HELP Ruzie met me beste vriend

Ik had een hele goeie vriend, ik hield van hem (niet verliefd, wel leuk) en ik hou eigelijk nog steeds van hem. Alleen ik kreeg om niks eigelijk ruzie met hem, en nu negeert hij me en hij praat hij niet meer met me en dat doet me echt heel pijn, want het is me beste vriend. Ik hou echt veel van hem en ik geef om hem. Hij is ook heel erg veranderd sinds een tijdje, ik weet het niet maar waarschijnlijk komt het door zijn (jaa sorry hoor) Marrokanen vriendjes of zijn Blackberry? Zijn relaties met meerdere mensen zijn ook naar de klote geworden. Wat moet ik doen ? Hem loslaten lukt me gewoon niet.

oh ik herken dit heel erg!
Je moet het tijd geven… Gewoon even laten rusten en dan later weer tegen hem beginnen. Stuur hem een mailtje (die ontvangt hij toch wel op zijn bb haha :wink: )
Dat heeft tenminste bij mij gewerkt. Nu praat ik namelijk weer met hem :slightly_smiling_face:

Even laten rusten idd, en dan naar hem toe gaan, desnoods met een klein cadeautje, en dan zeggen dat het je heel erg spijt. Ook al vind je dat het zijn schuld zou zijn, gewoon doen. :slightly_smiling_face:
Ik was ook bang dat mijn beste vriend niks meer van me zou willen weten, en ik had dit plan al helemaal bedacht. Ik weet dat hij me dan niet kan ‘weerstaan’ zeg maar. :stuck_out_tongue:

Mensen veranderen. Soms pas je gewoon niet meer bij iemand. Ik heb het ook heel moeilijk om iemand dan los te laten, volgens mij is het iets wat je moet leren…
Blijf van hem houden en zorg dat hij weet dat je er bent als je hem nodig hebt, maar laat hem ook zijn eigen weg gaan als dat is wat hij wil.

Maar ik laat het nu al 2 maanden rusten, en ik heb geen BB. Hij kijkt niet eens naar me, en hij heeft met meerderen vrienden zijn relatie op een laag pitje gezet.

@ Brod.

Klopt, maar het was gewoon me beste vriend. Het leek alsof ik niet zonder hem kon. Ik kon met die jongen heel goed praten over alles en nog wat. Zijn vrienden maken zich ook zorgen over hem, hij is helemaal geobesedeerd door geld en jongens met status.

Het was je beste vriend… Aangezien hij je zo behandelt, is hij dat nu niet meer. En natuurlijk kan je wel zonder hem. Er zijn nog genoeg mensen waar je goed mee kan praten. Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar iets zegt me dat jij niet meer tot hem zal doordringen en hoe meer je hem op zijn fouten gaat proberen wijzen, hoe meer hij je zal afwijzen.

Als hij het waard is om je beste vriend te blijven, komt hij na verloop van tijd wel naar je terug. Doet hij dat niet, dan moet je gewoon blij zijn met de tijd die je met hem hebt gehad toen hij nog de moeite waard was…

Ik denk dat je heel erg bang bent om hem kwijt te raken. Dit klinkt heel erg hard, maar de afgelopen twee maanden ben je hem eigenlijk al kwijt geraakt. Je wil nu alleen weer graag dat het goed komt tussen jullie want jij denkt dat je niet zonder hem kan.

Je zou duidelijk kunnen maken dat je nog steeds om hem geeft door eens spontaan iets te gaan doen met hem. Maar als hij verandert, dan zul je dat moeten accepteren. Het is heel lastig om iemand los te laten, maar dat zul je nog vaak tegenkomen in je leven.

Maar je zegt ook dat vrienden zich zorgen om hem maken? Kun jij goed met zijn vrienden? Misschien is het een idee om samen weer wat af te spreken, als hij daarvoor open staat tenminste. Je zou ook met hem kunnen praten. Hem vragen waarom hij zo verandert? En dan moet je dat accepteren… hoe moeilijk het ook is.

Jij dertien? :flushed:

Heb ik gedaan, maar al mijn vrienden zijn niet zoals hem. Hij was echt de beste vriend die je kon hebben, hij was aardig, grappig, lief, slim, knap, geen player, wist hoe hij met meisjes om moest gaan. Maar nu begint hij zich arrogant te gedragen. Wat zouden zijn nieuwe vrienden tegen hem gezegd kunnen hebben ?

Soms hoef je niet halverwege je leven te staan om zulke uitspraken te doen.
Ik weet niet hoe oud jij bent… maar ik denk dat er wel mensen zijn die het daarmee eens zijn.

^Natuurlijk, het is ook gewoon zo. Het is alleen maar dat ik daar vroeger helemaal niet bij stilstond…