hai,
ik ga binnenkort met een jongen afspreken, maar het probleem is is dat ik altijd verlegen ben, iedereen zegt wel ja gewoon jezelf zijn dat is het best, maar ik ben altijd verlegen.
heeft iemand tips voor me?
Spontaan zijn. :'D
Helaas bestaat er daar geen snelcursus voor, belangrijk is echt dat je jezelf bent. Je zit dan 1 op 1 als het goed is. Dus je hoeft niet voor een hele groep te praten. Dat is volgens mij altijd makkelijker. Misschien is hij zelf ook wel verlegen en begrijpen jullie elkaar wel beter.
Heb er vertrouwen in dat je date een succes gaat worden. Door aan je verlegenheid te denken gaat het nog erger worden. Let niet op jezelf maar op het afspraakje.
Je moet je afspraakje gewoon in je hoofd al afspelen, het is bewezen dat het dan in echt veel minder eng is. En geloof gewoon in jezelf : )
dankjewel, ik zal het meenemen in mn gedachten.
Was ik ook op de eerste date met mijn vriendje.
Niet zozeer verlegen, maar door de nervositeit wel.
Uiteindelijk toen ik er eenmaal was, kon ik mezelf zijn en honderduit praten, ik hoefde er niet over na te denken.
Hij zal ook zenuwachtig zijn en niet veel durven, ook verlegen dus.
Ga dus iets luchtigs doen om 't te verzachten en maak er een geweldige tijd van.
je bent niet de enige met dit probleem haha
ik ga dit topic blijven volgen:$ hihi
Dit is dus het beste advies! : )
ik heb het je iets minder dan een halfuurtje ook al verteld
maaar, jongens houden ervan als een meisje spontaan is.
zeg liever iets doms dan helemaal niks! ga je een film kijken? maak dan een lieve opmerking dat ie op die (mega hotte) hoofdrolspeler lijkt uit de film! of raak af en toe z’n hand ‘per ongeluk’ aan. het is allemaal moeilijk, maar als je niks doet en je kijkt er later op terug, denk je ‘shiiit, had ik nou maar iets gezegd of iets gedaan!’. dit wil je natuurlijk niet, dus zet je over die angst heen! ik bedoel, wat kan er gebeuren?
ik ken jou persoonlijk beter dan de rest op girlscene, haha, en ik weet dat als wij saampjes zijn, dat je dan ook vet spontaan bent! doe gewoon alsof je tegen mij praat
ik weet dat je het kan!
xxxxxxxxxxxxxx
Eerst had ik dit ook maar het ging over toen ik moest presenteren aan grote groepen mensen
telkens denken: ik ben mooi, ik ben mooi, dit is mooi dit is ook mooi.
hoe mooier jij jezelf vind, hoe mooier een jongen je vind. (maar overdrijf het nietmet een ego)
ja en gewoon zeggen wat je gepast lijkt, wees lekker gek en bovenal jezelf.
Zelfvertrouwen werkt het beste daartegen. Dus trek je leukste kleren aan waarbij je fijn voelt. Als jij jezelf de moeite waard vindt zal hij dat ook vinden.
Als je niet zoveel zelfvertrouwen hebt, kan je het eerst faken. Dus bijvoorbeeld een heel gesprek voeren met iemand waarmee je nooit praat, en later gewoon de kleding aan die jij aan wilt doen Als je het eenmaal aan het faken bent, komt het vanzelf.
Doe veel nieuwe dingen die je nog nooit gedaan hebt, dingen waar je bang voor bent. Dan overwin je je angsten en word je sowieso zekerder van jezelf, en dat straal je uit. Voorderest is verlegen zijn niet iets wat fout is, veel jongens vinden het schattig
ga voordat je naar je afspraak gaat even iets doen waar jij heel blij en enthousiast van word Of ga rondspringen door het huis en kijk overal positief tegenaan. Dan voel je je op je afspraak vast ook wat losser.
Hij zou toch niet met je afspreken als hij je verlegenheid stom of irritant vond? Misschien valt hij wel op je verlegenheid :’)
En vooral niet bang zijn om dingen te zeggen en met jezelf kunnen lachen.