HELP! Struggle rode vlekjes/gescheurde mondhoeken HOE KOM IK ER VANAF :(

Hoi girls!

Het is een struggle die ik al een tijd heb, en soms verdwijnt…
Maar het staat niet echt mooi… Zie foto hieronder.

Ik vind het ook gewoon niet mooi staan… Alsof ik mezelf niet kan verzorgen :frowning_face:
Fruit kan ik niet eten, wegens waarschijnlijke allergie maar ik eet wel tomaatjes en af en toe komkommer. Verder eet ik ook niet kei ongezond ofzo…

Wie kan me helpen?

Mijn broer heeft dit ook. Het kan liggen aan tekorten van vitaminen (volgens de huisarts). Misschien eens multi vitamine proberen? En goed vettig houden met een creme, liever geen vaseline (het zijn toch een soort wondjes en vaseline is slecht op wondjes)

had ik ook op vakantie, veel fruit eten !

Hoogstwaarschijnlijk een vitaminegebrek, toch maar fruit eten dus. :stuck_out_tongue:
Ben je echt allergisch voor al het fruit? En wat zijn je klachten? Misschien kun je bepaald fruit wel eten als het eerst verwarmd is of wanneer je het verwerkt in bijvoorbeeld smoothies?

Merk uit je beginpost dat het nog niet zeker is waar je allergisch voor bent, klopt dat? Zo ja, dan zou ik dat laten uit zoeken. Het kan zijn dat je voor al het fruit allergisch bent, maar dat hoeft niet. Misschien ben je allergisch voor appels en kiwi maar niet voor banaan of sinaasappel.
Anders raad ik je aan een multivitamine te nemen. Voor je mond is het beter maar ook voor de rest van je lichaam.

Trouwens, allergie kan ook zorgen voor eczeem, dus dat kan het ook zijn. Dan kun je er beter een speciaal zalfje voor gebruiken van de dokter.

[b]Ik heb tot nu toe bij: banaan, appel en peer hele erge jeuk in mijn gehemelte. Al neem ik er 1 hap an. Als het door eten zit (bijvoorbeeld Kip Madras, appel) dan krijg ik hier geen last van.

Verder heb ik als kind vroeger hele erge eczeem gehad, en heb al een hormoonzalfje gehad van de dermatoloog, maar dat mag ik niet te vaak smeren[/b]

Misschien zou je je moeten laten testen op bloedarmoede? Ik had dit ook, veel crèmes gehad, maar uiteindelijk had ik bloedarmoede…

Ik hier ook altijd last van als mijn weerstand wat minder is, of als ik vitaminetekort heb. Zelf heb ik ook hele erge last van eczeem. Het enige wat bij mij echt helpt is toch een betere weerstand opbouwen/meer vitamines eten. Het vet houden met lippenbalsem en een random crème werkt eigenlijk nooit.

Nou dan blijft er nog heel veel fruit over toch? :slightly_smiling_face: Ja door het eten heb je er inderdaad geen last van, dan zijn de allergenen inactief gemaakt door het koken.
Misschien een ander zalfje proberen? Of bepanthen?