Help?!! Puistjes op je rug...

Halloow,

Ik heb heel erg veel last van puistjes op m’n rug. Ik weet niet wat ik eraan kan doen en ik schaam me ook wel een beetje want het is echt heel lelijk bij mij.
Ik heb welleens gehoord over yoghurt op je rug doen als je gaat douchen, maar dat is echt te veel troep en ik heb niet zo lange handen dat ik overal op m’n rug bij kan.
Het ergste probleem is niet alleen dat het lelijk is, maar dat ik er niet van kan afblijven. Het jeukt als ^&%#@ en dus ga ik krabben, de puistjes gaan open en er ontstaan littekens :frowning_face:
Weet iemand hoe je de puistjes weg kan werken door een of ander wondermiddeltje? :slightly_smiling_face:

X

IK HEB HETZELFDE!! het is echt supervervelend. Bij mij gaan ze alleen weg in de zomer door de zon, ik heb nog niks beters gevonden…

Ik volg dit ook even, haha

Gefeliciteerd, je hebt backne. Acne op je rug.

Wist niet eens hoe het heette k ga ff googleenn…

Nouja altijd beter dan op je gezicht. :stuck_out_tongue:

Het beste is wel echt om er van af te blijven. Probeer ook met afdrogen niet te ruw over je rug te gaan maar het droog te deppen, dan maak je de huid niet kapot. :slightly_smiling_face:

Ik had het ook. Nooit op mn gezicht (echt nooit) of ergens anders, wel op rug, vooral in de zomer :dry:

Ik ben ervoor aan de Diane-35 pil gegaan, helpt perfect haha! Maarja, dat kan nu niet meer… Uhm, ik zou zeggen: huisarts, die hebben genoeg middeltjes daarvoor!

ik heb het ook… alleen in de zomer na veel zonnen gaat het een beetje weg.
dat met die yoghurt ga ik misschien wel een keer proberen haha

Bedankt voor de tips ik zal even kijken of ik het met die yoghurt toch ga proberen!

Van de huisarts kun je een recept krijgen. Een zalfje tegen puistjes. Het is vrij agressief spul, en het laat bleekvlekken achter op je kleren enzo, dus ik smeer het ook niet op mn gezicht. Op mn rug waren de puistjes binnen 2 weken helemaal verdwenen! Het heet Benzoylperoxide hydrogel.

Ze zeggen ook wel eens dat het door de pil echt een stuk minder kan worden maar ik weet niet of je daaraan wil beginnen natuurlijk.

Ik heb het ook. En id zomer gaan ze weer weg door het zonnen. Ik scrub het regelmatig, naja ik niet me zusje doet het voor me want ik heb niet zulke lange handen (:

ik denk dat ik maar langs de huisarts ga ervoor, misschien aan de pil of crème.
heb het ook en ik vind het gewoon zo lelijk staan…

Ik had er ook last van! Maar ik heb ze weg gekregen door mijn rug elke keer als ik ga douchen te scrubben. En daarna zalf smeren tegen de jeuk. Als ze eenmaal weg zijn moet je wel nog regelmatig je rug eens scrubben! Anders komen ze terug.
( Nog een gouden tip: vooral nie krabben!)

Ik had/heb er nog steeds een beetje last van. Nu niet meer zo erg maar dat zal wel komen doordat ik al weer wat ouder ben.

Ik kreeg toentertijd een soort gel van de huisarts met de naam: Eryacne.
Het hielp wel. alleen het bleef lastig om je rug in te smeren, dus dan zou je je ma moeten vragen.
En in de zomer kan je op je buik gaan liggen en dan drogen je puisten op je rug uit. (alleen meestal komt dit dan weer terug)

Dankjewel voor de tips, ik zal even aan me moeder vragen of ze me rug wil scrubben en als dat niet werkt ga ik wel naar de huisarts…

dit. Heb ik ook gedaan was best snel weg

Ik zal aan m’n moeder vragen of ze het wil halen, maar door wie heb je het op je rug laten smeren…

Mijn vriend heeft het ook heel erg, maar bij hem komt het doordat hij zijn rug (of ja, eigenlijk net onder zn nek) laat harsen… Als die haren dan een beetje terug beginnen te groeien, zit hij weer onder. Hij kreeg de tip om te scrubben, en sinds ik dat voor hem doe is het echt veel minder geworden :slightly_smiling_face:

Ik heb het een beetje, en ook nog is op mn borst dus ik draag liever niet lage shirtjes enzo echt jammer.