Help, vervelend gevoel

Hoii,

Mijn ex en ik zijn al een tijdje uit elkaar, maar in de tussentijd hebben we elkaar wel gezien. We zijn deze maand samen op vakantie geweest en alles leek helemaal perfect. Ik had dan ook verwacht dat het weer serieus zou worden, omdat het eigenlijk gewoon precies een relatie was alleen heette het nog niet zo. Maar helaas, hij heeft het gevoel dat het label “relatie” hem benauwd.

Ik vind dit heel erg en niemand snapt het ook, omdat de liefde tussen ons ook vanuit hem komt en zeker niet alleen van mij.

Ik neem nu afstand van ‘m en spreek ‘m dan ook nog maar af en toe.

Aankomend schooljaar heb ik geen studie, maar hij wel. Hij gaat naar de school Nyenrode. Dit is een hele dure school waar voornamelijk kakkers heengaan. Hij moet zelf weten wat hij doet, maar elke keer als ik weet dat hij een dag naar die school moet of een introductie van z’n studentenvereniging, houdt dit me de hele dag bezig. Ik ga nog net niet janken.

Ik weet niet wat het is, ik gun hem z’n geluk, maar hoe kan ik dit vervelende gevoel wat ik heb nou loslaten? Ik wil ook gewoon een keer als hij vertelt dat ie een leuke dat heeft gehad op die school, enthousiast kunnen reageren in plaats van geïrriteerd. Help.

X Elena

Op vakantie is het altijd anders dan thuis. Dus ik snap dat het perfect leek, maar dat is het niet, dat is alleen dat moment zo.

Maar jullie zijn niet meer samen, maar nog wel vrienden? Als hij geen relatie wilt, dan zal je dat moeten respecteren. Ik vind je best jaloers klinken. Jullie hebben geen relatie meer, dus je ze zal je daar bij moeten neerleggen.

Ik denk zelf dat het ook niet gezond is dat je aan hem blijft hangen, in de hoop dat jullie weer een relatie krijgen, wat hij dus niet wil.

Als ik het zo lees, lijkt het ook of hij je aan het lijntje houdt. Wel leuke dingen doen, maar zich niet willen binden en het geen ‘relatie’ willen noemen.

Het lijkt ook alsof je nog verliefd bent. Daardoor ben je ook kwetsbaar om gemanipuleerd te worden. Je hoopt immers dat het weer goed komt. En je zult veel meer accepteren dan je anders zou doen.

Is het niet beter om hem helemaal los te laten? Alle contact verbreken en verder gaan met je eigen leven zonder hem? Ga daten met andere jongens. Er zijn genoeg leuke jongens. Hij is zeker niet de enige en er zijn ook zeker veel leukere jongens waar je iets mee kunt beginnen. Ja, het doet pijn, maar dat doet het nu ook al.

Zolang je nog gevoelens hebt is het beter geen contact te hebben. Het is van zijn kant ook niet eerlijk dat jullie wel nog op vakantie zijn geweest en hij relatieachtige dingen doet, maar het dus niet weer officieel een relatie wil noemen. Hij houd je inderdaad op deze manier aan het lijntje en dat is niet eerlijk tegenover jou.

Je verwacht teveel van jezelf. Natuurlijk is het niet leuk om te horen dat hij met iemand heeft gedate op die school. Dat wil je helemaal niet horen als je hem eigenlijk nog leuk vind. Daarom denk ik dat nog contact hebben niet slim is, omdat je op die manier jezelf alleen maar kwelt. Je word er alleen maar jaloers van. Je kunt pas contact hebben als je over hem heen bent en met andere dingen bezig bent dan met hem, maar voor nu is het beter om contact zoveel mogelijk te vermijden en je te focussen op andere dingen. Misschien dat je op den duur weer leuk een gesprek kunt hebben, of tegen die tijd heb je daar misschien niet eens behoefte meer aan!