Help verliefd! Op een vriend...

Hallo mensen,
Ik ga al een tijdje met een jongen om die ik heb leren kennen via vrienden. Ik denk dat ik meer voor hem begint te voelen dan ‘vrienden’ ik heb dit tegen mijn vriendin vertel die goed bevriend is met hem en ze zei dat ze ons wel bij elkaar vind pasen maar niet weet wat hij vind. Hier heb ik natuurlijk niks aan… Dus misschien kunnen jullie mij helpen? :slightly_smiling_face:

Ik denk best vaak aan hem, als ik zie dat ik een berichtje (snapchat whatsapp of whatever) heb zet ik alles aan de kant en bekijk ik het gelijk. Als die even niet antwoord op mijn bericht heb ik gelijk het gevoel dat ik niet veel voor hem beteken. Als ik een foto zie van hem en andere vrienden (vooral meisjes) voel ik me gelijk kut en denk ik dat ik wel jaloers ben. Hij is wat moeilijk in afspreken omdat die nooit weet wanneer die kan (dit is bij iedereen niet alleen bij mij) en durf hem niet te vragen om alleen wat te doen omdat ik bang ben dat het akward wordt. We geven elkaar altijd een knuffel omdat dat normaal is in onze vrienden groep, veder laat die me best vaak schrikken door mij bijvoorbeeld opeen vast te pakken, boe te zeggen of wat dan ook dit vind die dan grappig, ik vind het wel leuk natuurlijk! :slightly_smiling_face: we praten niet veel op whatsapp omdat ik niet weet hoe ik een gesprek moet beginnen… Heb geen gesprek stof. Maar als we praten, praten we veel en lang.

Ik wil hem wel vertellen dat ik hem leuk vind maar weet alleen niet hoe. Ik ben niet echt bang dat de vriendschap over is, zijn vrienden zijn namelijk erg belangrijk voor hem. Weet alleen niet hoe wat en wanneer ik het moet vertellen en of hij me leuk vind… Hebben jullie tips om er achter te komen wat hij van mij vind? En hoe ik het best het kan vertellen?

Alvast bedankt!! Xx lola👏

Ik zou toch proberen met z’n tweeën af te spreken :slightly_smiling_face:

Nooit een relatie nemen met een vriend uit dezelfde vriendengroep!!
Als jullie verkering hebben is het heel leuk, altijd samen enzo.
Totdat het uitgaat, je ziet hem nog steeds heel vaak doordat jullie in dezelfde vriendengroep zitten en dat is heel akward en waarschijnlijk is jullie vriendschap minder,
Ookal zeggen ze altijd; We blijven wel vrienden! gebeurt toch niet…
En exen ruzie is ook niet leuk voor je vrienden. :flushed:

Hoe kan ik dat het beste doen? Want ik heb dit nog nooit gedaan met hem. Het helpt dan misschien om al te weten wat we kunnen doen, om dat het anders misschien heel akward wordt? En hoe kan ik dat het beste aan hem vragen? Sorry ik ben hier best onzeker over😳

Uhm, ik weet niet hoe oud jullie zijn maar je kunt hem appen om te vragen of hij zin heeft om eeb keer ergens wat te drinken?

Ja daar heb ik ook over na gedacht… Maar er zijn wel meerdere relaties in onze vrienden groep geweest en dat is altijd goed gegaan, ook nu het uit is. In onze groep zijn er wel mensen die elkaar niet zo liggen maar wij hebben afgesproken omdat met diegene uit te vechten en normaal te doen met de groep te bij en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Hij is ook niet van de ruzie. Niet echt een uitschelder ofz dus daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor. Want voel me nu ook best wel kut dat hij het niet weet snap je?

16 en 18

Upje

Probeer met hem af te spreken en vertel het hem. Net zoals in Plain Jane.

Hier ben ik het niet mee eens, je kunt er niet over oordelen, want je kent situatie niet. Dat het een keer fout gaat betekent niet dat het altijd fout gaat.

Ik zou ook eens met hem afspreken en afgaan op je gevoel… probeer hem een beetje te peilen. :slightly_smiling_face:

Hoe moet ik het hem vertelen?

Upje

Ik ben bang dat het akward wordt… Wat kunnen we doen? Of waar kunnen we het over hebben…

Het is moeilijk, maar je moet niet overal beren zien, ook een beetje durven, anders kan je het net zo goed niet doen.
Je kunt het hebben over hobby’s, eten, vakantie, school, familie en vrienden, sport… onderwerpen waardoor jullie elkaar beter leren kennen. Vaak als je begint met een gesprek, vloeit daar weer een onderwerp uit. En vergeet niet dat je niet alleen op een date bent he, hij zal ook initiatief nemen en is misschien wel net zo zenuwachtig als jij.

Oke dankjewel!!!

Maar ik wil het hem dus graag gaan vertellen… Iemand tips of ideén hoe ik dat het beste kan doen?

Up

Up

Je komt nu echt ontzettend wanhopig over.
Zeg het hem gewoon als jullie eens afspreken.
Niet over whatsapp, dat komt droog over en dan kun je zijn reactie ook niet zien.

Echt meis, volg nou gewoon je gevoel, meer kunnen wij hier ook niet voor je doen.