Help Stilheid..!

Okee ik heb een probleem…
Ik vind dus een jongen leuk en hij vind mij ook leuk zegt hij. hij wilt me alleen beter leren kennen en daarom komt hij veel pauze’s bij ons zitten. nu kreeg ik op msn dus een gesprek met hem dat hij het zo jammer vond dat ik zo stil was enzo. en hij zei dat zijn 1e indruk van mij geweldig was maar dat de tweede indruk toch is dat ik wel erg stil ben. Nu ben ik dus bang dat hij, doordat ik zo stil ben, op mij afknapt en me uiteindelijk daardoor straks niet meer leuk vind. Heeft iemand miss tips om minder stil te zijn? want bij vriendinnen ben ik dus helemaal niet stil, alleen als er mensen zijn die ik niet goed ken en dus bij hem ben ik wel heel stil…
Ik hoop 'echt dat iemand me kan helpen, want volgens mij gaat het zo echt niet goed komen als ik zo stil blijf.

xx’

Veel mensen hebben al gekeken… maar niemand heeft tips/reactie?

Dat is wel vervelend, maar ben je ook erg stil als je bijv. alleen met hem bent? anders kun je wat met hem afspreken. En dan denkt hij misschien weer anders over je ‘stilheid’. en trouwens de meeste meiden zijn wel een beetje verlegen als er jongens bij zijn ofzo.
Je hebt niet echt veel aan deze informatie maar oke ahha
succes!

Spreek wat vaker met hem apart af, en leg het hem uit dat je zo stil bent met andere mensen erbij.
Dit zal hij vast wel snappen, en anders is hij je niet waard!

Door gewoon minder stil te zijn.
Knoop een gesprek met hem aan en babbel over de lessen of iets wat er in je vrije tijd gebeurd ofzo.
Luister samen naar muziek en praat daarover.
Dan is er geen stilte meer.

Misschien kun je hem vertellen waarom je soms stil bent?
En op msn gaat het praten meestal makkelijker, dus praat gewoon tegen hem zoals je tegen je vriendinnen praat. (behalve onderwerpen als jongens, etc)

Um. nou hier heb je denk niet zo veel aan…
Ik ben namelijk ook heel stil dus ik heb niet echt een goede oplossing maar ik weet hoe je je voelt.
Zie dit maar als een up. (:

praat anders met hem over msn, zo kan je hem ook uitleggen dat je alleen stil bent als er mensen zijn die je niet kent…
het is toch altijd makkelijker om via msn te praten als face to face :wink:

We hebben nog niks afgesproken, omdat hij nu een tijd niet kan lopen (krukken)
Maar dat waren we wel al van plan om een keer snel wat aftespreken… maar ben juist bang dat ik dan ook zo stil ben en dat hij dan helemaal op me afknapt. ik heb al wel een keer met hem naar de bios geweest maar toen waren en nog andere mensen bij… maar we zaten wel naast elkaar zegmaar en toen hebben we wel gewoon handje vastgehouden en wel paar dingen gezegt opzich maar daar denkt hij dan niet meer aan ofzo? want hij zegt alleen maar dat ik heel stil ben en dat hij dat super jammer vind, maar ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen ofzo? en als hij bij ons in de pauze zit ben ik niet stil omdat er andere mensen bij zijn want dat zijn dan toch mijn vriendinnen, meestal ben ik dan juist druk, maar gewoon omdat hij erbij zit ben ik ineens wel stil… =S

xx’

en ik heb hem over msn al verteld dat ik altijd stil ben als ik iemand niet zo goed ken, of als er veel mensen zijn dus dat weet hij al wel… over msn hebben we wel altijd gewoon gesprekken en we sms; en heel veel maar face-to-face durf ik niet meer ofzo…

zeg dingen die op niets slaan om stiltes te breken
zo grappig
:'D

je moet gewoon vaak afspreken met vriendinnen erbij… en dan moet je wat met hem gaan praten… dan is het wat makkelijker omdat je vrienden erbij staan… je zult dan wat closer met hem worden en dan gaat praten strax wat makkelijker int egt… misschien kun je hem op msn na een tijdje wel zeggen dat je hem leuk vind, en dat je hem wel goed wilt leren kennen en dat je dan ook minder stil bent… miss zal ie het welgewoon begrijpen.

overwin je ‘angst’ om iets te zeggen als er vreemden bij zijn, gedraag je gewoon en zeg dingen die je zou zeggen als diegene er niet bij zou zijn. Want je hoeft niet verlegen te zijn voor vreemde personen, als je je mening gewoon durft zeggen (niet arrogant natuurlijk, gewoon wat durven zeggen) vinden ze je sneller aardig, anders denken ze dat je hen niet mag ofzo.
En ja als je daar wat aan werkt zal het ook inorde komen met die jongen :]

edit : als je met m afspreekt en je bent bang voor ongemakkelijke stiltes, denk dan op voorhand na over een paar onderwerpen waar je het met m zou kunnen over hebben. Dan zijn die stiltes snel opgelost en heb je weer wat om elkaar beter te leren kennen ;]

Zoals?^^

Dit probleem heb ik ook, bij vriendinnen kan ik gewoon praten en zo. Maar bij mensen die ik niet of niet zo goed ken (en bij mijn ‘crush’ ook ja) weet ik gewoon niets te zeggen. Het is niet echt dat ik heel verlegen ben, maar ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
maarja hier heb je niks aan denk ik. xD

Kan je niet af en toe “toevallig” op dezelfde plaats zijn met jouw vriendinnengroep als hij met zn vriendengroep? Wnt meestal ben je denk k met vriendinnen om je heen wel wat losser (ik tenminste wel).

Ik ben ook aljd heel stil, Ik heb ook maar 1 goede vriendin die ook heel stil is en niet bij mij op school zit, maar als we samen zijn of bij familie ofzo praten we ineens heel veel. Niet dat dit er veel mee te maken heeft, maar lees de tips voor me maar, die zijjn denk ik wel goed. Misschien kan je de avond voordat je naar school gaat dingen bedenken waar je over kan praten, Ik denk wel dat dat helpt :wink:

Je moet maar zo dneken. Laat ik gewoon praten want wat heb ik dan te verliezen. Want als ik zo stil blijf verlies ik hem zowiso. Je kunt het altijd proberen. Ik weet dat dit wel heel moeilijk is en op dat moment helemaal want ik heb dit ook. Ik denk dat je het beste ook met hem aleen een keer kunt afspreken. heb ik ook gedaaan. was wel spannend en soms van die akward stille momenten weetje maar uiteindelijk ging het goed. zo leer je hem beter kennen en word je steeds minder stil. misschien kun je het hem uitleggen dat hij hier ook begrip voor heeft en geduld misschien :stuck_out_tongue:

Pindakaas werkt altijd omdat het zo random en gay is xD

Of Kaas of Worst

Het leuke is dat als je hem beter leert kenen, via msn en real life, dat je vanzelf weet wat hij leuk/grappig vindt. Is hij nogal droog, dan maak droge opmerkingen! Houdt hij van onzin-woorden om de stilte te breken? Nou dan…
Leer elkaar kennen en wek elkaars vertrouwen. Ik heb de jongen die ik wel leuk vind beter leren kennen en nu is ons gesprek nooit meer stil omdat we ons bij elkaar op elkaars gemak voelen en álles wat in ons op komt durven te zeggen.

hier heb ik ook last van Ö
echt zo herkenbaar.
ik heb bijvoorbeeld een onzingesprek met een vriendin, en dan komt hij erbij. klap ik helemaal dicht en weet niets meer te zeggen.
bij mij mensen die ik niet ken heb ik daar juist geen last van, ik ken ze niet, dus ik heb niets te verliezen en weetjewel.

maar ok. ik begin al wat meer de stiltes te vullen. lol
je moet zoals mensen boven mij zeggen, gewoon vantevoren al iets bedenken. en je er ook echt aan houden dan zoiets wat je vantevoren hebt bedacht te zeggen. of zeg gewoon iets onzinnings.