help schoonouders/schoonzusje

Ik heb nu al bijna een jaar een relatie met een hele leuke jongen!
Alleen heb ik het gevoel dat ik er helemaal niet bij hoor in die familie. Ik hoor van vriendinnen allemaal dingen als ja mijn ‘schoonmoeder’ heeft voor mij een armbandje gekocht op vakantie omdat ze het leuk vond etc. Terwijl hun veel korter hebben. Niet dat ik graag cadeaus wil ofzo maar dat is wel zn leuk gevoel dat je er bij hoort. Ook zijn ze nooit echt geintresseerd in mij of vragen ze naar mijn dingen heb ik het gevoel, terwijl ik vet vaak bij hun ben en wel naar hun vraag. En dan hebben we ook wel een gezellig gesprek maar wel over hun.
Ik probeer echt gezellig te doen en ook vaak beneden te blijven met mijn vriendje.

Ook bijvoorbeeld bij sinterklaas, dit jaar doet mijn vriendje mee met sinterklaas bij mij thuis. Maar ik werd helemaal niet bij hun gevraagd, dit vind ik ook best raar. Misschien komt het omdat hij een zusje heeft en die geen vriendje heeft en mijn zus wel.

En dan nog het ergste het zusje. In de zomervakantie ging ze opeens zeggen tegen mijn vriendje dat ze me HAAT terwijl ze echt altijd heel aardig tegen mij doet. En ze zei ook dingen als ze gaat nu vast vreemd etc. Dit heeft me echt heel erg gekwetst, het voelde echt alsof ze ons uit elkaar wilde halen.
Ik snap dat je me niet kan mogen, maar ze kent me niet echt lijkt me. Want altijd als ik daar ben doe ik heel netjes/aardig enzo.
Ze heeft wel tegen mijn vriendje laatst gezegd dat ze het niet zo bedoelde maar ze vond het gewoon kut dat hij vaak weg was en gaf mij overal de schuld van. Snap ik ook wel maar ik vind wel dat ze te ver is gegaan. En ik voel me daardoor daar echt niet meer thuis, ik weet nooit of ze nu echt aardig tegen me doet of niet.

Ik wordt hier echt heel onzeker door, en wordt half geobsedeerd door ze. Gewoon omdat ik graag erbij wil horen. Ik weet dat het dom is , maar ik kan me gewoon niet anders voelen. Dit vreet me echt op en ik weet niet hoelang ik dit aan kan. Maar ik wil mijn vriendje ook echt niet kwijt.

ik weet ook niet hoe je me hier echt hulp bij kan geven maar ik wilde het gewoon even kwijt. Heel erg bedankt alvast voor het lezen

tsja als die familie er niet open voor staat, ben je nog lang bezig met een ‘band’ scheppen.

[i]Dat vind ik echt niet aardig van dat zusje. Oké, ze kan je niet mogen maar om dan te stoken tussen jullie gaat echt te ver.

Kun je niet gewoon met je vriend en zijn ouders om de tafel gaan zitten en erover praten? Misschien later met dat zusje erbij?[/i]

Ik snap het wel ik bedoel je probeert zo graag een band te scheppen met HUN familie maar ze zijn zien jouw niet als hun familie omdat je het gewoon niet bent.
Hoe gaat jouw familie om met hem?

tja misschien komt het ook omdat mijn ouders echt super open zijn, en mijn moeder ziet mijn vriend al als een ‘zoon’ zowat.
Maar ja hij heeft wel een goede band met zijn ouders, ze praten vaak in het huis.

En heb het er ook wel over gehad, maar hij zegt dat ze het nog niet zien als een echte relatie met toekomst ofzo, maar ik vind bijna een jaar al best lang.

ik heb echt precies hetzelfde met het zusje meegemaakt.

Ik kan je als enigste tip geven, om er vanuit te gaan dat het goed zit en gewoon het achterwege te laten. Anders blijf je er mee zitten

oh wat vervelend voor je hee ! egt kut,

Ik denk dat die familie gewoon een beetje jaloers is, en niet hun zoontje/broertje kan laten gaan. Misschien moet je gewoon eens aan je vriend vragen waarom ze zo doen, als ze dat durfen? als je de rede weet, kan je dr misschien iets aan doen!

succes! xxx

Zit er een groot leeftijdsverschil tussen jou en dat zusje? Misschien kun je iets leuks een keer met haar samen gaan doen. Zonder je vriendje, dat jij met haar vriendinnen kunt worden. En soms misschien iets met zn 3en, met zijn zusje erbij. Want misschien is ze bang dat haar broer van haar afpakt ofzo… Probeer met haar een beetje goede vriendschap op te bouwen, ipv alleen deel uit te maken van de familie.
Over die ouders kan ik je geen tips geven, mijn ‘ex-schoonouders’ waren verschrikkelijk…