help (streetdance?)

ik heb twee probleempjes. ten eerste, ik wil graag in de selectie van dansen komen… ik doe heel erg mijn best op streetdance maarja ik heb zelf het gevoel van; o ik kom er toch nooit in. weet niet of jullie dat gevoel kennen maarja. ik wil graag beter & strakker dansen… ik weeet niet hoe ik dat moet doen heeft iemand tips? mijn vriendin zegt de hele tijd: ja je danst heel goed en strak enzo maar ik geloof haar niet ik geloof alleen mezelf, en ik denk zelf dus dat ik niet goed genoeg ben. het tweede probleem is dat ik aan de andere kant graag iets wil afvallen. dit eet ik meestal op 1 dag - meestal voordat ik naar school ga eet ik 2 boterhammen met hagelslag ofzo. dan in de 1e pauze koekjes. 2e pauze 2 boterhammen met ham-kaas. en dan smiddags als ik thuis kom soep of iets. savonds avondeten… mischien moet ik minder eten?? iemand tips voor deze 2 problemen!? ik heb ze hard nodig :couplekiss_man_woman: xxxxxxxx alvast bedankttttt

oefenen, oefenen, oefenen.

en zoveel eet je helemaal niet hoor. als je toch iets wilt afvallen kun je misschien de koekjes in de 1e pauze en de snoep na school vervangen door iets gezonds, zoals een appel.

je instelling veranderen… denk van ik kan dit wel ! want als je het
zelf gelooft gaat het veel beter…
want ik dacht eerst ook zo maar ik ging naar een nieuwe dansschool
en heb nu al o.a. eerste prijs nk onder de naam van mn team…
en misschien gewoon meer oefenen en trainen per week.

wat oohmygucci zegt.

streetdance: probeer alle bewegingen echt op de geluiden te timen… als je een bepaalde beweging (bv vuistslag) op een geluid moet doen… zorg dan dat de vuistslag stopt bij het geluid en dat hij niet nog een beetje nazindert (als je snapt wat ik bedoel:p ) mja meer weet ik niet echt… knieën buigen… meer weet ik echt niet :s

en 2e deel… geen koekjes in de pauze… geen soep tussendoor… en als ontbijt, boterhammen met confituur zijn ook lekker :grinning: ooh en ook jezelf voornemen om niet bij te nemen:p

als eerste je instelling veranderen. als jij denkt: ik ben niet goed genoeg, lukt het je ook niet. Het gaat om waar je in gelooft.
En ten tweede, niet stoppen met eten, je eten helemaal niet veel.
En meer oefenen.

Voor je streetdance-verhaal:
Het enige wat je kunt doen is blijven oefenen! Neem extra les als dat mogelijk is, herhaal de dansen thuis, film je dans en kijk naar dingen die verbeterd kunnen worden etc.

bedankt voor de reacties!!! zijn appels gezond genoeg?:face_with_raised_eyebrow:!

Streetdance :
Oefenen voor een spiegel, zo kan jij je bewegingen zien en kan je ook zien waar je jezelf moet verbeteren. Daarom zijn er ook zoveel spiegels in danszalen

Gezonder eten:
Eet ipv die koekjes een appel ofzo en drink genoeg water ( 1,5 l per dag), geen frisdrank maakt ook meteen een verschil…

Dat van streetdance: Ik zit ook op streetdance en ik zou zo graag gevraagd willen worden voor het wedstrijdteam! Dus: ik heb hetzelfde probleem. :wink:

En wat dat eten betreft is alles wat ik vind eigenlijk al gezegd…

@ Daniooottt!?

zit je al lang op streetdance:$?