Help,smoesje nodig!

Ik heb een jongen leren kennen via hyves een tijdje geleden. Hy woont niet zo ver hiervandaan, het valt te doen. We hadden dus afgesproken dat hij volgende week vrijdag naar bobs zou komen, (dat is een discotheek voor 14 + in uitgeest) Maar daar ga ik altijd met een vriendin heen, maar die kan dus niet. En andere gaan niet dan, of sommige wonen ver hiervandaan. ( eigenlijk is dat dus mn enige vriendin waar ik altijd daar naar toe mee ga…) Dus ik wil het eigenlijk verzetten naar later, maaarr hoe moet ik dat tegen hem zeggen? "mijn vriendin kan niet, dus ik ook niet?’’ ik heb een goed smoesje nodig… :blush: Als iemand me kan helpen,

thnxxx !

• je mag niet van je ouders uit?
  • belt 2uur van te voren om te zeggen dat je migraine aanval hebt(a) werkt altijd;)

Wees gewoon eerlijk.

Hmmmnn nee een ander…
En eerlijk zijn kan wel. Maar ik weet niet, ik wil liever een goede smoes. ;$

Eerlijkheid duurt het langst.
En het is niet echt een kutreden ofzo…
“Mijn vriendin mag niet van haar ouders en ik ben toch liever samen met iemand als ik je ontmoet. Het is niet zo dat ik je niet vertrouw, maar het voelt toch veiliger. Ik hoop dat je dat begrijpt. Zullen we een ander keertje afspreken?”
Iets in die richting =]

eerlijk zijn is het beste, maar dat doe ik heel soms ook niet :blush:
ik zou gewoon zeggen dat je je niet lekker voelt die dag ofzo en dus niet weet of je komt.

Miiamore : Jaa je hebt wel gelijk inderdaad. Maar soms als ik zeg dat ik van msn af ga, wordt ie al helemaal boos. dus hoe zal ie hier op reageren, snap je?

Ghislainee : En jaa, ik dacht ook al aan om woensdag te zeggen ‘ik ben ziek van school naar huis gegaan’ en dan donderdag ‘ik voel me echt bagger ziek…’ vrijdag … ‘omg ik kan vanavond écht niet heen …’

sorry ik heb geen vervoer die dag.

agree. gewoon zeggen dat je vriendin waar je altijd mee gaat niet gaat dit keer
en dat je liever niet in je 1ntje daarheen gaat dus dat je hem de volgende
keer wel ziet

Oke, dus eigenlijk is hij té bezitterig?
Je moet gewoon aan jezelf denken! Het moet toch leuk voor jullie beiden zijn, niet alleen voor hem?
Ik zou dan niet eens met m af willen spreken, hou niet van jaloerse types…

Als hij boos reageert is het wel een apart typetje, sorry dat ik het zeg meis. maar doe wat je zelf wilt! :slightly_smiling_face:

Jaaa maar volgens mij reageert ie gewooon zo raar. Dat ie zegt ‘pfff, laat maar zitten’ daar ben ik bang voor.

Gaat hij er wel alleen heen dan? Hij begrijpt het vast wel. Ik vind het zelf eigenlijk logisch dat je voor de eerste keer samen met een vriendin gaat, zeker als je naar een discotheek gaat.

Ghislainee : jaa okeyy dat is waar.

Vertel hem gewoon eerlijk wat de reden is. Misschien kunnen jullie binnenkort iets anders afspreken? (iets wat sneller is dan die disco?)

als hij een echte driftkikker is:P dan kan je beter zeggen dat je ziek bent
anders gewoon eerlijk zijn heh;)

Rainbow : jaa idd… maar het nadeel daarvan is dat je 2 dagen ervoor ofzo afzegt. Dat vind ik ook zo lullig -.-

Mardybum : maar in het echt ben ik veel verlegener! En in een disco is het toch donker, en muziek enzooo…

Wees gewoon eerlijk. Als hij het geen goede reden vindt en het er niet mee eens is, is het echt geen goede vriend. Niet lullig bedoelt ofzo, maar je moet gewoon wel jezelf kunnen zijn en niet je gaan aanpassen aan hem.

haha ik had laatst met iemand een date, maar ik had geen zin
ik had gezegd dat ik de baarmoederhalskanker prik moest halen, was helemaal niet zo.
maar ot: ik zou gewoon zeggen dat je daar niet in je eentje heen mag van je ouders, en je vriendinnen gaan niet.

Eerlijk zijn… Als hij dan boos is, dan is hij het waarschijnlijk
niet eens waard. Want dat betekent dat hij niet begripvol is…
Succes ermee!!
xx