Help?! Vet haar!

Heyy ik heb gisteren olie op mn hoofdhuid gesmeerd, op advies van een medewerkster bij de Etos aangezien ik een hele droge hoofdhuid heb… Maar nu zit ik met een probleem: mijn haar is super vet en het lijkt alsof het nat is terwijl het droog is. Ik heb het al 20 keer gewassen en van alles geprobeerd… Van anti-roosshampoo tot baking soda… Heeft iemand nog een idee?? Please help me!:sob:
Xx

.

Ja ik heb het echt heel goed gewassen en meer dan de helft van de shampoofles is nu leeg terwijl ik hem vanmorgen nieuw pakte…

Wat voor een olie heb je erop gesmeerd?

Ik doe wel eens kokosvet in mijn haar. Met een keer wassen is het er wel uit.

Babyolie, die vrouw zei dat het zou helpen…

Ja ik heb al een hele tijd onder de douche gestaan en ook inderdaad geprobeert zonder shampoo… werkt helaas niet :frowning_face: Maar bedankt voor de tip!

Oh. Nou, ik weet wel dat je niet zomaar elke olie in je haar moet smeren.
Ik zou even je verlies nemen en nu niet teveel er mee doen, want dat beschadigt je haar en hoofdhuid alleen maar meer. Draag je haar opgestoken of met een leuke muts, en ga het juist niet te vaak wassen. Was 1x in de 3 dagen, en spoel tussendoor hooguit uit met (warm) water. En gebruik in het vervolg kokosvet/olie, wel pure, dus niet met andere oliën erin.

[quote author=Isfet link=topic=329053.msg277204495#msg277204495 date=1447157485]
Oh. Nou, ik weet wel dat je niet zomaar elke olie in je haar moet smeren.
Ik zou even je verlies nemen en nu niet teveel er mee doen, want dat beschadigt je haar en hoofdhuid alleen maar meer. Draag je haar opgestoken of met een leuke muts, en ga het juist niet te vaak wassen. Was 1x in de 3 dagen, en spoel tussendoor hooguit uit met (warm) water. En gebruik in het vervolg kokosvet/olie, wel pure, dus niet met andere oliën erin.
[/quote/]

Ik raak nooit meer olie aan, haha. Wil dit niet nog een keertje hebben… Ben morgen jarig dus zou het fijn vinden als het weg is dan… :s

Ik snap niet hoe die vrouw van Etos op dat advies kwam :’)
Maar ik zou er inderdaad niets meer aan doen de komende dagen en hopen dat het na een paar keer wassen klaar is. En in het vervolg dus andere olie gebruiken of producten gebruiken die speciaal voor je hoofdhuid zijn (Lush bijvoorbeeld schijnt een goed masker te hebben).

Goed uitspoelen met koud water. En verder maar 3x of 2x per week je haar wassen. Daarmee wordt je haar ook minder snel vet in de toekomst.

Indd, zo veel wassen is echt heel erg slecht voor je haar…

droogshampoo!

Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb het vandaag nog een keer heeeel goed uitgespoeld met water en merk dat het inderdaad een stuk minder is geworden! Het kan ook zijn dat na de eerste keer wassen de olie eruit was, maar er nog shampoo in mn haar zat… Gelukkig gaat het nu al beter en ik ga de komende dagen alleen spoelen met water en geen shampoo gebruiken! Xxx

Je haar elke dag nat maken is ook niet goed he. Dat is mij tenminste verteld.

Afwasmiddel is ontvettend. Je kan je haar daar mee wassen en hopen dat de rest van de olie er uit gaat.

edit mod: reclame is niet toegestaan