Help, school wilt me niet uitbesteden naar vavo!!!

.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/volwassenenonderwijs/vraag-en-antwoord/wat-is-de-wettelijke-hoogte-van-het-lesgeld-cursusgeld-en-collegegeld.html

Maar vraag het ook even na bij de ROC waar je VAVO wil gaan doen. Verder heb je bij voltijd volgen van lessen recht op scholierentegemoetkoming. Dat geld kun je gebruiken om het (deels) te betalen.

maak je geen zorgen! Ik zit nu op de VAVO en ik ben niet uitbesteed en omdat ik nog een start kwalificatie had betaalde de gemeente de meeste kosten en moest ik alleen examengeld en boeken betalen bij elkaar rond de 500 euro maar heb van DUO 650 euro tegemoetkoming gekregen. Je tegemoetkomingscholieren wordt wel stop gezet. Meld je aan voor een intake gesprek bij de VAVO zij zullen met je school proberen te praten en zoniet ga je via de gemeente.

.

Nee je moet een intake gesprek hebben bij de VAVO en zij zullen alles regelen met de gemeente je valt onder het zogenoemde participatiebudget. Ja maar als je niet wordt uitbesteed verlies je het recht op scholierentegemoetkoming omdat je niet onder de rutteregeling valt en krijg je 1 malig een bedrag van DUO.

^ Leerlingen van mijn school die vorig jaar gezakt zijn, zijn allemaal vavo gaan doen. Ze volgen gewoon bijna alles weer (7 vakken) en dit wordt gezien als voltijd naar school gaan. De gemeente heeft een deel van de kosten betaald, maar ze hebben gewoon recht op scholierentegemoetkoming. Je hebt daar geen recht op als je maar deeltijd een opleiding gaat volgen, dus bijvoorbeeld als je alleen 3 vakken ofzo gaat doen. Dan krijg je inderdaad in 1 keer een deeltijdtegemoetkoming van DUO, maar anders bij voltijd heeft ze gewoon recht op scholierentegemoetkoming elke maand.

Maar nogmaals, ga het gewoon na bij de ROC waar je VAVO gaat doen. Misschien verschilt het wel.

Je hebt recht op een scholierentegemoetkoming als je een voltijd opleiding doet (850 klokuren of meer per jaar) of als je onder de rutteregeling valt (dat betekent dat je ingeschreven staat bij een middelbare school en dan een paar vakken doet op de vavo, dus als je uitbesteed bent en bvb maar 2 of 3 vakken overdoet op het vavo). Anders niet.

Verder vind ik het heel raar dat je school je niet uit wilt besteden! Waarom niet, als ik vragen mag? En verder zou ik gewoon even afspraken maken met de vavo’s bij jou in de buurt en informeren naar de kosten, zij kunnen jou het beste antwoord geven.

.

Ik zit precies in het zelfde schuitje ben jij der al uit gekomen?

is 100 euro per vak ongeveer. niet 100 hahah.
dus no worries

Geen verstand van maar daar zou ik met school over praten.

Hier is het 1200 voor het hele pakket per jaar. En als je twee keer bent blijven zitten ben je dan niet 18? Dan kun je zonder toestemming het doen, dat ga ik in ieder geval doen.

Oh ik lees dat je 18 bent, vaak wilt je school je dan niet meer uitbesteden. Maar wie weet.