Help, radeloos

please neem de tijd dit te lezen. ik heb echt een paar meningen en tips nodig.

ik zit nu bijna 4 maanden in een relatie met mijn vriend, ik ben 15 en hij bijna 17 ondanks dat we nog zo jong zijn is onze relatie erg sirieus. ik ga binnenkort met hem en zijn ouders op vakantie voor een midweek naar belgie…

nu loop ik al 4 maanden met een probleem… ik vertrouw hem niet. ik heb hier 2 redenen voor:

• mijn ex vriend (mijn eerste liefde) ging een paar x vreemd
  • Mijn vriend nu loog tegen mij over iets waar ik me nog steeds niet prettig bij voel.

ik wil deze relatie niet weg gooien omdat ik door hem nu ook me beste vriendin niet meer heb. zij en hij zaten in een ‘neppe relatie’ ze gingen met elkaar omdat iedereen zij dat ze elkaar zo leuk zouden vinden. maar mijn toen beste vriendin is tijdens hun relatie van anderhalfe maand een paar x vreemd gegaan en ondertussen vond hij mij leuk… en ik hem. erg in gewikkeld en pijnlijk.

Uiteindelijk ging dat uit en kregen wij iets. mijn beste vriendin was er oke mee. we gingen 2 weken samen toen ik erachter kwam dat hij tegen mij loog. ik vroeg of hij verder dan zoenen was gegaan. ‘‘nee’’ was zijn antwoord via zijn vrienden ben ik erachter gekomen dat dat een leugen is. later nadat ik was uitgebarsten van woede vertelde die me alles. hij is dus verder gegaan met mijn beste vriendin toen hun op haar kamer lagen en ik in de woonkamer zat… zij wist toen al dat ik hem leuk vond en hij vond mij toen ook al leuk…

ik heb gelijk het contact verbroken met mijn beste vriendin omdat ik niet geloof in een vriendschap met leugens. ookal is het 3 en een halfe maand geleden vertrouw ik hem nogsteeds niet omdat als hij toen tegen me loog. waarom nu niet?

Wat moet ik nu? we hebben elke week een paar x ruzie om de kleinste dingen en dat komt ook deels doordat ik hem niet vertouw.

ik hou ontzettend veel van hemm…

HELP ME!!!

Vaak ruzie is geen goede relatie. Ik snap dat je hem leuk vind maar ik blijf toch altijd van mening: Chicks before Dicks. Oftewel… Jongens zijn nooit ECHT te vertrouwen, een meestal doen jongens van 17 het ook alleen voor seks. Ik zou als ik jou was je vriend laten gaan en het goedmaken met je vriendin. Misschien heeft zij het er ook moeilijk mee… een vriendschap is veel waardevoller dan zo’n onbetrouwbare jongen. En dit is misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar denk er maar eens over na.

Het is goed tussen mij en die vriendin, we zullen nooit meer zo close zijn maar het is goed… het probleem is zij en hij waren mijn beste vrienden

Oke beter!! Hmm jaa zoiets is altijd lastig… Toch zou ik persoonlijk kiezen voor mijn vriendin zeg maar. Ik spreek uit ervaring en ben blij dat ik van die jongen af ben :stuck_out_tongue: en dat ik mn beste vriendinnie weer volledig terug heb :slightly_smiling_face:… Het is mogelijk om je vriendschap weer zoals toen op te bouwen. Het gaat alleen denk ik niet lukken als je nog met hem bent. Maar je moet het helemaal zelf weten! Je wilde een mening weten dus hier is de mijne :slightly_smiling_face:

Dankje! het is erg fijn om te weten hoe andere erover te denken. het enige probleem is is dat zij nadat alles is uit gepraat heeft gezegt geen contact meer te willen en me gewoon met rust laat… dus helaas is dat geen optie meer

Misschien al is het uit, en je zegt tegen haar dat je haar belangrijker vind dan je vriend… wilt ze wel weer vriendinnen zijn. Het is net wat je echt belangrijker vind. De vriendschap of de liefde die wat onbetrouwbaar is en waarschijnlijk niet iemand is waar je later mee trouwt… Denk er maar even goed over na :slightly_smiling_face:

Ik begrijp niet waarom je de vriendschap met je beste vriendin direct verbroken hebt… Hij zit toch net zo goed fout en loog net zo goed.

Dit vind ik echt stomme opmerkingen. Jongens zijn ECHT wel te vertrouwen, tenzij je zo’n jongen uitkiest als die zij nu heeft. En dat jongens van 17 het alleen voor de seks doen is echt onzin. Ik heb een aantal vriendinnen die al met hun vriend samen zijn sinds dat ze 16/17 waren en nu nog steeds…

Inderdaad, wat een verbitterde opmerking zeg… ‘nooit te vertrouwen’…

ik ben er uit gekomen bedankt iedereen, mijn vriend is niet vreemd gegaan en die beste vriendin is GEEN optie meer. ik heb gewoon gebrek aan vertrouwen in hem doordat ik snel onzeker ben. ik was vandaag bij hem en we hebben goed gepraat en heb de hele dag samen met hem op de bank films gekeken. alles is goed daarom ben ik zo blij met hem omdat we letterlijk over alles praten!

ik weet ook niet waarom ik dat op dat moment heb gedaan, ik heb er geen spijt van aangezien ze de volgende dag al zij op instagram ‘‘ik en mijn nieuwe bff’’ met een foto van haar en een ander meisje. ik heb naar me gevoel geluisterd en ben daar erg blij mee