HELP! stelling betoog nederlands

Hoi,
Ik ben heel druk bezig met het zoeken naar een actuele stelling voor een betoog voor nederlands, maar ik vind niks… Ik moet een betoog houden van 7 tot 10 minuten, dus ik moet genoeg argumenten hebben, minimaal 4 volgens mij. Maar dat is juist het probleem, ik vind maar geen stelling waarbij ik veel goede argumenten heb…

kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Iets over IS, Syrië, vluchtelingen, doping in Rusland, Amerikaanse verkiezingen, het Nederlands schoolexamen, de zwarte piet discussie, Noord-Korea etc. Dat is wat ik zo al kan bedenken :’)
Zoek even op een nieuwssite een artikel dat je interessant vindt en bedenk daar gewoon wat bij.

De discussie over het verbieden van roken op het terras. Is ook weer een hele ophef over =’] Of anders even googlen over ‘stellingen betoog’

Ik had vorig jaar een stelling ook voor een betoog (met precies dezelfde opdracht) en die was:
Het westen moet meer hulp naar het oosten sturen (of ipv hulp troepen en wapens, maar dat weet ik niet meer zeker)

Als je wil kan ik nog wel kijken of ik dat bestand nog heb, maar het waren niet super goede argumenten… :cold_sweat:

Update:
De stelling was, na een stukje informatie over wat er aan de hand was in Syrië:
De coalitie moet meer op de grond gaan vechten en meer hulptroepen sturen

Ik had er een 7,4 voor

Donorregistratie (verplichte orgaandonatie ofzo), abortus, euthanasie, vluchtelingen, IS, Griekenland/Turkije bij de EU. Lekker cliché allemaal hahaha. Wat vind jij interessant? Wat wil je later worden? Daar kun je vaak wel iets mee.

Ik heb het een keer over gewelddadige games moeten verboden worden gedaan en de andere keer over euthanasie bij dementie. Allebei onderwerpen waar voor de voor en tegen partij genoeg te vinden is en waar ik toen met mijn groepje een goed debat over heb kunnen doen.

wow 4 argumenten…
dat is toch niet zoveel?
Je kan het over het volgende doen:

• Drugs (legaliseren bijv)
  • Alcohol grens
  • EU
  • Syrie
  • Vluchtelingen
  • Oekraïne
  • Handelsverdrag met de VS
  • Euthanasie
  • Meer blauw op straat
  • Turkije ( bijv. mogen ze bij de EU/Journalisten die daar telkens worden opgepakt)
  • Het gedoe rond de verkiezingen in de VS met trump
  • Cosmetica die dierproeven uitvoert (meestal omdat ze ook in China verkopen) maar wel in NL mogen verkopen (denk aan mac, loreal etc)

genoeg meid. Gewoon wat meer je best doen en niet verwachten dat je dit even in een middagje doet.

Zijn echt genoeg interessante onderwerpen te bedenken. Misschien wat vaker het nieuws kijken? Of wat bredere interesses kweken? Mijn stelling was destijds; Mensen met het syndroom van down mogen geen kinderen krijgen.