HELP! studiekeuze!

Ik ben gestopt met me opleiding.
Ben nu dus weer op zoek naar een nieuwe HBO opleiding
Ik wil een keuze maken tussen:

• Maatschappelijk sociaal dienstverlening
  • SPH - sociale pedagogische hulpverlening
  • Pedagogiek
    en
  • Fysiotherapie

Hebben hier misschien mensen 1 van studies gedaan of doen het nu?
En kun je vertellen waarom deze studie je zo aanspreekt? Hoeft niet een lang verhaal te zijn.
en zijn misschien ook mensen die gestopt zijn met een van deze studies en dan zou graag weten waarom je gestopt bent.

Alvast bedankt

Groetjes

Irma

Ik doe SPH, maar ik stop er mee omdat ik ga emigreren. Maar het is opzich heel leuk, maar ik heb niet echt het idee dat ik heel veel leer.

uuup

uuuuuup

uppppp

misschien kan imeand helpen die er verstand mee heeft? ga naar een introductie dag? nouu niet echt nuttigs up voor je

Ik ben naar een introductiedag(en) geweest. Meestal krijg daar maar 1 of 2 mensen te spreken over de studie. en hier zijn heeeel veeel mensen die miss een van deze studie(s) hebben gevolg of volgen. dus daarom vraag ik hier.

mij lijkt 1 persoonlijk het leukst.
ik zou inderdaad gewoon mensen zoeken die deze opleidingen gedaan hebben of doen en hun vragen enzo stellen en naar meer opendagen gaan en testen doen wat het best bij jou past enzo :slightly_smiling_face:

geen idee
ik doe lekker Bos en Natuurbeheer:punk:

uuuuuuppp

Wat zoek je precies? Ik kan je natuurlijk wel wat dingen gaan vertellen. Ik heb geen van die opleidingen gedaan, maar ik ken wel iemand die SPH doet en ik heb mezelf ook verdiept in de opleidingen omdat die richting mij ook erg aanspreekt.
Wil je per se met kinderen werken? Wil je graag met groepen werken? Of met individuele mensen? En wil je mensen lichamelijk helpen of geestelijk?
Of vind je alles leuk en/of weet je het nog echt niet?
Haha, lekker veel vragen!

Tot nu toe vind ik het met kinderen werken het leukst.
Individueel of groep maakt mij niet zo veel uit.
voor de rest weet ik nog niet zo goed:)

Als je graag individueel gesprekken voert met mensn, dan kun je het beste MWD doen.
Wil je later meer op groepen (bv gehandicapten,dementen,kinderen met een aandoening/stoornis etc), dan kun je beter SPH doen.
Pedagogiek gaat meer over opvoeding: hoe kun je het beste een kind opvoeden?
En fysiotherapie, nou ja dat begrijp je wel denk ik :stuck_out_tongue:

Ik heb geen van de opleidingen gedaan, maar ben vrijdag naar een voorlichting geweest over de 1e 3,haha.

uuupp

Precies hetzelfde heb ik; met pedagogiek.

kun je miss ook vertellen waarom je dat met pedagogiek hebt?
Waar studeer je pedagogiek?
zit er wel over na te denken om pedagogiek in Leeuwarden te studeren.

uuuuuuuuuuupppppppp

Ik zit nog op school; sorry, ik kan je niet helpen, succes met je keuze!

Ik doe nu pedagogiek en ik vind het ontzettend leuk en interessant.