Help! Sinterklaas met vriend en zijn familie

Lieve meiden,

Het is al weer een tijdje geleden voor mij!
Vroeger zat ik vaak op Girlscene vooral artikelen te lezen, maar dat is nu dus al weer een hele tijd geleden.
Toch moest ik nu meteen aan jullie denken nu ik met een klein ‘probleempje’ zit.

Ik heb sinds 5 maanden een vriend. Het gaat hartstikke goed en ik kan ook goed met zijn familie opschieten. Ze doen elk jaar nog aan lootjes trekken met Sinterklaas en dit jaar hoorde ik vanzelfsprekend ook bij de loting. Nu is het alleen zo dat ik het lootje van mijn vriend zijn oudere broer heb getrokken. En laat het nu net zo zijn dat zijn oudere broer in Japan zit voor stage… Hij vertrok toen ik net acht weken met mijn vriend was, dus ik ken hem niet heel erg goed.

Het is de bedoeling dat we een gedicht maken en cadeaus voor ongeveer €15-€20 euro kopen. Een gedicht is nog niet het grootste probleem, dat gaat wel lukken.
Het is meer dat ik niet zou weten hoe ik het met de cadeaus moet doen. Hij heeft ook een moeilijke verlanglijst: stamppot boerenkool met worst. Ook heb ik geen adres en als ik het vraag is het meteen duidelijk wie ik heb en dat vind ik erg jammer. Maar ik zou het ook jammer vinden als hij op vijf december niets heeft. Het gedicht stuur ik denk ik via een geheim sinterklaas e-mail adres op, zodat hij niet direct weet dat het van mij komt.

Nu is mijn vraag dus, wat zouden jullie doen met de cadeaus? Toch het adres vragen of wachten tot pakjes avond en het dan later versturen? Of hebben jullie misschien nog andere ideeën? :relieved:

Ik denk dat je zelfs voor versturen al enigzsins laat bent, maar je zou nu nog even kunnen zoeken naar deze info.
Ik zou eigenlijk gewoon iemand in vertrouwen nemen (je vriend) om je te helpen, daar is geen schande aan.

Verder zou ik hem een mooi stamppotten kookboek geven, of een stamppotstamper en een zakje kruiden. In Japan kan hij vast wel kool en aardappelen kopen!

Als het een lollige vent is kan hij een mooi schilderij/canvas/poster van een bord stamppot ook wel waarderen, haha.

^ Jaa dat wat hier boven gezegd wordt…
Maak een stampotpakket? Rookworsten liggen ook vaak buiten de koeling dus denk dat je die ook wel op kan sturen? Daarnaast misschien wat andere dingen als pepernoten of chocoladeletter… Klinkt misschien heel standaard maar als je in het buitenland zit is het wel extra leuk om die dingen te krijgen omdat je ze daar niet kan kopen.

Wel opletten of je dat allemaal mag versturen!

Ik zou gewoon aan je vriend vragen wat je kan doen en desnoods aan zijn moeder :stuck_out_tongue:

Versturen zou denk ik nog kunnen, maar ik twijfel nog of ik zijn adres ga vragen of het gewoon ietsje later stuur. In ieder geval bedankt, het stamppot kookboek vind ik een hele goede! Die ga ik zeker halen. :slightly_smiling_face:

Verse kool etc. of boerenkool in zak mag je niet opsturen, dus dat wordt hem niet. Pepernoten o.i.d. moet ik nog uitzoeken, dat zou vast kunnen. Is inderdaad wel leuk om te krijgen, in Japan kennen ze dat verder niet echt dus! Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nog of ik mijn vriend in vertrouwen ga nemen, maar ik ben wel op meer ideeën gekomen door jullie :slightly_smiling_face: