help stage

hii…

Ik moet voor mijn opleiding stage gaan lopen. (20 weken )
In de richting secreatarieel medewerker. Nu heb ik al 10 brieven gestuurd, en 10 keer krijg ik de reactie dat ze geen plek hebben : (
Ik wordt een beetje hopeloos… Geen idee wat voor bedrijven ik nou moet gaan benaderen, iemand ideetjes?

xxx

Kun je niet vanuit je opleiding hulp krijgen? Meestal hebben zij toch wel een lijst waar al eerder studenten hebben stage gelopen.

mmm, zou ik kunnen proberen ja! alleen mijn school is zo onduidelijk met alles, dus heb eigenlijk liever dat ik het zelf allemaal regel. maar als het echt niet lukt, is dat misschien een optie… :slightly_smiling_face:

Ik heb ongeveer 40 brieven gestuurd. In het begin 10, waarvan ik bij 1 op gesprek kon komen, de anderen zaten vol. Dat bedrijf bleek niet bij me te passen en toen heb ik maar gelijk 30 bedrijven berichten gestuurd en toen kreeg ik ongeveer 15 positieve reacties.

Gewoon door blijven schrijven. En inderdaad school vragen of ze je willen helpen

Stuur zoveel mogelijk brieven, of het nu bij je past of niet. Iets is altijd beter dan niets. Ik begrijp je echter volkomen. De mogelijkheden verschillen ook per studierichting. Ik had zowel geluk bij het vinden van een plek voor mijn stage en afstudeerstage. De tijd begon in beide gevallen te dringen.
Ik vind het sowieso onvriendelijk wanneer je helemaal geen reactie krijgt. Dan weet je totaal niet waar je aan toe bent.

Onze school houdt altijd contact met de bedrijven die scholieren positief hebben beoordeeld.