help.. uitmaken of niet?

hee meiden!

Dit is een heel lang verhaal, sorry ervoor, maar ik wil graag alles goed uitleggen.

Het is dus zo, ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een relatie met mijn vriend. Ik hou ongelooflijk veel van hem, ik kan hem alles vertellen en ik voel me 100% mezelf bij hem, maar ik mis iets. Het laatste halfjaar ongeveer heb ik zoveel twijfels, hij is heel erg jarloers, en ook wel redelijk saai, hij wil nooit een keer iets leuks doen, en als we iets leuks doen, zitten we de komende 2/3 weken weer op de bank, omdat het dan voor hem al ‘een hele onderneming was’. Door hem ga ik ook bijna nooit meer uit, sowieso niet met vriendinnen omdat ik altijd bij hem ben in het weekend ( hij woont 150 km verderop ). Opzich vind ik dat niet zo erg, maar ik mis gewoon iets, ik kan het niet goed beschrijven maar vooral de laatste paar weken heb ik het steeds meer dat als ik niet bij hem ben, ik er heel vaak aan denk van; zal ik het maar uitmaken. Maar als ik dan weer mét hem ben kan ik mezelf wel voor gek verklaren dat die gedachte ooit bij mij is opgekomen.

Nu ben ik dus afgelopen zaterdag uit geweest, eindelijk weer een keer. Na het uitgaan ben ik samen met de vriendin met wie ik was, met een jongen mee naar huis gegaan, om wat te drinken, verder niets gebeurt, alleen maar gepraat, maar die jongen ging wel de hele tijd met zijn handen door mn haar, en hij was heel erg lief voor me. En nu denk ik de hele tijd aan die jongen… ik heb 'm toegevoegd op hyves etc en ik betrap me zelf er elke keer op dat ik hoop dat hij me krabbelt etc.

Het probleem is dus;
ik wil mijn vriend geen pijn doen, en ik weet zeker dat als ik het uitmaak, ik heb onbeschrijvelijk veel pijn doe hiermee. Ook ben ik er totaal niet zeker van of dat wel de juiste stap zou zijn om te doen, ik zit echt gewoon 50/50 met mijn gevoelens. Het liefste zou ik eerst iets met een andere jongen opbouwen, en het dan pas uitmaken, maar dat zou echt het foutste van het fouste zijn omdat dat echt helemaal niet eerlijk is tegenover mijn vriend, en hij dit niet verdiend.

ik weet het gewoon echt niet meer, iemand tips?

Ik denk dat jullie relatie de passie mist.
Uitmaken dus (behalve als je het vuur nog wilt proberen op te laaien)…

OH wow.
Ik vind het echt heeel sneu voor je D:
Ik kan me denk ik wel bedenken hoe je je voelt.
Zelf denk ik dat het fijner is als je een wat actievere vriend zou hebben die dichter bij woont.
Woont die jongen van het uit gaat dichtbij?
Als ik je zo over hem hoor praten vind je hem wel leuk.
Maar vergeet niet dat ALS je het uitmaakt met je vriend, jijzelf je ook wel even depressief gaat voelen. Want toch heb je met hem een band opgebouwd. En je houd van hem.
Ik heb eigenlijk geen andere tip dan: volg je hart :grinning:
ALS je wat met die jongen van het uitgaan iets wil beginnen moet je eerst uitvinden wat hij van jou vind.

Uhm je moet wel realiseren als je het uitmaakt met iemand, je pas echt gaat zien hoeveel je om hem geeft. Na een tijdje wen je gwn aan elkaar. Misschien is het handig om af en toe gwn met elkaar helemaal gek te doen. En niet saai voor de bank zitten. Samen naar een pretpark gaan of iets?

Ik vind het ook echt heel sneu voor je! Ik snap wel dat als je al lang een relatie hebt het op den duur een beetje gaat ‘vervelen’ maar aan de andere kant zeg je wel dat je echt veel van hem houd en hem absoluut geen pijn wil doen.
Natuurlijk moet je je eigen hart volgen, maar als je het uitmaakt dan realiseer je pas wat je hebt gedaan, en hier kan je echt vreselijke spijt van krijgen. Wat je zeker niet moet doen is vreemdgaan, dat is het lafste wat je kan doen!
Maar als je beter weet moet je gaan, natuurlijk.

misschien moet je er met hem over proberen te praten, al weet ik niet zeker of dat helpt…
maar zeggen dat je dus wel heel veel van hem houd maar dat je liever dingen wil doen en niet stilzitten, dat je het gevoel hebt dat je relatie in een sleur zit en dat je hem er graag wil uithalen, maar je vriend je daarbij wel moet helpen.

een hele onderneming om iets te doen? heeft die een ziekte of is die gewoon nou zo verschrikkelijk lui? als het dat laatste is zou ik hem zeggen dat die wel wat meer moeite mag doen…

Don’t leave something Good,
to see if you can find Better,
because once you realized you had the Best,
the Best found Better.

:grin:

Zeg tegen je vriend dat je wat meer zou willen ondernemen. en niet alleen maar saai op de bank wilt zitten.
Dat je passie mist enzo.
Geef het gewoon nog een kans , en als je er dan echt niet meer goed bij voelt dan pas uitmaken.

Wauw… dit raakt me echt op de een of andere manier
Hoop dat het voor mij ook het geval zal zijn

En idd, geef het nog een kans, ga wat dingen ondernemen, verras hem, hou het spannend. Want als het uitgaat is dat toch echt wel kut, je mist echt iets in je leven… en ik spreek uit ervaring

Oei dit is echt heel vervelend, praat met je vriend dat je gewoon meerdere activiteiten wilt gaan doen. Maar als het na paar maand nog niet veranderd is, kan je het beter uitmaken. Succes er mee !

ik zou hem verrassen met kaartjes voor pretpark/concert/zwembad of iets anders wat jij/jullie leuk vinden om te doen. geef het idd nog een kans en probeer ‘leuke dingen’ niet bij iemand anders te zoeken!

Ik wil hem idd nog echt wel een kans geven, maar hij is gewoon zo saai, het is niet eens uit luiigheid ofzo, als ik zeg; aah zullen we dagje naar het strand? is het; wat moet ik daar, hier is ook zon. als ik zeg; zullen we naar de bios vanavond? is het; ik download hem wel… het is nooit een keer meteen; jaa leuk, doen we! waardoor het voor mij ook elke keer weer minder leuk word, omdat iktoch weet dat als hij meegaat, hij zoiets heeft van; wat doe ik hier…

En idd, ik ben dus ook heel bang dat als ik het uitmaak, ik zo ontzettend veel spijt ga krijgen…

moeilijk moeilijk haha, iig bedankt allemaal!

Ik zou hem absoluut vertellen waar je mee zit! Als je het ‘uit het niets’ uitmaakt doet het die jongen inderdaad pijn. Ik vind dat je hem in ieder geval dan zou moeten uitleggen wat je dwars zit, net zoals je hier getypt hebt. Want je houdt overduidelijk van hem, alleen clashen jullie nogal qua ondernemen, en dat gaat na anderhalf jaar flink tegenzitten. Ik zou zeggen, praat er met hem over, en laat die ene jongen van Hyves maar even op z’n beloop. Dat geeft je ook gelijk een kans om die jongen beter te leren kennen, voordat je overhaaste beslissingen neemt.