Help! Vriendin koop zelfde kleren!

Heeey Allemaal!
Ik zit met een probleem. Ik heb een vriendin en die moet van haar zakgeld haar kleren kopen. ze krijgt ¤10,- per maand, en daar moet ze het maar mee doen. Ik vind het wel zielig voor haar. Maar nu koopt ze dus steeds dezelfde kleren die ik ook heb. Ze heeft 5 shirts die ik ook heb, 1 jurkje en 2 broeken. Ik vind het heel erg vervelend om te zeggen dat ze dat niet meer mag doen, omdat ze het al van haar eigen geld moet kopen en ik wil haar niet kwetsen. heeft iemand een idee hoe ik dit aan haar kan vertellen zonder dat ik haar kwets

xxx

Ga anders met haar mee winkelen, dan koopt ze vast niet iets wat jij hebt. En van 10 euro kun je niet echt veel kopen toch?

Ik zou het gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je het niet zo leuk vind.

10 euro per maand? Da’s wel weinig. Naja.

Ze kijkt duidelijk tegen je op. Misschien kun je een keer met haar mee gaan shoppen en haar ook leuke andere shirts voorhouden zodat ze ziet dat niet alleen jouw kleding leuk is?

samen winkelen vind ik wel een goed idee. idd van 10 euro kun je niet veel kopen. Haar ouders zijn allebei werkloos, dus daarom moet ze haar eigen kleren kopen, ook schoenen en jassen. Ze gaat ook wel eens mee met winkelen samen met mijn moeder en mij, als ze dan bijvoorbeeld een shirtje krijgt, dan is ze daar echt heel erg blij mee, en dat snap ik ook wel

tja ik zou zeggen: als je dat leuk vind dan mag je het ook wel een keertje lenen hoor :wink: dan kun je zelf wat anders kopen van je geld. (moet je natuurlijk wel dezelfde maat hebben)

en inderdaad anders gewoon met haar gaan shoppen.

Ik zal morgen even vragen aan haar of ze een keertje samen wil shoppen en dan ga ik haar gewoon wat andere shirtjes voorhouden. Hopen dat ze die dan mooi vindt

“ik vind het een compliment dat je mijn kleren zo leuk vindt, alleen misschien zou je ook meer originelere dingen kunnen kopen :slightly_smiling_face:

Maar wat voor shirtjes zijn dat dan? Als het gewoon 5 euro shirts van de h&m zijn oid dan is het niet raar dat jij de zelfde hebt.

Verder heb ik niet veel nieuws toe te voegen.

Dood haar!

10 euro?
daar heb je een basic topje van bij de zara voor.

omg waar slaat dit nou weer op?:S

eerlijk zijn is het beste denk ik.
zeg inderdaad dat je het leuk vind en vereert dat ze een voorbeeld aan je neemt, maar dit je dit ook niet heel prettig vindt omdat je niet graag een tweeling zusje hebt en dat het voor haar misschien ook leuker is een eigen stijl te hebben en dat je haar anders wel wilt hebben om een soortgelijke stijl als jij te hebben maar met andere kleding

[b]Als ze vraagt waar je je kleding vandaan hebt zeg dan gewoon
dat je het niet meer weet of dat je het op vakantie hebt gekocht.

Tenminste,dat werkt al ze dat altijd van tevoren vraagt:P[/b]

krijgt ze echt maar 10 euro? o_0
ik vind 50 al weinig maarja.

ga gewoon een x met haar shoppen,
of leen haar iets wat je zelf niet meer draagt.

Dan moet ze echt vet lang sparen om een keer hetzelfde als jou te kopen lijkt mij? Maar waar koop je die kleren dan die zij ook heeft?

Je kan ook dure dingen gaan kopen, kan ze niet betalen… :roll_eyes:

Op de een of andere manier kan ik het niet geloven, raar he…