help! verschrikkelijke klas.

Hallo iedereen,
Ik zit in een hele stomme klas en zit hier heel erg mee,
in het begin ging het wel, maar nu doet iedereen ook heel lullig tegen me, er zijn ondertussen ook hele vaste groepjes gevormd waar je echt niet tussen komt.
Het hele jaar denk ik al, het komt wel goed, maar nu heb ik echt het idee dat iedereen een hekel aan me heeft en over me roddelt enzo,
ik zie het gewoon echt niet meer zitten, en weet ook niet hoe ik die laatste periode doorkom.
Dit is echt geen vraag naar aandacht ofiets in die richting, ik wil gewoon advies van mensen, tegen mijn mentor durf ik het eigenlijk niet zo goed te vertellen.
wie weet wat ik moet doen?
Ik weet niet of dit topic hier hoort, anders kan hij verplaats worden, maar het leek mij het meest logisch om het hier neer te zetten.
xx

ten eerste’: koel mijn naam zit in joun naam.
ten tweedé’: vraag of je naar een andere klas mag & leg uit waarom, mocht ik wel (;

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Vraag inderdaad of je naar een andere klas mag. En praat er met je mentor over. Succes=)

ja, idd
je kan heel makkelijk naar de paralelklas overgeplaatst worden, bij mij op school tenminste
bij ons is er aan het begin van het jaar ook een meisje van de andere klas naar onze klas gekomen.

dus gewoon vragen
veel sucses ermee

ik zou niet naar een andere klas gaan, het is maar 1 periode. Ga dan volgend jaar, als je dezelfde klas heb, want nu is het een beetje laat

hoelang zit je nog op school? als dit je laatste jaar is; lekker blijven zitten, dan rkijg je examen enz, dan is niemand echt met groepjes bezig ofzo. en het is nu echt wel beetje laat. ik zou voor volgend jaar gaan, want was je nu overgestapt naar een andere school? gewoon zo veel mogelijk contact houden met je oude vrienden, komt wel goed! (soort van zelfde situatie, niet echt vaste groepjes maar gwn zeg maar hier is het; niemand heeft groepjes. als je wilt weten hoe irritant dat is, de ene keer doen ze aardig en dan volgende keer weer niet ?)

Bedankt voor jullie reacties!,
Ik denk dat ik het gewoon tegen m’n mentor ga vertellen,
Ik denk dat een andere klas niet echt een optie is omdat het nog maar 1 periode is, maar ik heb het hele jaar eigenlijk gedacht dat het wel goed kwam, omdat ze soms heel aardig deden, maar zodra er andere mensen bij kwamen ineens weer niet…

Wanneer je ‘plagen’ niet meer leuk vind is het PESTEN! En dat mag niet. Los dat op. Verder moet je maar zo denken: Je zit voor jezelf op school, om je examen te halen. Negeer die stomme mensen in je klas en kies voor jezelf én je toekomst!

Succes!