Help, ruzie met beste vriendin

ik heb hele erge ruzie met me beste vriendin, ze zegt dat het allemaal door mij komt en misschien is het ook wel zoo, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen?

Het begon allemaal toen ik verliefd werd op een jongen, ik heb nu verkering met hem, sinds een maand geleden, ik bn tot over me oren. Me beste vriendin zit bij me in de klas, dus dan praten we in de les nog al veel. Maar sinds de laatste tijd deed ze een beetje raar tegen mij, en ik wist niet wrm. En toen hoorde ik van andere dat ze het niet leuk vind als ik elke kleine pauze bij me vriendje zit, dat vond ik niet zoo leuk, ik vind dat ze dat tegen mij moesst zeggen in plaats van tegen andere. dus ik was een beetje booos. Nu zegt ze dus tegen mij dat het me eigen schuld is en dat ik haar heb laten vallen, omdat ik teveel bij me vriendje ben. Maaar ik wist helemaal niet dat het zoo erg was. Ze had het ook gewoon tegen mij kunnen zeggen. ik heb al sorry gezegd maar dat heeft toch geen zin. ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen? want ik vind het echt heel kut.

help me?

ik weet het ook niet goed. hier zijn twee mogelijkheden:

• ofwel ben je écht te veel bij je vriendje en moet je wat meer je aandacht verdelen. dat is trouwens ook best goed voor je relatie dat je niet constant op elkaars lip zit :wink: als je vriendin dan terug wat meer aandacht krijgt komt het vanzelf wel weer goed.
  • ofwel is je vriendin gewoon jaloers. ik heb het een keer gehad met mijn beste vriendin (nu beste vriendin af). ze kloeg constant dat ik haar niet meer zag staan sinds ik verkering had terwijl ik haar nog elke dag met haar in de klas zat, nog steeds met haar ging sporten en bijna iedere zaterdag wel even langskwam. als dat bij jou ook het geval is ligt het niet echt aan jou maar heeft zij er gewoon moeite mee dat zij niet meer op de eerste plaats komt… in dat geval moet je gewoon aan je vriendin duidelijk maken dat je echt niet minder tijd steekt in haar en dat ze (op een beleefde manier dan) zich niet zo moet aanstellen.

hopelijk heb je hier wat aan.

^ helemaal mee eens (:

als je wilt dat ze je vriendin blijft moet (nouja, niks moet maar…) je bij haar langs gaan, dan overval je haar een beetje waardoor ze je niet kan weigeren en kunnen jullie rustig praten. vertel haar dat je ook graag bij je vriendje wilt zijn, maar haar niet wilt laten vallen. misschien kan je vriendje in de pauze bij jullie komen staan. iig, volgens mij is je vriendin best wel jaloers. en dat is logisch: als jij een super leuk vriendje hebt en zij niet, dat is best moeilijk (weet ik uit eigen ervaring (A)) praat met haar, ik wou dat mijn vriendin dat had gedaan toen wij ruzie hadden (en nogsteeds hebben)…

Ik vind niet dat jij hier schuld aan hebt. Ok, je had misschien wat meer tijd met haar kunnen doorbrengen, maar dan kon ze dat ook aan jou hebben gezegd zodat je er rekening mee had kunnen houden.

Ik snap niet waar je vriendin boos over is hoor.
Omdat je onder de kleine pauze bij je vriendje zit? Ze kan er toch bij komen zitten?
Waar maakt zij zich druk om, ik vind niet dat je haar hebt laten vallen hoor.

Mee eens.

Inderdaad, en daarbij kun je haar misschien duidelijk maken dat je het niet door had dat je teveel tijd bij hem door bracht. Want aan de ene kant snap ik het wel dat zij het niet leuk vindt dat jij steeds bij je vriendje zit, maar misschien had jij dat helemaal niet door! Je moet nou eenmaal leren je aandacht te verdelen, ik kon dat ook niet in 1 keer hoor!