HELP! Verliefd om m'n Neef!!

Zoals in de titel gezien, ben ik verliefd op mijn neef. Ik zal het verhaal vanaf het begin vertellen. Mijn neef woont in een ander land en een paar jaar terug zei hij dat hij van me hield. Tot die tijd ging ik met hem om alsof hij mijn beste vriend was. Ik had hem toen verteld dat ik hem niet leuk vond en dat hij me met rust moest laten. Een paar jaar later zag ik hem weer en alles veranderde. Ik begon hem heel leuk te vinden en was altijd vrolijk bij hem. Na een paar maanden hadden we een gesprek over verliefd zijn en toen zei hij dat ie me nog steeds leuk vond. Op dat moment heb ik hem ook verteld dat ik hem leuk vind.

Nu een paar maanden later, kan ik hem nog steeds niet vergeten en blijf ik maar aan hem denken. Hijzelf denkt dat we een toekomst samen kunnen hebben. Ik weet nu niet wat ik moet doen, niemand weet hiervan . Is het heel slecht om verliefd te zijn op je neef? Kan ik een toekomst hebben met hem? Geef me a.u.b advies hierover want ik word gek!

Het is je neef, therefor familie, therefor verboden. Grote kans dat jullie familie het ook niet zal accepteren. Ik zou het maar laten gaan, jammer maar helaas.

het kan misschien best , maar dan nog zou ik het wel is een x met jullie familie overhebben .

Zo iets geeft alleen maar problemen dus hou maar gewoon op. Als je echt verliefd bent en hij ook is er natuurlijk niks aan te doen maar ik zou er toch maar proberen over heen te komen.

Ehm het is niet verboden. Persoonlijk vind ik het wel erg fout. Probeer er overheen te komen, miss een poosje geen contact meer met hem opnemen en leuke dingen doen om je af te leiden, want dit kan nooit een normale toekomst worden.

:slightly_smiling_face:

Moeilijk. Ik denk niet dat het onmogelijk is, maar het zal zeker niet gemakkelijk worden.

in japan is het normaal om met je neef of nicht te trouwen… maar ik kan t me bijna niet voorstellen

Oh ja? o.o
Maar dan is dat vast een oude traditie, en gebeurt dat nu vast een stuk minder (alles wordt moderner).

het is niet verboden maar ook eigenlijk totaal niet goed… als je naar de toekomst kijkt.
voorbeeld: er is een behoorlijk hoge kans dat als je met een familie lid een kind krijgt deze misvormd of ziek is… dit zou je toch niet willen neem ik aan?

verder ligt de keuze bij jou maar ik zou er nog eens heel goed over nadenken…

succes

Agja hier een paar dorpen verderop is het ook allemaal dikke incest :’)

Liefde is nooit fout vind ik ook al is het je neef. Maar het kan wel veel problemen opleveren in dit geval dus denk er A.U.B goed over na.

probeer er maar overheen te komen! het lijkt me niet echt verstandig.

Ik moet er trouwens niet aandenken verliefd op mn neefje :face_vomiting: .

Bedankt voor alle reacties!! Jah ik ga echt m’n best doen om hem te vergeten,
ik ben alleen bang als ik hem weer spreek of zie dat dat gevoel weer terug komt.
Ik hoop dat het weer goed komt, maar ikzelf dacht altijd dat liefde idd nooit fout was en verstandig is het in de meeste gevallen ook niet :pensive:

als je verliefd op iemand bent kan je er niks aan doen, en hem vergeten is zow ontzettend moeilijk ( denk ik ) je kan wel met hem trouwen enzo maar zoals Rianne1300 zei als je dan een kind neemt word het dan wel meestal een mongooltje of gehandycapt ofzow dus het is niet zo verstandig om dan een kind te nemen, het is natuurlijk je eigen keuze

Behalve als je geen kinderen op die manier wilt.
Er zijn altijd andere oplossingen, bijvoorbeeld een draagmoeder of adoptie.

Liefde kent geen grenzen.

Ik ken iemand waarin de famillie een neef en nicht verkering hebben. Het is eigenlijk een beetje taboe ook al was het vroeger heel normaal. Maar waarschijnlijk maak je het voor jezelf en hem alleen maar moeilijker (denk aan spanningen in de familie, van buitenaf, erfelijke ziekten etc.)
Heb het er met hem over en misschien moeten jullie voor een tijdje contact vermijden.

Misschien helpt het om hem heel lang niet meer te zien?