help vind vriend van mn broer leuk.

heii,
Ik vind een jongen leuk maar hij is bevriend met mn broer.Ik weet niet of hij mij leuk vind en ik duf het hem ook neit te vragen. Gister heb ik wel met hem gelachen want hij wachtte op mijn broer maar ik durfde niet echt verder iets te zeggen we hadden het eigenlijk alleen over iets op school enzo. Hoe weet ik of hij mij leuk vind zonder dat mn broer en hij weten dat ik hem leuk vindt? Ik ben ook een beetje onzekr omdat ik klein ben en ik groei niet meer (145) en hij is ong 1,70 en ik werd vroeger ook gepest. Ik wil wel dat hij mij leuk vind maar ik ben beetje bang dat hj mij niet leuk vind. willen jullie mij helpen?? dankje xx

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten, sterker nog ik heb net aan die vriend verteld dat ik hem leuk vond haha. Maar dit was niet wederzijds, in mijn geval.

Ik zou om 2 dingen denken: zijn je broer en die vriend heel close en spreken ze regelmatig af bij jou thuis? Dan zou ik er niets mee doen, grote kans dat dit problemen op gaat leveren als het of niks wordt of als jullie wel iets krijgen, dan kan jij tussen hem en je broer in komen te staan.

en 2: Is het heel duidelijk dat het wederzijds is of best wel twijfelachtig? Bij twijfel zou ik ook niets doen, eigenlijk. Toch een grote kans dan dat hij je niet als meer dan vrienden ziet.

Dit klinkt lastig maar ik geef als tip om niks te doen… Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar zoals Misaki al zei, als hij vaak met je broer is en bij jou thuis komt kan zorgen voor problemen.
Als hij ook op jou verliefd is merk je dat vanzelf. Niet te veel zorgen om maken :slightly_smiling_face:

ze zijn niet heel close. Ik ben 15 en hij 17. De reden waarom ik heel erg twijfel is omdat vroeger werd ik heel erg gepest en werd ik steeds onzekekerder en ik ben heel veel vriendinnen kwijtgeraakt. Ik word nu soms ook wel gepest waardoor ik nog onzekerder word want ik ben niet dun en daardoo word ik ook gepest samen met mn lengte want ik ben 145 en ik groei niet meer door een ziekte en dat is heel stom en hij is 170 en dan denk ik wow best wel lang etc en ik ben bang dat hij ook mij mssn stom vindt ofzo of dik enzo.
alvast bedankt en dank jullie wel voor het andere antwoord xx

Ik zou gewoon afwachten, je merkt inderdaad vanzelf wel of hij iets voor jou voelt? Dan zal hij vaker naar je lachen, mopjes maken als je er bij bent, … Er zijn ook veel theorieën dat als zijn voeten en lichaam naar jou gekeerd zijn of zijn pupillen groter worden als je met hem praat, hij je ziet zitten (of ze waar zijn, weet ik niet :cold_sweat: ). Jij kan ook proberen het gesprek wat persoonlijker te maken, kijkt hij in je ogen: dan zit het goed maar als hij om zich heen kijkt of wat naar zijn gsm zit te staren, kan je het beter zo laten. Loop zeker en vast niet te hard van stapel, het kan de boel behoorlijk ongemakkelijk maken. Vertel hem wat je voor hem voelt enkel als je zelf denkt een goede kans bij hem te hebben. Zo bespaar je jezelf en je broer heel wat.

Dat je misschien wat kleiner bent en niet de magerste is niet erg, het zou niets met de situatie te maken mogen hebben. Een jongen moet je graag hebben om wie je bent! Ik ben er zeker van dat je heel wat mooie (uiterlijke) kenmerken hebt, net zoals iedereen. Succes!

dankje maar de reden wrm ik zo denk is omdat ik heb heel vaak momenten gehad waarbij mensen zulke dingen tegen me zeiden enzo e na een tijdje ga ik het ook geloven, Via ask.fm krijg ik ook geen leuke berichten waardoor ik me nog onzekerder voel enzo. heel erg bedankt en ik zal zien hoe het loopt xx en jullie ook succes met jullie love life xx

Vreselijk, mijn broer heeft ook een onuitstaanbare knappe goddelijke vriend, maar ik durfde er ook nooit iets van te maken, want tja geen idee waarom. Maar je moet gewoon uit je comfy zone stappen en de volgende keer als hij bij je thuis is een praatje met hem maken. Dan gaat het maar over school, je hebt tenminste een leuk gesprek en je kan daar nog altijd vanaf dwalen.

ja dat wil ik proberen maar dan zijn mijn ouders erbij en anders mn broer. hij heeft me wel gecondoleerd met het verlies van mn cavia. Kan dat iets betekenen??

Nee, je bent niet meteen verliefd als je iemand gecondoleerd wenst. Je moet niet te ver gaan zoeken in simpele dingen als dat. Dat is gewoon één persoon op een ander en niks anders.