help, tips nodig!

hoi,
nouja, ik zit dus best wel in een kutsituatie… op school in de klas hebben 3 meiden met een grote smoel een hekel aan mij, en krijg ik dus regelmatig kutopmerkingen naar mn hoofd. Ik kan hier dus totaal niet opreageren, ik klap helemaal dicht dan! & dat wil ik niet meer. Ik hoef niet per sé een grote mond te krijgen, maar weet iemand hoe ik me hier minder van aan ga trekken?
ik schrijf nu vaak voor me zelf op; elke aanmerking op een ander is een tekortkoming aan jezelf… maar het helpt niet genoeg, ik blijf super onzeker! Help!

xxx

Er is hier zo’n heel groot zelfvertrouwens topic misschien moet je daar even kijken.

nouja het is ook niet echt dat ik zo slecht van mezelf denk, maar ik heb tips nodig om beter tegen die opmerkingen te kunnen… want als zij niet in de buurt zijn ben ik ook niet onzeker…

heey,
ik heb wat jij nu hebt een tijdje terug precies hetzelfde gehad, in klas 2 ( ik zit nu in klas 4)
een paar meisjes die mijn schoolleven verprutsden om het zo maar ff te zeggen!
ik ben toen naar een andere klas gegaan, en dat holp!
maar ja om je niks van die opmerkingen aan te trekken kan je kijhard oordopjes met muziek in je oren doen…
en geen oogcontact met die meisjes maken, dat helpt echt heel goed. die tip kreeg ik van mijn vader!
je kan ook vragen aan ze waarom doen jullie dit, dan weten ze vaak niks te zeggen…
nja sterkte er mee!

Misschien kan je een keer iets terugzeggen en aan je vriendinnen vragen of ze het voor je op willen nemen als jij dichtklapt? Dan praat je ook gemakkelijker, als het 3 tegen 3 is en geen 3 tegen 1.

nouja ze doen het, omdat ik een paar week terug ruzie heb gehad met 1 van hun, en nu heeft zij die andere 2 tegen me opgestookt… wss weten ze niet eens mijn kant van het verhaal… maar da maakt ook niet uit.
Oogcontact, zelfs als ze me niet kunnen zien doen ze zo stom. Als bijv een leraar mij iets laat voorlezen ofz. maken ze al kotsgeluiden en weet ik veel…

al mijn goede vriendinnen zitten in andere klassen, ben blijven zitten…

je kan het ook tegen je mentor zeggen? niet dat dat veel helpt in de meeste gevallen, maar dan weten ze het toch even.
en misschien als het niet vanzelf overgaat naar een maatschappelijk werkster?

Ik heb ook zoiets gehad. Ik heb me op mijn eigen vriendinnen geconcentreerd en hun volledig genegeerd. Op een gegeven moment was het niet leuk genoeg meer voor ze. Maar ik zat niet bij die meiden in de klas…
Ik zou, als ik jou was ze volledig negeren en me richten op de leuke mensen uit je klas. Als ze iets zeggen, gewoon doen alsof je niks gehoord hebt. Het is écht niet leuk, maar misschien kun je naar je mentor gaan? Toen een meisje mij had geslagen (oke, dat is wat anders, maar toch) ben ik naar haar conrector gegaan en diezelfde avond ben ik opgebeld omdat ze d’r excuses aan moest bieden.
Dus misschien kun je dat doen, zeggen dat het je van je werk afhoudt enzo, en misschien worden ze wel bang van die waarschuwing?
In ieder geval succes, want ik weet dat het echt niet leuk is.

nouja, ik wil er liever niet te veel leraren bij halen, omdat ze het ook zó doen dat leraren het niet merken… dus dan zouden ze gewoon doorgaan lijkt mij…
het zijn van die opmerkingen die niet per sé over mij hoeven te gaan, maar je weet gewoon zeker dat ze over mij gaan als je het zou horen…
ik negeer het ook maar gewoon, maar ik wordt er wel vet depri van en ga echt niet meer met plezier naar school… en ik wil gewoon boven hun kunnen staan…

Ik snap echt precies wat je bedoelt. Mijn zusje zat vorig jaar in dezelfde situatie, met twee meiden uit haar klas. Die opmerkingen waren precies zo. Ik ben toen zo dom geweest me ermee te bemoeien, wat dus tot gevolg die klap had enzo. Ik en mn zusje hebben zó’n rotperiode gehad.
Het is nog steeds niet helemaal over, ze doen nog wel eens domme dingen bij m’n zusje, alhoewel ze in een andere klas zitten. Dat het begon is een halfjaar voor de zomervakantie ongeveer. Ik snap dat je er niet te veel leraren bij wilt halen, maar als ik jou was zou ik naar de conrector gaan. Die kan, als het te erg wordt, met schorsing gaan dreigen.
Ik snap dat je ondanks het negeren nog steeds echt depressief ervan wordt. Ik weet nog wel dat m’n zusje elke ochtend jankend aan de ontbijttafel zat. Het is moeilijk op te lossen, maar ik zou dus echt iemand als de conrector opzoeken. Ik denk dat dat het beste is, en ik denk ook dat je, door ze te negeren, boven ze staat. Geen enkele aandacht geven, niet eens een blik. Dat is best moeilijk, maar ik heb geleerd dat je beter geen reactie kunt geven, zelfs niet als jouw argument beter is dan dat van hen. Ze lachen je toch wel uit, en daar heb je geen antwoord op. Heb je wel gewoon vriendinnen in de klas?

met de rest kan ik wel goed opschieten, maar hun ook, en de rest zal dus niet zo snel aan mijn kant gaan staan… maar echte vriendinnen heb ik daar niet…

Ik zou dan gewoon bij de rest gaan zitten en daar lol mee hebben enzo. Als ze wat zeggen gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. Het is zó lastig om zo’n situatie op te lossen. Ik hoop heel erg voor je dat ze er snel genoeg van krijgen!
Je kunt natuurlijk ook volledig tegen ze in gaan, op alles reageren en je middelvinger sarcastisch lachend opsteken. Dan sta je misschien ook wel boven ze, maar ik weet niet of dat de oplossing is.

ja dat eerste doe ik nu ook, en het gaat ook wel goed… maar ik wordt gewoon down van die opmerkinge de hele tijd. Ik kan mn kont niet keren of er wordt weer iets geroepen over schurft fzo of dat het er stinkt whateverr…

Jemig,
ik vind het echt heeel kut van je.
Ik kan hier zooo kwaad om worden hè?
Ik vind het zó sneu van mensen.
Maar ik zou zelf ook niet weten wat ik ertegen zou moeten doen, behalve dan wat jij al doet, dus niet reageren.
Het is ook niet voor niets dat pesten één van de grootste problemen op scholen is…

ik ben mijn hele basisschooltijd gepest.

kut voor je! :expressionless: hoe ging je daarmee om?

vandaag op school ging het wel… het leek alsof er ruzie int groepje was, en het meisje met wie ik ruzie heb gehad maakte de hele tijd grapjes & keek dan of ik moest lachen… tenminste zo leek het…
maar ze kan zo makkelijk omslaan… kben nu alweer zenuwachtig voor morgen!

om het topic even omhoog te halen;

het was voorbij, maar nu begint het weer! En ik voel me weer net zo als toen ik dit topic startte.

Ervaringen, tips? :frowning_face:

up? :frowning_face:

met hun praten wil echt niet, dat probeer ik wel eens maar ze nemen me gewoon totaal niet serieus meer… =s