HELP ! Voor de eerste keer kamperen !!

Deze vakantie gaan we luxe huisjes, met toilet, verwarming en douche inruilen voor een tent… Ik ben super bang dat kamperen niet echt mijn ding is, en ik zie er ontzettend tegenop … Iemand tips om 3 weken kamperen dragelijker te maken ? Bedankt ! x

Ik ken het wel, ik ben totaal geen campingmens. Probeer jezelf goed voor te bereiden, dus uitgebreide checklist te maken met alle voorzieningen die je nodig hebt. Probeer vooral jezelf te vermaken overdag door te zwemmen en dergelijken. De tent is slechts een slaapplek, dus probeer er anders afstand van te nemen.

Hopen dan het toiletgebouw op de camping schoon is, en middelen meenemen om het schoon te houden mocht het toch wat tegen vallen. Verder hou ik nooit zo van campingdouches, dus ik douche er dan om de dag en was me tussendoor met een washandje.

En warme kleding meenemen, in de avond wordt het koud. En een goeie lamp zodat je 's avond nog lekker buiten kunt zitten.

Je gaat voor de eerste keer, dus oordelen kan nog niet.
Op een camping is veel gezelligheid en is het fijn om te kunnen struinen over de camping.
Met je toilettas onder je arm even douchen is prima te doen hoor.
Ik ging vaak in bikini douchen en liep dan terug naar de caravan.
Was ik meteen droog.

kamperen vind ik juist leuk!

je zit tussen de mensen = gezelligheid!

neem wel warme kleding mee, het kan koud worden in de avond… en je bent wel de hele dag buiten

Je moet zelf dingen ondernemen

vaak zijn er accommodatie op kamping zelf,en anders moet je dat zelf ondernemen wat zelf wilt gaan doen op de kamping

Er zit er vaste wel leuke mensen er tussen,wie weet heb je reuze naar je zin kop op.

Heerlijk, kamperen!

Het gewoon heel erg gezellig maken, moet goedkomen.

Spannend! Als je je dagen gewoon vult met leuke dingen valt het best mee dat zal je wel zien :upside_down_face: Maak anders een lijstje van dingen waar je echt tegenop zit en praat daar over met iemand voor een oplossing.

Kamperen is echt wel gezellig! Laat het gewoon over je heenkomen, kijk inderdaad welke spulletjes je mee neemt en zet dit op een lijst (ik zorg zelf altijd dat ik een toilettas met alles hebt, veel in kleinere flesjes, slippers om te douchen)

Zorg ook dat je een fijn luchtbed hebt zodat je lekker slaapt, en inderdaad voor 's avonds warmere kleren want het kan afkoelen (weet niet waar je heen gaat?)

Ik dacht eerst ook altijd dat kamperen een ramp was, maar mijn vriend heeft me 2 jaar geleden overgehaald om toch te gaan kamperen. En sinds die vakantie kan ik eigenlijk niet meer zonder. :wink: Het is echt ontzettend leuk, je hebt geen verplichtingen en niemand maakt je iets, je kunt gaan en staan waar je wilt. En vaak zijn er ook wel leuke mensen op een camping hoor.

Het sanitair laat soms wel te wensen over, maar dan zorg ik dat ik washandjes bij me heb om me zonder een douche op te frissen.

Wij nemen zelf altijd zo’n gasbrandertje mee, ideaal! Dan kun je zelf ook nog gezond eten klaarmaken! En het tosti-ijzer nemen wij ook altijd mee, maar dat is niet echt kamperen hè. :stuck_out_tongue:

Zo erg is kamperen echt niet. Maar als je er zo van te voren al over gaat denken, maak je het voor jezelf niet leuker.

Kamperen is heerlijk vind ik zelf! Je zult alleen even afstand moeten nemen van bepaalde luxe.
Mijn tip: neem een citronellakaars mee. Dan kun je 's avonds nog voor je tent zitten zonder dat je lek geprikt wordt door muggen :wink:

Oja en zorg ervoor dat je een dik vest bij je hebt voor als het 's nachts erg afkoelt.