help, splijtende nagels!

heuj,
eerst ik ben nieuw hier enzo, ik moest het ff zeggen :wink:

maar…
ik heb al een aantal jaar last van splijtende nagels. het bovenste laagje raakt steeds los (en ik ben natuurlijk zo’n type die er dus niet van af kan blijven), ze breken af, er komt een haakje aan, enz. en daardoor zien ze er dus zo uit: (*zoekt hoe je foto’s kan uploaden*),
de foto ziet er veel beter uit dan ik real :frowning_face: , ze zien er gwn ‘normaal uit’

http://i40.tinypic.com/fyfgra.jpg

anyway,
ik wil hier echt heel graag van af. ik wil graag dat ze lang groeien ik vind het super lelijk. ongeveer een maand geleden droeg ik elke dag nagellak, maar nu niet meer. ik doe elke dag nagelriemolie van huismerk etos en ik vijl mn nagels 2 a 3 keer per week. maar ik merk het effect niet echt. zijn er middeltjes enz. die bij jullie goed werken? ik hoorde iets van herome, is deze goed om mijn nagels weer sterk en gezond te krijgen?
xx

Misschien helpt nagelverharder.

bij mij worden ze wel harder maar ze splijten dan juist meer :bored:

Nagelolie?

O, dat gebruik je al. Dan weet ik het niet. Gewoon wachten en afblijven. Vooral het afblijven is belangrijk. Ik merk dat wanneer ik meer aan mijn nagels zit ze zachter worden. Zit ik er een paar dagen niet aan, dan voelen ze sterker. Of het echt werkt weet ik niet.

Als ik in bad heb gezeten/de afwas heb gedaan/iets met water, dan zijn ze altijd zwakker. Vooral dan er af blijven zou ik zeggen. Ook niet vijlen enzo, misschien pas weer de volgende dag.

Ik zou ze ook niet te vaak vijlen, alleen als er een haakje in zit of hij bijna gaat scheuren. En dan ook niet allemaal. Niet je nagels scheuren.

Hoop dat je hier iets aan hebt. :slightly_smiling_face:

Kalk (?) rijk voedsel eten / drinken? (Melk) en ik had ooit ook eens van die kalktabletjes, hielp ook!

Vitamine B schijnt te helpen

dat heb ik ook -,-’
en dan werk ik ook nog eens als afwasser

Je gebruikt wel nagelriemolie, maar misschien moet je echt nagelolie proberen. Dit werkte bij mij beter en nu is het over. Ik heb er een van Catrice, maar die is uit het assortiment.

bedankt voor alle reacties !
ik heb net herome nagelverharder gekocht, ff kijken of het ook werkt :grinning:

weet je ook toevallig of je die ergens anders ook kan kopen ?? :3

Nagelolie heb je ook van Essence! Die is echt fijn!