Help, verliefd op vriend, maar heeft een lief

Hallo allemaal, ik heb een probleem en ik weet niet wat ik er mee moet doen.
Het zit dus zo: ik heb namelijk een vriendje en ik ben ook nog echt verliefd op hem, maar m’n beste vriend heeft altijd gevoelens voor me gehad en ik was ook echt altijd ongelukkkig als hij niet smsde, maar nu heeft hij een liefje en ik ben stikjaloers op haar, ik weet niet wat het is maar ik kan gewoon niet blij zijn voor hem.

Ik weet echt niet wat te doen, HELP!!

Ik denk dat het gewoon de jaloezie is hoor, niet dat je verliefd op hem bent… Ik heb dat ook altijd bij mijn beste vriend als hij een vriendin heeft, ik gun het hem wel, maar ik wil hem toch liever niet delen. En ik ben ook altijd bang dat hij op begeven moment niet meer met mij om wil gaan, omdat zij dat niet wil. Misschien heb jij hetzelfde?

Laat hem gewoon?

Jaa zoiets, ik wil echt wel blij zijn voor hem maar ergens kan ik dat dan gewoon niet. En nu hoop ik dat het heel snel uitgaat met zijn vriendinnetje, dat vind ik zo egoistisch van mezelf maar ik kan er gewoon echt niet aandoen…

dat wil ik wel, maar ik ben gewoon zo jaloers op z’n vriendinnetje. Misschien moet ik even afstand van hem nemen?

Praat er anders met hem over. Zeg gewoon wat je vind enzo. Jij hebt zelf toch ook een vriend…

Ja, misschien. Maar wat als hij vraagt waarom je afstand neemt?
Probeer er gewoon wat volwassen mee om te gaan. Onderdruk je gevoelens als je bij hem bent en geniet van je eigen vriendje.
The grass is always greener on the other side

Totally offtopic: Is ‘greener’ a word? :open_mouth:

Ja hoor, zoals het gras is altijd groener aan de andere kant :stuck_out_tongue:

ls iemand bezet is, blijf je er gewoon van af. Simpel. Kwestie van even slikken en doorgaan.

misschien moet je gewoon even aan het idee wennen dat je je beste vriend een beetje moet delen zeg maar.

ga in ieder geval niet stoken, dat is echt fout!

Ja waarschijnlijk moet ik er maar gewoon aan raken, want ik wil hem niet ongelukkig zien en als hij met haar gelukkig is is dat maar zo.

En dat was ik niet van plan, zou ik nooit doen.

je moet ook niet meteen hysterisch roepen dat je verlieft op hem bent, dat maak je nu alleen jezelf wijs. :wink:

Iemand nog tips?

nee, ik dacht eigenlijk ook niet dat je zo iets zou doen. maar ik wilde het toch even kwijt (:

ik vind dat je daar wel erg makkelijk over doet, je hebt wel gelijk, maar soms is dat wel even wat moeilijker dan ‘even slikken en doorgaan’… :S

Vertel hem hoe je je voelt. Misschien heeft hij wel hetzelfde. ik denk zelf dat het gewoon jaloezie is, en dat je niet verliefd op hem bent! (:

Is het omdat hij te goed voor die vriendin is?
Of is het gewoon zo dat je stiekem van zijn aandacht genoot en hij je nu die speciale aandacht niet meer kan geven?

Verliefdheid moet wel van beide kanten komen. Als zij makkelijk praat, ben jij hypocriet want je denkt alleen maar aan ´jouw´ liefde voor hem en vergeet dat andere, arme vriendinnetje.

Je bent gewoon jaloers omdat jij normaal aandacht van hem kreeg en nu krijgt dat meisje dat.
Dat ben je niet gewend en daarom ben je zo jaloers.