HELP, proefwerkweekstress.

Hallo meiden!

Ik heb over precies een week proefwerkweek, maar ik heb zulke grote stress. Misschien ben ik te laat begonnen, maar dit valt op zich nog best mee, sinds afgelopen vrijdag ‘‘fanatiek’’ aan het leren. Met fanatiek bedoel ik 3/4/5 uur per dag, hangt er vanaf of het door de weeks is of in het weekend. Het probleem is dat het werk zich alleen maar lijkt op te stapelen en dan krijgen we ook nog gewoon huiswerk op…

Heeft iemand handige tips om:

• Snel woordjes/zinnen te lezen (Duits = een ramp)
  • Schrijven jullie samenvattingen zelf? Of halen jullie het van het internet?
  • Hoe leren jullie biologie en scheikunde?
  • Biologie is zoveel deze keer dat ik er nog weinig van snap, ik besteed er elke dag minstens een uur aan, is dit slim of moet ik me op andere vakken focussen zodat die er niet onder lijden?
  • Tips tegen stress?
  • Tips voor concentratie?

Ik zit trouwens in 4 VWO.

Alvast heeel erg bedankt als iemand reageert, ik ga weer leren :rage:

• Snel woordjes/zinnen te lezen (Duits = een ramp) Misschien WRTS? Vind ik zelf meestal heel handig :slightly_smiling_face:
  • Schrijven jullie samenvattingen zelf? Of halen jullie het van het internet? Ik schrijf meestal de samenvattingen zelf, omdat ik het dan beter snap en onthoud.
  • Hoe leren biologie en scheikunde? /
  • Biologie is zoveel deze keer dat ik er nog weinig van snap, ik besteed er elke dag minstens een uur aan, is dit slim of moet ik me op andere vakken focussen zodat die er niet onder lijden? Als je er geen snars van snapt, zou ik het beter aan je docent vragen of hij/zij het kan uitleggen
  • Tips tegen stress? /
  • Tips voor concentratie? Zet je mobiel, tv enzo uit, en zorg ervoor dat het niet druk is om je heen zeg maar. (applaus voor mijn waardeloze uitleg)

Succes trouwens voor je proefwerkweek!

[size=2]Biologie of scheikunde heb ik niet, dus daar heb ik ook geen tips voor. Maar verder: gebruik voor woordjes www.woordjesleren.nl of www.wrts.nl. Samenvattingen kun je het beste zelf maken, dan leer je namelijk direct de stof en hoef je daarna minder te doen. Ook hanteer je dan je eigen schrijfstijl en denkwijze wat makkelijker leert als je het later terugleest.

Begin ruim op tijd, en stel prioriteiten. Proefwerkweek is belangrijker dan gewoon huiswerk, dus geef dit dan ook voorrang. Probeer zoveel mogelijk je normale huiswerk op school af te krijgen. Als je thuis gaat leren, zet dan je telefoon/laptop uit, ruim je kamer op, zorg dat je met een rustig en leeg hoofd kunt beginnen. Als je het even niet meer ziet zitten, bedenk dan dat je het allemaal voor een mooi VWO-diploma doet :slightly_smiling_face:

Succes!

-

ik heb volgende week ook een toetsweek en zelf heb ik een planning gemaakt en in de planning besteedt ik ook echt meer tijd aan de vakken die ik moeilijk vind zoals scheikunde. ook heb ik nog om een extra les gevraagd op vrijdag zodat ik alles nog even kan bespreken dit raad ik je ook aan :wink:. verders zou ik de samenvattingen zelf schrijven want dat werkt het best en wrts is het beste voor woordjes denk ik :wink:
xx