Help, vereneging wil ons weg hebben!

Hallo,
ik zit op volleybal samen met een vriendin, wij doen dit voor onze lol en niet omdat we profs willen worden ofzo. Onze vereneging neemt volleybal heel serieus en is niet blij met ons. we moeten wel eens lachen en hebben veel lol, maar zitten de training niet dwars. onze trainer was erg boos geworden daarom en we kregen ruzie, mijn vriendin moest huilen en daarom liepen we samen de kleedkamer in, maar zijn daarna gewoon weer terug gekomen. we kregen de dag erna een heel dreigend mailtje van het bestuur dat we er beter af konden gaan als we het niet serieus namen. nu een paar weken later plaatsen ze ons zonder te overleggen in een ander team, wij willen dat helemaal niet dus hebben wij een mailtje gestuurd dat we er niet mee eens zijn maar dat er vast wel andere zijn die dit wel graag willen. maar ze wil het niet meer terug draaien en nu moeten we tegen onze zin naar dat team. ik moet nu op dinsdag en vrijdag trainen en op zaterdag en zondag wedstrijden spelen. ik heb dus helemaal geen weekend meer en ik wil nu echt van volleybal af, maar mijn moeder zegt dat ik het nog even moet proberen. wat zouden jullie doen?

'x

vereneging?

Ehh, als je het niet serieus neemt is het toch normaal dat je naar een ander (minder goed) team wordt overgeplaatst?

jeumig wat een naaistreek
anders laten jullie even wat weten bij de nevobo(ik volleybal ook)

sowieso moeten jullie gewoon gaan praten met het bestuur. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de leden van het bestuur trainen na ons dus wij kunnen gemakkelijk praten.
Ik zou beginnen met een mailtje sturen naar het bestuur, om je te vragen of jullie het er een keer over kunnen hebben. Lijkt me handiger in real life, en niet via mails.
Als dat niet helpt schakel dan over naar de nevobo
maar ik weet niet of dat helpt, want die doen ook nergens iets aan…:pensive:

maar als heel veel mensen de indruk hebben dat jullie niet genoeg je best doen, moet je mischien ietsjes serieuzer gaan doen, en laten zien wat je kan. Mischien denken goh, daar zit eigenlijk toch wel wat potentie in.

Veel succes ermee;)

ik zou eraf gaan…
vereniging;)

Juist een beter team, ik ga van meisjes 2 naar jongens 2 en train een dag met meisjes 1, maar ik wil helemaal niet in die teams…

Oh dat is wel heel naaiend :expressionless:

Wat jij zegt

Als het de les niet dwarszit, waarom wordt de trainer dan boos? :’) Kennelijk zit het hem wel dwars en hindert het hem ook met het lesgeven.

Hebben jullie overwogen om excuses aan te bieden? Als jullie (het hoeft niet eens gemeend) erkennen dat het fout was om zo te giebelen tijdens de training en zeggen dat jullie er heel veel spijt van hebben, misschien kunnen jullie dan na een tijdje teruggeplaatst worden?

precies wat ik dacht hahah

Seriously, waarom loopt iedereen haar spelfouten te verbeteren? Ja, ze schrijft ‘vereniging’ verkeerd, maar degene die het allereerst reageerde wees haar daar al op, moet iedereen dat dan blijven herhalen? Flauw hoor, ze vraagt niet of wij haar spelling willen verbeteren, ze vraagt om advies.

OT: Ik ben het met xoButterfly eens, er zijn vast wel clubs die het wel alleen als hobby zien?

ik snap wel dat de trainer het vervelend vinden dat jullie het niet bloedserieus nemen en het voor de gezelligheid doen. Als jullie toch niet per se hoeven winnen is het toch niet heel erg dat je in een ander, minder goed team zit?

Het is een teamsport, en als jullie een beetje '‘lollig’ staan te doen in het veld terwijl de rest wel serieus wil spelen haal je hel het team naar beneden,
dus ik begrijp ze ergens wel (al snap ik dat het niet leuk is omdat het toch een hubby blijft). Zoek een vereniging die het echt voor de lol doet of bewijs in dat andere team dat jullie het wel kunnen zodat jullie terug mogen naar jullie oude team.

Het is gewoon jullie eigen schuld, dan had je het maar serieuzer moeten nemen . daar heb ik gewoon geen medelijden mee, en dat is de keiharde waarheid

:cold_sweat:

Tja, ik ben zelf ook trainster geweest en ik kan je zeggen dat het echt STRONT maar dan ook strontvervelend is als er een aantal kinders alleen maar zitten te lachen terwijl de rest gewoon zijn best doet. Dan snap ik best dat jullie naar een ander team worden geplaatst. De manier waarop dat is gebeurt is inderdaad niet goed, de vereniging had dat gewoon mondeling met jullie moeten overleggen. Ik zou nog eens vragen om een gesprek ofzo met hen. En ik zou eraf gaan, ga dan met je vriendin hardlopen ofzo, zitten jullie ook niemand in de weg.

Ik snap het wel een beetje van de club als je in een goed team zit.
Bij onze volleybal mag je kiezen of je wilt winnen of dat je voor de gezelligheid gaat zeg maar. En die willen winnen en goed willen worden enzo gaan meestal naar een hoger team.

Wel een beetje raar dat ze het zonder overleggen doen.

Nouja, ik ben net naar de 1e training geweest en het was best leuk. we hebben nog even met onze nieuwe en oude trainer gepraat en onze oude trainer heeft er niks mee te maken. alleen zo’n vrouw van jeugdzaken is wel eens komen kijken en die heeft dat besloten. ik vind het een beetje raar, als onze trainer toch niet geklaagd heeft…

Mooi dat het leuk is.
Misschien heeft iemand anders het tegen haar gezegd?

Ik snap het opzich wel van je vereniging. Ik zit ook op volleybal en mijn team bestaat uit alleen maar meisjes die niet hun best doen en heel veel zitten te lachen, en nooit opletten met uitleg enzo. (wil niet zeggen dat dat bij jou ook is!) Daardoor wil niemand ons trainen, verliezen we alle wedstrijden, krijgt onze vereniging een slechte naam en verpesten die meisjes het voor de mensen die wel echt willen volleyballen (zoals ik en wat vriendinnen). Ik heb daardoor ook vaak op het punt gestaan om eraf te gaan, omdat het door mijn team gewoon echt verpest is. Jouw vereniging wil dit denk ik voorkomen ofzo en plaatst je daarom in een ander team, maar ik vind wel dat ze met jullie hadden moeten overleggen.