Help, theorie examen (rijbewijs B)

[i]Dag meiden,

Morgen is het zover. Dan heb ik mijn theorie examen. Mijn vriend heeft me gisteren het één en het ander uitgelegd over gevaarherkenning en bv. vragen als ‘wie gaat eerst?’ bij een kruising.

Alleen, ik begin me toch wel steeds druk te maken. Hoe hard ik ook leer; toch blijf ik op de oefententamens zakken. :frowning_face: En ik heb een voorgevoel dat ik morgen ga zakken met 1 fout teveel :pensive: (dat zou best naai zijn, eigenlijk)

Met gevaarherkenning zit ik gemiddeld op 5 fouten, met de wet- en inzicht vragen meestal tussen de 6 en 8 vragen fout…

Heeft iemand ervaring met het goed leren van het theorie voor rijbewijs B? Hoe hebben jullie het examen ervaren?

Heeft iemand nog tips voor me :astonished:?

Dank jullie wel.[/i]

ja, ik had dezelfd schrik en slaagde ook niet altijd voor het oefen examen.
Ik had dus hheel veel stress ervoor, maar toen ik er eenmaal aan begon, ging het heel gemakkelijk en ik was er door.
Denk dus gwn logisch en rustig na

Hmm oke :slightly_smiling_face: Zijn er toevallig nog meer tips?

Ik ben twee keer gezakt met een fout teveel (A)
Maar het enige wat je kunt doen is rustig blijven - altijd iets invullen - op tijd het antwoord invullen en niet op het nippertje veranderen - en met logisch nadenken kom je een heel eind!

Verder moet je ook wat feiten in je hoofd stampen. Zoals na hoeveel uur een standaardglas alcohol uit je bloed is - hoe je slachtoffers moet helpen - hoe je een kinderzitje gebruikt - dingen over aanhangwagens etc.

En die oefenexamens zeggen niet zo heel veel. Je moet gewoon een beetje geluk hebben en logisch nadenken. Ik slaagde namelijk voor die oefenexamens maar zakte op een fout op het echte. En ik ken heel veel mensen die dat andersom hadden. Dus maak je geen zorgen!

Ik had een boek met theorieuitleg, en oefenexamens. Ik heb het gehaald met 1 fout op gevaarherkenning, en 2 fouten op gewone theorie. Ik vond het best makkelijk.

Hmm =). Ik zal vanmiddag nog even goed oefenen met alles. Samenvattinkje maken over bijvoorbeeld de afmetingen enzo. Dan moet het goedkomen! Ontzettend bedankt voor de geruststelling. En mochten jullie meer tips hebben, ze zijn welkom :slightly_smiling_face:

@Die_Rooie niet zo bang zijn, als je het niet haalt doe je het gewoon over twee weken nog een keer.

Bij mij was het zo dat mijn vriend al 2x gezakt was, en ik dus besloot om mee te gaan zodat we samen konden leren. Ik heb nog geen rijlessen, dus zou voor mijn geen ramp zijn als ik zou zakken.
Naja goed, hij was geslaagd. En ik ook, met 2 fouten op gevarenherkenning en 3 op inzicht. We hebben via de cd-rom geleerd. En wat ook kan helpen, dingen die je telkens vergeet op kleine blaadjes schrijven. Dus steekwoorden.
Hebben wij ook gedaan, waar je wel / niet mag stilstaan / parkeren, wie waar voorrang heeft enzo. Heeft goed geholpen.

Je moet je niet te druk maken, anders ga je onnodig fouten maken, het is niet zo heel moeilijk als je logisch nadenkt. (:

heel veel succes! ik heb 't zelf ook 3x moeten doen maar je moet echt mazzel hebben met welk examen je krijgt, ik vond dat ze erg verschilde in moeilijkheid

Ik haalde ook steeds mijn proef examens niet voor mijn echte examen. Ik had steeds rond de 14 fout. Maar mijn examen(daar beloof ik je niets mee) was wonderbaarlijk makkelijker en ik was geslaadg met 2 fout voor gevaarherkenning en 2 fout voor de andere.

[i]Nouja, ik heb al een voorsprong op het gedeelte over alcohol, verdovende middelen e.d. aangezien ik leer voor apothekersassistente en dus onderhand alle categorieën weet van de geneesmiddelen die de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden + EHBO.

Laat ik maarhopen dat de mijne ook super makkelijk is…[/i]

Ik was ook telkens gezakt met oefenen, maar toen ik er eenmaal zat was het goed te doen en heb ik hem ook in één keer gehaald. Wat ik overigens niet verwacht had, dacht dat ik er net overheen zat.

Wat heel belangrijk is, is dat je er geen druk achter zet. Ik zei ook tegen mijn moeder van ach, ik ga even een theorie-examentje halen. Ondanks dat ik bloednerveus was. Maar als je er zelf geen druk achter zet door te zeggen dat het niet uitmaakt als je hem niet in 1x haalt, dan helpt dat wel.

Nja, dan is er nog geen man overboord als ik zak. Dan heb ik zoiets van; dan betaal ik maarnog wat lessen erbij. Want ik heb namelijk een rijles pakket van 30 uur + 2 praktijkexamens. En ik zit al bijna op mijn 30 uur… Mn ouders hebben voor mij gespaard dus, moet wel goedkomen :slightly_smiling_face:

heb je hem gehaald?
ik heb het vandaag gehad en ik was zo zenuwachtig
en ik ben gezakt :frowning_face: ik had 5 fout voor gevaarherkenning en 8 voor het andere
3 fout teveel dus
ik baalde zo erg want ik had zo goed geleerd
maar wat kan ik doen om niet meer zo zenuwachtig te zijn de volgende keer?
als ik de volgende keer weer zo zenuwachtig ben ga ik weer zakken…

up

ik had bij scooter veel oefenvragen gemaakt.
en beetje logisch nadenken.

AHHHHH IK MOET 20 JUNI en ik stress 'm nu al