HELP profielwerkstuk gs?

Heee meiden!

Ik moet dit jaar een profielwerkstuk maken, heb EM en het vak gs gekozen maar ik weet echt geeeen onderwerp!:expressionless: iemand ideeen?

heel erg bedankt! xx.

Iets over de economische situatie tijdens na de Tweede Wereldoorlog? Meer dan genoeg over bekend lijkt me.

Hoi!
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb ook voor geschiedenis gekozen (hoewel nederlands ook nog ‘open staat’) en ik moet nog een onderwerp. Ik ga nu naar 5havo en wij moeten samenwerken (terwijl ik het liever alleen doet, maar onze school is daar heel streng mee). Ik doe het profiel C&M. Ikzelf zat met mijn hoofd bij de tweede wereldoorlog, maar ik wil wel graag iets waar je niet meteen als eerste aan denkt; vrouwen, pubers, gehandicapten, kinderen… etc. Help help help?
Weet jij al wat je ongeveer wilt?
Liefs

Nee daar zat ik ook mee en de wOII is ook zo’n breed onderwerp. Kan je misschien iets doen hoe gehandicapten worden opgenomen in de maatschappij vroeger tot nu ofzo? of de rechten van de vrouw ofzo?

Nee heb nog zo geen idee! weet ook echt niet wat ik wil.

Ik heb precies hetzelfde, haha! Zit je op havo of vwo? Ik vwo… Heb ook E&M (en C&M, haha) en geschiedenis voor profielwerkstuk, maar ik weet niet wat ik nou eigenlijk wil… Ik vind dingen met kinderen wel heel leuk altijd, dus ik wil misschien daar iets mee, maar weet niet wat…

Ik doe Gymnasium en doe De geschiedenis van de schoen! =D

Haha, grappig! Daar is ook wel veel over te vertellen als ik er over nadenk… Ga jij ook naar 6 gymnasium? Of is bij jou school al begonnen, dat kan natuurlijk ook… Hier begint school over anderhalve week weer, jippie… Maar ik doe dus ook gymnasium. :wink:

Het probleem is dat ik het maandag echt MOET weten. Ik word er helemaal zenuwachtig van… en dat terwijl ik het juist zo leuk vind, een PWS maken! Ik hou van werkstukken en vind het heerlijk om me ergens in vast te bijten en het helemaal uit te pluizen… maar dit begint nu wel een beetje stress-werk te worden, en we zijn nog niet eens echt begonnen ):

Waar hou je van? Ik bedoel, waar liggen je interesses? Mode, of meer mens en samenleving? Of misschien gewoon bepaalde oorlogen, zoals de vietnamoorlog ofzoiets? Is er een tijdperk dat je interessant vind? De koude oorlog? Of de industriële revolutie? Wat je ook kunt doen; selecties maken. Je wil sowieso iets met geschiedenis, en dan moet je een stapje verder denken; wil je oeroude geschiedenis (haha) of meer recent, zodat je ook nog mensen kunt interviewen (die bijvoorbeeld de WO2 hebben meegemaakt)? Zo kun je steeds verder denken! En oja, er zijn ook wel wat dingen te vinden op internet, hoewel ik daar (tot nu toe) nog niet veel aan heb gehad…

Liefs

Ik zou het juist over het Kapitalisme, Communisme en Marxisme een werkstuk over maken. Breed onderwerp, en grotendeels gaat het wel over gelijkheid in de economie, als je het zo zou bekijken.

Wij zijn eruit! Als ons onderwerp goedgekeurd wordt, dan wordt het onderwerp van ons PWS ‘Jeugd in de tweede wereldoorlog’. We willen gaan bekijken en onderzoeken welk blijvend letsel baby’s, kinderen en jongeren aan de tweede wereldoorlog hebben overgehouden. Voornamelijk de baby’s; wat hebben zij meegekregen op zo’n jonge leeftijd? En hebben zij wel psychische hulp gekregen?

Ik hoop dat het goedgekeurd wordt, anders weet ik het ook niet meer…
En jij? Heb je al een beetje een idee? Voor wanneer moet je het uiterlijk weten?

Liefs

Ik heb vorig jaar mijn profielwerkstuk over de Franse Revolutie gedaan. Mijn ‘partner’ deed geen hol dus als je het met z’n 2en doet: kies iemand uit die er wat voor wilt doen en die niet net als mijn partner alles kopieeert en plakt. Ik was hierdoor bijna gezakt namelijk. Ons werkstuk was dan ook van het niveau 0 maar we kregen gelukkig toch nog een 6.8. Verder is de Franse Revolutie best een interessant onderwerp waar je genoeg over kunt vinden! Succes (:

Oh ik weet echt nog zo helemaal niks! ik vind oorlogen ook echt niet leuk… vind opzich het oude egypte wel leuk maar zou niet weten wat voor hoofd en deelvragen ik er over moet bedenken… iemand ideeen daarover? of een beter onderwerp?

moet je daar zo snel aan het begin van het jaar al mee beginnen!
ik moet dinsdag pas weer naar school naar havo 5 dus moet ook
een profielwerkstuk maken. het lijkt mij trouwens wel leuk om te doen!

Jaa dat wel maar een drama om een onderwerp te verzinnen! ik ben deze week al naar school geweest en moet het woensdag echt weten…:expressionless:
upje help me please!

Hoi!
Het oude egypte… hmmm. Wat vind je daar precies leuk aan? Want als je de klederdracht en de versiering leuk vind, kun je daar misschien iets mee doen. Bijvoorbeeld de geschiedenis van de lichaamsversiering? Daar deden de egyptenaren namelijk heel veel mee. En anders misschien gewoon het oude egypte in zijn algemeen? Maar dat is misschien iets te breed…
Anders kun je altijd vergelijken, bijvoorbeeld; welke invloed hebben de egyptenaren op onze huidige samenleving gehad?

Succes, roep maar als ik nog met je mee moet brainstormen, haha!

Liefs

haha ohjee wat moeilijk allemaal!:stuck_out_tongue: uhmm jaa of iets met die hierogliefen ofzo? lichaamsversiering is opzich ook leuk maar zou je daar zoveel over kunnen vinden en ik vind het echt moeilijk om hoofd en deelvragen te denken… misschien iets van: hadden die lichaamsversieringen een betekenis voor de egyptenaren, en heeft het invloed gehad op de cultuur/het uiterlijk van nu? weet jij nog iets?

x.liefs

Ja, je kunt bijvoorbeeld doen:
Wat was de voornaamste (belangrijkste) reden waardoor mensen aan lichaamsversiering begonnen? (Denk aan; religie, schoonheid, rituelen)
En dan kun je het vergelijken, bijvoorbeeld met wat ze vroeger aan lichaamsversiering deden (indianen, met verf op hun gezicht, of egyptenaren, over hun hele lichaam en met veel goudkleuren en sieraden, en zo verder tot nu: wij versieren ons lichaam ook, namelijk met make up enzo)
En je kunt zeggen, hoe is de eerste lichaamsversiering ontstaan? Is het ook uit praktisch oogpunt? Of geloven mensen dat ze er de goden goedgezind mee maken?
Ik weet niet of je er iets mee kunt… ik hoop dat je verder komt!
Liefs

haha ik heb het ook over schoenen gedaan, en daar zat als deelonderwerp ook de geschiedenis van de schoen bij. vond het erg leuk om te maken.

ik heb ook ooit een keer een werkstuk over marlene dietrich gemaakt, interessante vrouw!

Ik ga met mijn beste vriend een debatingclub opzetten op school :stuck_out_tongue:
Het theoretische deel zal gaan over hoe we dat gaan doen en wat voor voordelen het heeft om te oefenen in debatteren. Het praktische deel is wel duidelijk :grinning:

Idee is spontaan ontstaan nadat we een geweldig debat hadden neergezet en de tegenpartij helemaal naar de grond hadden gewerkt ^^

Ik had het montessori onderwijs! Heel interessant, en daar kan je wel een heel werkstuk over schrijven! En dan gewoon de geschiedenis ervan bij doen, maar ook de theorie bespreken etc.
Eventueel zou je ook nog de verschillen en overeenkomsten met andere onderwijs vormen kunnen bespreken, bijv. het Jenaplan onderwijs!
Ik heb iig er met veel plezier aan gewerkt, en we zijn ook echt naar een montessori school geweest! Als je iets met kinderen wilt doen, is dit een ideaal onderwerp!:slight_smile: