HELP! Verliefd op stiefbroer?!

Ik heb sinds de zomervakantie denk ik, een heel vreemd gevoel. Ik weet niet eens zeker of ik wel verliefd ben, want als je verliefd bent (tenminste, zo ervaar ik dat) zie je alleen maar leuke dingen over die persoon en is alles helemaal geweldig etc. Maar ik zie ook gewoon de minder leuke dingen. Ik weet ook dat ik toch geen relatie met hem zou willen. En ook niet als we niet in hetzelfde huis hadden gewoond. Ik ben super super super blij als hij in de buurt is, maar als hij weg is, zelfs als hij even boven is en ik beneden, voel ik me zo verschrikkelijk ellendig en verdrietig en wil ik wel huilen. Of je het nou verliefdheid noemt of niet, hij doet zeker iets met me.

Dit weekend gebeurde er iets wat heel veel impact op me heeft: Mijn stiefbroer appte en zei dat hij denkt dat mijn bff hem leuk vindt. Ik heb toen gedaan alsof het niks met me deed en ik maakte er zelfs grapjes over. Ik heb mijn bff toen gevraagd of ze mijn stiefbroer leuk vindt, maar ze zei van niet. Maar ze dacht juist dat mijn stiefbroer haar leuk vond. Toen had ze een idee: Ze vertelde mijn stiefbroer dat ze hem wel leuk vond (wat gelogen was natuurlijk) om te zien wat hij terug zou zeggen. En toen zei hij gewoon dat hij haar ‘ook’ leuk vond!! Toen ging er echt iets kapot in mij. Het voelde als een bom die ontplofte in mij. Ik voel me nog steeds een beetje raar nu ik dit typ. Ik ben toen offline gegaan en toen ik even later weer online ging, had ik heel veel berichtjes van mijn stiefbroer en een gemiste oproep. Hij vertelde dat het niet echt was wat hij zei. Hij wilde ook ‘uittesten’ net als mijn bff. Ik wist niet of ik het moest geloven en heb hem toen gevraagd of hij wel verliefd op haar is, maar het niet durft te zeggen omdat hij weet dat het niet wederzijds is, maar hij zei dat hij haar echt niet leuk vindt.

Ik zou geen relatie willen met mijn stiefbroer en ik ben volgens mij ook niet verliefd. Ik wil alleen dat iedereen van hem afblijft want dat doet gewoon zo veel pijn! Ik vind het raar want ik weet dat het of het een of het ander moet zijn. Wat moet ik doen? Moet ik het hem vertellen?

X femke

jup, Dit zal ik (als ik jou was) wel tegen hem gaan zeggen. Zo kunnen jullie samen uitvinden wat het nou is en wat de beste oplossing is. Succes Xx

Je houdt van hem, maar niet op de “verliefdheid” manier, maar op de familiale/vriendschappelijke manier. Of dat lijkt me toch van hoe jij het hier neerzet. Het lijkt me niet dat je dit tegen hem moet zeggen, dit zal wss alleen voor awkward situaties zorgen.

Ga een keer met hem praten, technisch gezien is het geen familie van jou dus het is helemaal niet raar als je hem leuk vind. Als hij van jou houd op de familie manier dan gaat hij je niet raar aankijken ofzo dan helpt hij je juist met dit
X Succes!