help&tips enzo? :(

Okay maybe hebben jullie het al wel een paar keer voorbij zien komen hier ergens maar ik zou graag wat tips willen.

Ik ben 15 en een vriend van me is net 21… ik heb vooral gevoelens voor hem maar hij ook wel voor mij alleen wil/durft hij het niet vanwege het leeftijdsverschil… ik weet echt niet wat ik moet doen want voor mijn gevoel is hij echt de ware! &dit maakt mij alleen maar kapot op deze manier :’(
Hebben jullie wat tips?
xxxxthanks!

&ikhelpgraagterug!

Een vraagje? Is het je eerste liefde?

nee, 3e^^

haha, wat een problemen de laatste tijd over het leeftijdsverschil zeg! Ik denk gewoon dat je dat zelf aan moet voelen. Iedereen is op zijn/haar leeftijd anders, serieuzer/minder serieus. Dus je moet gewoon voelen of het goed voelt, als je twijfelt niet doen, en denk je dat het wel goed zit dan natuurlijk wel doen! (:

Ligt er net aan welk type jongen hij is.
Ik heb wel ongeveer hetzelfde met mijn buurjongen, maar nu is hij weg voor een half jaar. Zijn moeder heeft me in ieder geval al duidelijk laten weten dat ze me een jong rotkind vindt.

Als jullie elkaar echt leuk vinden, waarom niet?

Nou, ik ben zelf dus best wel volwassen voor mijn leeftijd en reageer altijd ook best volwassen op dingen. Alleen dat hij het niet durft/wil vanwege de leeftijd is best klote. Ook is hij bang dat mijn moeder flipt als ze het zou horen…wat ik overigens wel begrijp aangezien ik daar ook altijd wel bang voor ben. Alleen hoe zou ik hem nou kunnen overtuigen dat het heus niet zo erg is? en dat het niet gevaarlijk is? :S

als hij niet wil vanwege de leeftijd is dat gelul denk ik, er zijn echt wel anderen dingen hoor? als hij echt smoorverliefd op je was, was het nu al dik aan.

Ik denk dat je dit het beste gewoon met hem moet overleggen.
En of je er ‘volwassen’ genoeg voor bent, kom je wel achter. Je kunt het in ieder geval proberen.

Heb ong hetzelfde. Ik 16, hij 22. Vinden elkaar al lange tijd leuk blabla
Gezoend enzo hihi. Maar mn pa is erop tegen. Maar mn ma vindt t oke
Ze mag hem en ik ken m ook via mn pa. Maar ik ga gewoon n keer met mn ma praten.
Duidelijk uitleggen enzo en ze kunnen me toch niets verbieden.
Dus miss moet je hewoon serieus met die gast gaan praten
En erachter komen of ie er serieus moeite voor wil gaan doen.
Dat moet ik btw ook nog doen want soms komt t over dat ie me als back-up gebruikt
Maar hopelijk is ie serieus en dan ga je er gewoon lekker voor!
-ik ga dit topic ff volgen kan er zelf miss ook nog wat uit halen ;p-

Btw, ik heb zelf al helemaal bedacht wat ik tegen mn moeder ga zeggen.
Misschien heb jij er ook iets aan? -als je het wilt horen?-

We hadden het er gister over. Ik vroeg waarom hij bijna nooit meer terug smste of iets via msn zei ofzo. Zei hij van: ik had een beetje afstand van je genomen omdat ik zeker weet dat je ook wel zonder mij kan& ik gewoon eigenlijk veel te oud voor je ben… Je kan beter iemand zoeken die max. 3 jaar ouder is. En toen zei hij dat het misschien wel wat kon worden als ik meerderjarig was… maar wie zegt dat hij dan nog niet een vriendin heeft? i mean dan is hij 24 en ik 18…
hij snapt zelf niet hoeveel ik van hem hou geloof ik en dat is klote… ikbedoel in de liefde telt de leeftijd toch niet? okay miss. is het wel raar fzo,5jaar verschil maar ik zou er echt alles voor over hebben om bij hem te kunnen zijn…

&hij is laat ik maar zeggen de liefste jongen die ik ooit tegen ben gekomen n hij betekend echt alles voor me!

zou fijn zijn:D altijd handig <3

Nouja, ik heb een brief geschreven. Omdat ik het niet durf te zeggen. Niet dat ik deze ooooit aan haar laat lezen… Daar ben ik ook al te laf voor.
Maar daarin staat dus dat ik hem wel leuk vind en hij mij ook enzo, en dat we al drie maanden bijna geen contact hadden (op verzoek van mijn vader) en toen we elkaar daarna zagen nog steeds hetzelfde was… <3
en like… dat ik met hem af wil spreken. Ik wil gewoon gezellig iets samen doen en bij hem zijn. Ik hoef hem niet en hij mij niet voor seks of iets dergelijks. Gewoon gezelligheid. Ik weet dat ie zes jaar ouder is, anders levensfase blabla. Maar mag ik daar niet zelf over beslissen? Je kiest niet zelf wie je leuk vindt. Als blijkt dat dit toch een fout is later, jammer dan. Dan kom ik daar wel overheen. Maar laat me dan eerst die fout maken. En zelf ervaren. Daar kom ik toch sterker uit. En wie weet is het geen fout en wordt het iets moois. Laat me er dan van genieten. Jullie kunnen me niet overal voor behoeden. Soms moet je me loslaten en iets laten ervaren ookal doet het me misschien pijn. Het is ook niet zo dat ik of hij meteen wil gaan trouwen ofzo dus dat is ook geen tegenargument ;p ik kan voor mezelf opkomen en voor mezelf kiezen, laat me niet intimideren dus er is niks ergs aan de hand…
Nou heel verhaal, maar daar komt het dus ongeveer op neer. (beetje vaag xD)

wow dat is echt super goed geschreven! i mean alles wat er in staat is natuurlijk wel de waarheid. en als hij ook voor jou gaat moet je je door niks laten tegenhouden…
misschien is het voor mij ook nog een idee om hem een brief te schrijven zodat ik alles kan zeggen wat ik wil zonder onderbroken te worden ofzo… dan weet hij wel wat ik bedoel en kan hij daar op terug komen… tenminste als hij idd ook zoveel om mij geeft als hij zegt… (:

wat bij mij nou weer wel was dat hij zei van; “je weet niet wat er gebeurt schatje, misschien zijn wij wel getrouwd over 10 jaar…”. dat was best lief maar ook wel raarxd

ja, ik bedacht in mn hoofd eigenlijk wat ik tegen mn ma zou willen zeggen, en toen dacht ik nou dan kan ik dat maar beter even opschrijven want het kwam er wel heel goed uit xD
maar het probleem is dat ik het niet durf te zeggen. Want mn vader is erop tegen…

Ja inderdaad als hij ook zoveel om mij geeft als hij zegt.
Dat vind ik een lastig punt… want soms denk ik echt van, he waarom kun jij mij niet een keer uit jezelf een smsje sturen. Of iets dergelijks. Waarom moet het allemaal vanuit mij komen? En ik word helemaal gek als ik geen reactie krijg op mn smsjes…

Aww wat lief ^^

Misschien is hij inderdaad bang vanwege de leeftijd, want als jij 15 bent en hij 21, is hij eigenlijk strafbaar als jullie verder gaan dan alleen een kusje geven. Als jij 18 zou zijn en hij bijvoorbeeld 23 dan is het een ander verhaal want dan zijn jullie allebei boven de 18 om het zo te zien en dan mag je meer dan als je 15 bent.

15 en 21 lijken een groot verschil, waarschijnlijk door de wettelijke regels. Stel jij bent 18 en je heb iemand van 30 is ook een groot verschil maar, is erg raar, maar dat wordt wel getolereerd.

En wat het is, niet dat jij dit zou gaan doen, maar misschien is hij bang dat jij hem naderhand ook kan “naaien”. Er zijn vaker dingen op 't nieuws geweest dat een minderjarig meisje een meerderjarige jongen heeft aangeklaagd wegens…weet ik het wat…en dat is totaal niet waar en dan krijgt de jongen (altijd) de schuld.

Wat Spookshow zegt kan eigenlijk ook waar zijn ja. Het is idd strafbaar…
maar zoals jij nu klinkt lijkt het me onwaarschijnlijk dat jij hem zal naaien, dus wie weet kun je hem dat ook duidelijk maken. Maar heeft hij geen duidelijke redenen gegeven waarom ie dit leeftijdsverschil niet aanvaard?

@OogieBoogieMan Je kan ook de brief op hun bed ofzo leggen voordat je naar bed gaat (: Dan heb je iig pas de volgende dag een confrontatie ermee…

Dat heb ik ook… waarom moet ik altijd de eerste stap zetten? En geen reactie is idd erg vervelend… vooral als het serieus is.

@Spookshow_Baby Daar ben ik idd bang voor; dat hij denkt dat ik hem zal “naaien”. Als ik 16 ben mag ik wel een relatie met hem maar ook alleen als je er toestemming voor geeft hoorde ik laatst. Maar ik hoop toch dat hij me meer gaat vertrouwen… ik bedoel; ik zou nooit een ex eventjes bij de politie melden ofzo…

nee de reden van het leeftijdsverschil heeft hij niet aangegeven… alleen dat ik beter iemand van mijn leeftijd kan zoeken… maar waarom? no idea… :frowning_face: