HELP - sinterklaasgedichten maken

Ik vier Sinterklaas met de familie van mijn schoonouders, en ze hebben de traditie om voor iedereen iets kleins te halen en een gedichtje hierbij te schrijven. Ik moet dus een gedicht maken voor mijn schoonvader, schoonmoeder én mijn vriend. Laat ik nu net geen geweldige dichter te zijn… Dringende hulp nodig dus!

Mijn schoonvader is een echte klusser, hij is de hele zomer bezig geweest met de buitenkant van het huis schoon te spuiten en alle klimop te verwijderen om het vervolgens een nieuw likje verf te geven.

Mijn schoonmoeder is een jurist in het arbeidsrecht. Ze houdt wel van grappig spul (zoals van de Flying Tiger, etc.)

HELP mensen. Zij schrijven altijd ellenlange keigoede gedichten en ik bakte er niks van vorig jaar dus ik hoop echt met iets beters te kunnen komen :bowing_man:

1 topic is wel genoeg :wink:

Verder:

• maak gebruik van een vast en simpel rijmschema
  • gebruik sites voor rijmwoorden
  • verwerk iets persoonlijks in je gedicht

En voordat er hier heel veel topics over komen: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-sinterklaaskerst-surprisesgedichten-topic-82736.875.html mag hiervoor gebruikt worden! Is een wat ouder topic, maar de meest recent reactie is niet zo oud.