveer eet anders kunnen wij niks zeggentoch

Stoppen met afvallen? Neem jezelf zoals je bent, een paar kilootjes extra maakt echt niks uit. Tenzij het heel ongezond wordt, maar een beetje vetreserves zijn ook goed.
Voor de rest weet ik t niet.

als je echt op een goede manier aan het afvallen bent (appels ipv gevulde koeken enzo, en als je echt hele lekkere trek hebt er gewoon aan toe geven en lekker een stuk chocola nemen) dan zeg je gewoon tegen hem dat je gezond wilt gaan eten, en daardoor fitter en gezonder worden mischien wat meer in vorm komen.

als je echt aan het lijnen bent (maaltijden overslaan, helemaal geen vet meer eten, calorieen tellen enz) dan kan ik maar 1 ding zeggen: KAP ERMEE!!! dat is heel ongezond

Meid,

Niet meer gaan afvallen.
Op jonge leeftijd is het niet goed om af te gaan vallen.
Je bent nog in de groei.
Die paar kilotjes extra is niet erg.
Jongens houden meer van ronde vormingen.
ASteblieft stop nu voor het te laat is.
Oke paar kilo, ga asteblieft niet doorslaan dat was bij mij ook gebeurd.
Ik heb anorexia, ik ben bijna genezen maar ik zal nooit meer helemaal herstellen. Ik begon ook eerst met paar kilo’s afvallen maar toen wou ik meer en meer.
Ik snap dat jou vriendje je zorgen maakt.
Ik heb geleerd om van het leven te genieten; Lekker sporten, lekkere eten enzo.

kusjessxx

2 dingen:

1: Je bent 12. In hemelsnaam, waar ben je mee bezig?:S Afvallen is hartstikke slecht voor je als je nog in de groei bent.
2: Je bent 12 en hebt nu al vriend? Wat is er gebeurt met buitenspellen e.d.? Ik voel me zo oud…

Anyway, stop gewoon met afvallen, het is niet goed voor je.

Ja, wat FallenAngel zegt.

op je twaalfde moet je echt niet af willen vallen hoor!
Je moet nog zo veel groeien, dus tenzij je echt ongezond
overgewicht hebt moet je niet proberen af te vallen…

Pff… ik was ook dik op mijn 12de :stuck_out_tongue:
Ik had echt een buikje, ik mocht niet van me moeder lijnen…
Maar ik groeide en ben nu 16, en ben gewoon heel slank :slightly_smiling_face:.

DUS STOPPEN MET LIJNEN! Ga sporten.
Ben je nog steeds “dik” op je 17de? Ga dan naar dietiste + sportschool :slightly_smiling_face:.

Meid, wees blij dat je vriendje zoveel om je geeft
en van jou houd om wie je bent.
Je moet echt niet gaan afvallen, het is slecht om af te vallen
als je in de groei bent, en als je perse wilt afvallen, probeer dan
niet te snoepen bijv; als je zin hebt in iets lekkers neem dan een stuk fruit dan een koekje ofzo.

Mee eens :slightly_smiling_face:

Niet gaan afvallen!
Neem minder tussendoortjes; en zo wel neem dan fruit of iets anders gezonds.

Ik zag dat je 12 bent?
Je kunt uitrekenen wat je body mass index is met verschillende meters; als je weet hoe zwaar en hoe lang je bent; probeer dat is, want ik kan me niet voorstellen dat je serieus moet afvallen.

Kijk hier eens.

helemaal mee eens

I agree.

Het BMI berekenen klopt enkel als je ouder dan 18 bent. Ik ben 14 en bij mij staat er altijd dat ik ondergewicht heb, terwijl ik veel eet en perfect gezond ben. Dat komt omdat ik nog groei enzo, en ik ben het bij alle reacties hierboven eens. (:

idd, ik speelde buiten ofzo… duhh.
btw ga bij hem eten :grinning:.