Help!Vriendin gepakt voor spijbelen,moet ik ook toegeven?!

Ik probeer het kort te houden.
Ik en een vriendin van mij hebben twee keer gespijbeld.

1e keer : we zijn zonder af te melden weggegaan. Toen we bij de coördinator moesten komen zei die vriendin dat ze naar de tandarts was en ik heb geacteerd dat ik doorgelekt was en samen met die vriendin naar de tandarts ben gegaan en daarna bescherming heb gehaald.(het zou erg opvallen als we tegelijk opeens weg waren en allebei naar de dokter/tandarts moesten.) dus we kwamen er mee weg toen.

2e keer : die vriendin heeft een bovenbouwer een briefje zogenaamend namens haar vader laten schrijven,dat ze naar de tandarts moest. Ik heb gezegd tegen diezelfde coördinator dat ik hoofdpijn had en dat ik naar huis wou. ik moest toen mijn ouders bellen en toen ik eenmaal thuis was ging het fout, ik mocht ook echt niet meer weg van mijn ouders. dus twee uur later toen die vriendin naar de “tandarts moest” kwam ze bij mij thuis.

Nu heeft die vriendin nog twee keer een uur met andere vriendinnen gespijbeld en nu hebben ze haar ouders gebeld (ook om over meer dingen te praten over wat ze gelogen kon hebben) en nu weten ze dus dat ze heeft gelogen.

Maar wat moet ik nu doen?
Opbiechten?
-die vriendin weet trouwens niet of de school ook weet of ze ook van de eerste keer spijbelen wisten. -
Maar als ik moet opbiechten dan barst de bom,want dan weten ze dat ik gewoon dik geacteerd en gelogen heb…
En ik was de tweede keer ook gewoon ziek thuis.,
Ze weten ook dat wij vriendinnen zijn…

plz help me!!

up

upje

Nee joh, zij heeft het verkeerd aangepakt. Ik zal het gewoon zo laten.

Daarbij was jij bij die andere keer waarbij ze erachter zijn gekomen niet eens bij toch? Dus wat heb jij er dan mee te maken?

Juist fijn dat jij niet gepakt bent toch? Ik snap je probleem niet helemaal. Ik zou het niet zeggen.

hahahhaha hoe oud benjij, 12? dat zij is gepakt is toch haar probleem?

Nee joh natuurlijk moet je dat niet doen.

Nou, ze hebben haar echt gepusht om te zeggen met wie ze heeft gespijbeld, nu heeft ze gezegd ik noem geen namen.
Maar nu zegt de coordinator dat diegenen de tijd hebben om zelf naar hem toe te komen en ze het anders zelf moet zeggen.
Nu doet ze dit waarschijnlijk niet maar nu vind ze dat zij er in haar eentje voor opdraait en nu voel ik me schuldig

Ik ben trouwens ook wel verdachte nummer 1!

ik snap je probleem hoor… maar zal de straf groter zijn als ze er achter komen?? ik denk dt ik het gewoon zal zeggen, want ik denk dat ze iets vermoeden

uhm. nee ?
waarom zou je dat gaan toegeven?

Echt de bom barst hea als ze het weten/…

Nou we hebben samen de plannen gemaakt,samen gelogen,samen gespijbeld.Moeten we nu ook samen gepakt worden nu zij gepakt is?..

Ik zou het eerlijk vertellen, misschien dat ze dat waarderen.
Als je het achterhoud krijg je echt veel straf denk ik?
nou ja. Succes.

Nouja als je er blijkbaar zo mee zit dan zou ik het maar vertellen?

ik denk dat ze wel wat doorhebben dus wel handig om het te zeggen. anders krijg je nog meeer probleemen denk ikk.

Ja nou ik denk dat ze het niet echt waarderen als ik keihard lieg en dan opbiecht als ik toch al zpwat gepakt ben

Hmm, moeilijk.
De bedoeling was dat ik hier een diepzinnig antwoord neer zou gaan zetten, maar om eerlijk te zijn heb ik géén idee wat je moet doen. Ik zou in ieder geval bedenken dat het niet voor herhaling vatbaar is.

Ja!

Nee, je hebt nog krap een maandje school. Gewoon volhouden!