Help, sollicitatiemail voor discotheek/kroeg.

Ik ben over een maand werkloos, en ik moet echt een nieuwe baan.
Het lijkt me super tof om in een discotheek/kroeg te werken, en nu zoeken ze bij een super gezellig dicotheekje hier in de buurt toevallig personeel.
Je moet een motivatiemail sturen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen!
Help?

Zet er in neer waarom je op zoek bent naar een nieuwe baan en wat je trekt in het bedrijf (waarom je daar graag zou willen werken). Zet er in neer wat je daar bijvoorbeeld denkt te leren wat goed voor jouw ontwikkeling kan zijn.

dankje!
ik vind het zo moeilijk om die dingen (op een redelijk formele manier) te verwoorden…

Ik heb nog wel een paar dingetjes voor je die je eventueel in je mail zou kunnen gebruiken :slightly_smiling_face:

• dat het je een uitdaging lijkt
  • dat je er plezier in beleefd om met mensen te werken
  • dat je goed kunt samenwerken, maar ook prima in staat bent om zelfstandig te functioneren.
  • eigenschappen/voorwaarden die worden gevraagd in de vacature gebruiken met een voorbeeld (waarom je bijv. stressbestendig bent of goed kan samenwerken)

Eigenschappen die je zou kunnen opnoemen

• leergierig
  • enthousiast
  • aanpassingsvermogen
  • doorzettingsvermogen
  • gevoel voor humor.

Nja ik vind het verder lastig om hier dingen neer te zetten (ik ken je niet haha)… maar je mag altijd noten hoor als je hulp nodig hebt :slightly_smiling_face:

super handig, dankjewel! Ik ga eens kijken of ik er wat van kan maken straks, ik zal eht wel eerst hier posten voor ik het verstuur.

Eigenschappen voor horeca is meer flexibiliteit, goede omgang met gasten, sociaal, drankenkennis etc.

Ik bouw een motivatiebrief altijd zo op;

• Beste blabla
  • Inleiding (leg uit op welke functie je solliciteert, voor hoeveel uur en waar je de vacature hebt gezien.)
  • Informatie over jezelf (leeftijd, scholing, woonplaats, etc)
  • Waarom jij geschikt zou zijn voor de functie (wat kun jij bijdragen aan het bedrijf?)
  • Overige dingen, zoals ‘bewijs van ervaring’, persoonlijke voorkeuren, etc
  • Graag zou ik mijn motivatiebrief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.

Bij een functie waarbij uiterlijke verzorging en presentatie belangrijk is of een rol speelt, altijd een foto meesturen. (bvb in je CV zetten of los meesturen.)