HELP! Schrijfopdracht Nederlands

Haai meiden,

ik heb voor Nederlands een schrijfopdracht gekregen. Dit is de opdracht:
Wouter keek op zijn horloge en realiseerde zich dat het een heel bijzonder moment was: 23.45 uur op 31 december 1999. Zijn broer Rogier moest nu onderhand toch wel komen. Zij zouden de jaarwisseling samen met hun vrienden en vriendinnen bij hem doorbrengen. Uiterlijk half twaalf zouden ze er zijn. Eigenlijk niks voor Rogier om zich niet aan de afspraak te houden.
Opdracht: schrijf een verhaal dat met de bovenstaande aanzet begint en zorg ook voor:

• geschreven vanuit een personaal perspectief
  • verwerk in je verhaal een externe flashback
  • zorg voor een open einde
  • verwerk een extern motief

iemand idee├źn?
iemand enig idee wat een personaal perspectief en een externe flashback is?

x

ik bedoel een extern motief!*

Heb je het al gegoogled/in je handboek gekeken?

Personaal perspectief betekent dat je niet vanuit de alwetende verteller schrijft, maar vanuit een persoon. Als Wouter dus.
Edit: extern motief lijkt me dus een motief van buitenaf. Iets waar de personages zelf geen invloed op hebben, maar die zorgt voor een bepaalde wending in het verhaal. Maar dat weet ik niet zeker - waarschijnlijk staat het wel in je handboek.

Succes.

Is het niet zo dat je nederlands leraar/lerares uitlegt wat deze dingen zijn?

afgelopen week heeft hij mondelingen gehad, dus vielen zijn lessen uit!
We moesten deze opdracht maken in die tussenuren!:wink:

Mail je docent anders even om het zeker te weten?

goed idee!
Maar iemand leuke ideetjes?

ohja, het verhaal moet tussen 700 en 800 woorden zitten! (Een heel klein verhaal dus)

Anders maak je het verhaal af, dat er die broer er om 12 uur nog niet is. Dan gaan ze hem zoeken, vinden ze hem ofzo en dan weet hij niks meer van wat er is gebeurd en hij weet niet waar hij is, wie hij is enz. En dan al die punten erin verwerken?
Ja, een beetje heel erg onrealistisch

ik weet het ook niet

succes igg

Wellicht ten overvloede, maar dit houdt dus in dat je vanuit de eerste of vanuit de derde persoon schrijft. Dus van uit een ik of een hij/zij perspectief.